صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۳۰۵۲۶

ادعای بایدن: اسرائیل به حملات راکتی واکنش مفرط نشان نداده است

 «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بار دیگر بر جانب‌داری از رژیم صهیونیستی در خصوص تحولات فلسطین تأکید کرد.

به نوشته نشریه «بلومبرگ»، بایدن ضمن اشاره به اینکه می‌خواهد کاهش حملات راکتی در فلسطین اشغالی را شاهد باشد گفت احتمالاً گفت‌وگوهای بیشتری با رهبران منطقه خواهد داشت.

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر در دفاع از جنایات رژیم صهیونیستی مدعی شد:‌ «یکی از چیزهایی که تاکنون شاهد بوده‌ام این است که واکنش مفرطی اتفاق نیفتاده است.»

این در حالی است که رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه تاکنون شمار شهدای حمله رژیم اسرائیل به نوار غزه تاکنون (پنج شنبه) به ۸۳ نفر رسیده که در میان آنها ۱۷کودک و هفت زن وجود دارند. همچنین ۴۸۷ غیر نظامی دیگر در پی این حملات مجروح شده‌اند که از این میان ۱۱۵ نفرشان کودک و ۵۰ تن نیز زن هستند.

«اِلی کوهن» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی امروز (پنج‌شنبه)  از رد تمامی پیشنهادهای آتش‌بس که از سوی طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای ارائه شده بود، خبر داد و گفت که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی روز گذشته (چهارشنبه) تشکیل جلسه داده و تصمیم گرفته است که تمامی پیشنهادهای آتش‌بس را رد کند.

بایدن بامداد امروز (پنجشنبه) نیز طی سخنرانی در کاخ سفید، گفت در تماس تلفنی که با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم کودک‌کش اسرائیل داشته، بر حق تل‌آویو برای دفاع از خود تاکید کرده است

«الکساندریا اوکاسیو کورتز» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا جانب‌داری بایدن از رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت: «بیانیه‌های کورکورانه‌ای نظیر این، بدون اندک اذعانی نسبت به آنچه این چرخه خشونت را به راه انداخته است -تبعید فلسطینیان و حمله به مسجدالأقصی و محروم کردن فلسطینیان از حقوق انسانی- بر این مسئله دلالت دارد که آمریکا به نقض حقوق بشر طور دیگری نگاه می‌کند. این کار اشتباه است».

این قانون‌گذار آمریکایی افزود: «اقدام بایدن در این راستا که فقط از اقدامات حماس -که قابل محکوم کردن نیز هست- نام برده و از اذعان به حقوق فلسطینیان امتناع کند، این فرض غلط را ایجاد می‌کند که فلسطینی‌ها این چرخه خشونت را آغاز کرده‌اند. این لحنی بی طرف نیست، جانب‌دارانه است و جانب اشغالگران را می‌گیرد».

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات