صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۳۰۵۲۷

اعلام حمایت اتحادیه اروپا از جنایات رژیم صهیونیستی

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماس تلفنی با «گابی اشکنازی» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی بر حمایت از این رژیم جنایتکار تأکید کرد.

بورل پنجشنبه شب در پیامی توئیتری نوشت: «گفت‌وگوی طولانی و صمیمانه‌ای با گابی اشکنازی داشتم و بر حمایت اتحادیه اروپا از امنیت اسرائیل تأکید کردم و حملات راکتی کور حماس را محکوم کردم».

این مقام اتحادیه اروپا در افزود: «اینکه در هرگونه پاسخی، از تلفات غیرنظامی اجتناب شود اهمیت دارد. با بازیگران منطقه‌ای در تماس هستم تا در تنش‌زایی ایفای نقش کنم».

درگیری‌های در فلسطین اشغالی چند روزی است که بسیار متشنج شده است تا جایی که برخی از آن به عنوان انتفاضه جدید یاد می‌کنند. ماجرا از آنجا تشدید شد که نظامیان صهیونیست از صبح روز (۱۰ می)، مصادف با ۲۸ ماه مبارک رمضان، با حمله به صحن‌های مختلف مسجدالاقصی، آن را به یک میدان جنگ تبدیل کردند و ضمن محاصره آن، با استفاده از بمب‌های صوتی، گاز‌‌ اشک‌آور، گلوله‌های پلاستیکی و حتی فلزی، نمازگزاران و تحصن‌کنندگان در این مکان مقدس را هدف قرار دادند.

علاوه بر آن در مناطق مختلف کرانه باختری نیز، نظامیان و شهرک‌نشنیان صهیونیست با فلسطینیانی که در اعتراض به طرح‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس و اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها از جمله اقدام برای تصاحب محله الشیخ جراح و اخراج فلسطینی‌ها از آن به خیابان آمده بودند نیز درگیر شدند.

در پاسخ به این جنایات، نیروهای مقاومت فلسطین وارد عمل شدند.اراضی اشغالی از جمله قدس، عسقلان، تل‌آویو و شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه از عصر روز گذشته و پس از هشدار گروه‌های مقاومت فلسطین تا این لحظه شاهد حملات راکتی گسترده مقاومت است. ارتش صهیونیست نیز شماری از نیروهای ذخیره خود را فراخوانده و در حال بمباران کور مناطق مختلف در نوار غزه است.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده است که شمار شهدای حمله رژیم اسرائیل به نوار غزه تاکنون (پنج شنبه) به ۸۳ نفر رسیده که در میان آنها ۱۷کودک و هفت زن وجود دارند. همچنین ۴۸۷ غیر نظامی دیگر در پی این حملات مجروح شده‌اند که از این میان ۱۱۵ نفرشان کودک و ۵۰ تن نیز زن هستند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات