صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۳۰۴۹۳

شمارش معکوس برای سقوط اسرائیل آغاز شد

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر برجسته جهان عرب و سردبیر روزنامه رای الیوم در مقاله‌ای به حملات بی سابقه گروه‌های مقاومت فلسطین علیه مواضع رژیم اشغالگر صهیونیستی در قدس و تل‌آویو پرداخته
پایگاه بصیرت / گروه بین المللی

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر برجسته جهان عرب و سردبیر روزنامه رای الیوم در مقاله‌ای به حملات بی سابقه گروه‌های مقاومت فلسطین علیه مواضع رژیم اشغالگر صهیونیستی در قدس و تل‌آویو پرداخته و نوشت، روز دوشنبه موشک‌های مقاومت در ساعت 6 بعد از ظهر به شکل دقیق همانند ساعت مشهور «بیگ بن» و شاید دقیق‌تر از آن همزمان با انتفاضه جوانان قدس به این شهر رسید. روز سه‌شنبه نیز 137 موشک به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین اشدود و عسقلان در شمال نوار غزه شلیک شد که به تعدادی از ساختمان‌ها اصابت کرده و منجر به کشته شدن چندین شهرک‌نشین شد. در پی این حمله همچنین ده‌ها صهیونیست زخمی شدند و میلیون‌ها تن از شهرک نشینان اسرائیلی با نگرانی به سمت پناهگاه‌ها فرار کردند.

آنچه که در اینجا می خواهیم بگوییم این است که گروه‌های مقاومت و گردان‌های القسام به قولی که داده بودند عمل کردند و اکنون در حال تصویب یک طرح جنگی جدید با استفاده از موشک‌هایی با کلاهک انفجاری با ظرفیت تخریب بسیار بالا و دقت زیاد هستند که به راحتی می‌توانند از سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی عبور کنند و به اهداف خود برسند. نیروهای مقاومت فلسطین اعلام کردند حملات روز گذشته به اشدود و عسقلان پیامی قاطع برای بنیامین نتانیاهو و کابینه وی و نیز ژنرالهای صهیونیست و شهرک‌نشینان بود. گروه‌های مقاومت فلسطین به تک‌تک اسرائیلی‌ها گفتند که ساختمان‌ها و زیرساخت‌های شما را هدف می‌گیریم و خیلی سریع انتقام خون همه شهدای فلسطینی در نوار غزه و سایر مناطق را خواهیم گرفت و این حملات تنها آغاز کار است.

در گذشته ای نه چندان دور استراتژی مقاومت فلسطین مبتنی بر جلوگیری از کشته شدن غیرنظامیان و متمرکز بر ایجاد اعراب در محافل صهیونیستی بود؛ اما اکنون این استراتژی بنا به دلیل تغییر کرده است: دلیل اول ورود فناوری موشک‌های دقیق از محور مقاومت به نوار غزه بوده و دلیل دوم این است که دشمن را مجبور کند تا قبل از هرگونه تجاوز علیه غیرنظامیان هزار بار پیامدهای آن را مورد بررسی قرار دهد.

کسانی که این روزها حماس را رهبری می‌کنند و برنامه‌های نظامی و سیاسی آن را تنظیم می کنند از جمله گردان‌های عزالدین قسام و «یحیی سنوار» از بنیانگذاران این شاخه مقاومت، در یک اتاق عملیات زیرزمینی مستحکم هستند و به دقت عملیات های نظامی علیه دشمن صهیونیستی را مدیریت می‌کنند. این اتاق همچنین مجهز به دستگاههای فناوری پیشرفته و ابزار بسیار پیچیده است که قابل رصد کردن نیست.

اما یکی از دلایل مهم پیشرفت گروه‌های مقاومت فلسطین در این زمینه این است که نقش واسطه‌ها و مزدوران عرب برای انتقال این تجهیزات کاملا از میان رفته؛ چرا که فلسطینی‌ها متوجه شدند بیشتر این واسطه‌ها برای خدمت به برنامه های رژیم صهیونیستی و نجات جان شهرک‌نشینان صهیونیست تلاش می‌کنند تا روابط خود را با ایالات متحده بهبود ببخشند.

«زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین که برگزاری هرگونه انتخابات تحت نظارت رژیم اشغالگر صهیونیستی را رد می‌کند اهداف واسطه‌های مزدور عرب و نقش آنها در نجات نتانیاهو و کابینه وی از شکست و نیز سکوت در برابر نقض همه توافق‌نامه‌هایی که پیش از این میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها امضا شده بود را افشا و تاکید کرد، فلسطین هرگز اقدام به پذیرش آتش‌بس با دشمن از طریق واسطه های عرب نمی‌کند و فلسطینی ها از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شوند.

در این میان نتانیاهو اقدام به تشدید اوضاع و تانک‌هایی را در مرزهای نوار غزه مستقر کرده است. او همچنین 6 تیم ذخیره را برای تسلط بر اوضاع کرانه باختری که از کنترل خارج شده است فراخوانده؛ اما اگر نتانیاهو همان اشتباهی را که «ایهود اولمرت» نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی در لشکرکشی به جنوب لبنان مرتکب شد را تکرار کند مجبور است مانند او با یک شکست سنگین از این جنگ بیرون بیاید و با شکستی تحقیر آمیز تر از آن چیزی که اولمرت در جنوب لبنان متحمل شد مواجه گردد.

آنچه که صهیونیست‌ها را سردرگم کرده و نمی‌دانند، این است که انتفاضه قدس توسط نسل سوم جوانان فلسطین هدایت می‌شود که از زیر پرچم سازشکاران عرب و تشکیلات خودگردان فلسطین خارج شده و می‌خواهند به تحقیرهای چندساله خود پایان دهند و صفحه جدیدی از تاریخ خود را با عنوان کرامت و عزت نفس و سربلندی و شهادت بنویسند.

ورود این نسل از جوانان به انتفاضه فلسطینیان به معنای تکمیل مثلث مقاومت فلسطین است که از قدس تا کرانه باختری و غزه کشیده می‌شود. فلسطینیان اکنون در آستانه یک قیام مسلحانه قرار دارند که ممکن است ماهها ادامه داشته باشد؛ همانند انتفاضه مسلحانه دوم با این تفاوت که دور جدید انتفاضه فلسطین با موشک آغاز می‌شود و نه تنها با سنگ و سلاح های انفرادی. دور جدید انتفاضه فلسطینیان به معنای شمارش معکوس برای سقوط رژیم صهیونیستی است.

همانطور که یمنی‌ها با ایستادگی و مقاومت بعد از شش سال ائتلاف متجاوز سعودی -اماراتی را غافلگیر و شکست بزرگی را بر آن تحمیل کردند خیلی دور از انتظار نیست که همین سناریو در اراضی اشغالی فلسطینی تکرار شود. در پایان باید بگوییم که ماه عسل اسرائیل در حال پایان یافتن است و موشک‌های مقاومت اکنون دست برتر را به فلسطینیان داده‌اند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات