صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۳۰۵۲۳
لحظه به لحظه با تحولات فلسطین؛

اوضاع در غزه وخیم است/شهادت 83 نفر در غزه/جنون صهیونیست ها در حمله به غزه/ 1500 راکت به سمت اراضی اشغالی شلیک شد

ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اذعان کرد که طی سه روز اخیر بیش از ۱۵۰۰ راکت و موشک از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اذعان کرد که طی سه روز اخیر بیش از ۱۵۰۰ راکت و موشک از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است.

بر اساس این گزارش، در همین حال، گروه‌های مقاومت فلسطین دور جدیدی از حملات گسترده خود به عمق تل آویو را کلید زدند. در همین ارتباط، رسانه‌های صهیونیستی از شنیده‌شدن صدای آژیر هشدار حملات موشکی در مناطق مرکزی تل‌آویو از جمله فرودگاه «بن‌گوریون» خبر دادند.

رسانه‌های عرب زبان گزارش دادند که گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس، در واکنش به بمباران زیرساخت‌های غیرنظامی در نوار غزه، موج جدیدی از عملیات راکتی و موشکی علیه تل‌آویو را آغاز کرده است.

افزون بر این، گردان‌های مقاومت ملی اعلام کرد که دقایقی پیش در پاسخ به جنایات وحشیانه رژیم صهیونسیتی علیه مردم غزه، پایگاه‌های صوفا، مفتاحیم، نیریم و عین الثالثه را هدف حمله راکتی قرار داده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ضمن سرپوش گذاشتن بر ضعف امنیتی و نظامی مفرط در برابر گروه‌های مقاومت فلسطین، مدعی شد که این رژیم بیش از ۶۰۰ نقطه را در نوار غزه بمباران کرده است!

در همین حال، رژیم صهیونیستی به خاطر ادامه تنش و درگیری‌ها در اراضی اشغالی و حملات راکتی مقاومت، فرودگاه بین‌المللی بن گوریون در تل آویو را بست و تمامی پروازها را به فرودگاه رامون در جنوب منتقل کرد.

روزنامه هاآرتص اعلام کرد که صدها شهرک نشین صهیونیست ساکن شهرک‌های مجاور باریکه غزه، به سبب ادامه درگیری‌ها و از ترس راکت‌های مقاومت، خانه‌های خود را ترک کردند. منابع خبری رژیم صهیونیستی از انتقال بیش از ۱۸۰ صهیونیست به بیمارستان برزلای در اراضی اشغالی در نتیجه حملات راکتی مقاومت خبر داد.

بر اساس این گزارش، توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی اهدافی را در بیت حانون و بیت لاهیا در شمال نوار غزه مورد حمله قرار داد.

جنگنده‌های صهیونیستی اقدام به بمباران منزلی در شهر رفح کردند. جنگنده‌های صهیونیستی یک ساختمان ۵ طبقه را که دفاتر رسانه‌ای و مراکز تجاری در آن قرار داشت، مورد هدف قرار دادند.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی گروهی از فلسطینیان را در شرق خان یونس هدف حمله قرار داد.

معاریو: گانتز درصدد اعزام ۱۰ گروهان از نیروهای گارد مرزی به سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ است. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از وقوع عملیات مقاومتی در اللد اشغالی و حمله به یک شهرک‌نشین صیهونیست در این شهر خبر داد. مجری عملیات از محل متواری شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی از آمادگی خود برای حمله زمینی به غزه پس از حملات گسترده هوایی خبر داد. اتحادیه کارخانه‌داران رژیم صهیونیستی اعلام کرد که خسارت‌های اقتصادی ۳ روز حملات راکتی مقاومت به اراضی اشغالی بالغ بر ۱۶۰ میلیون دلار است.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در درگیری‌های شب گذشته و بامداد امروز فلسطینیان با اشغالگران صهیونیست در کرانه باختری، ۳ نفر به شهادت رسیده و ۳۵۰ نفر دیگر زخمی شدند.

روزنامه معاریو از کاهش شاخص بورس تل آویو برای سومین روز متوالی به سبب ادامه درگیری‌ها در اراضی اشغالی خبر داد.

۱۶:۲۷ حمله موشکی به نزدیکی فرودگاه رامون

دشمن صهیونیستی رسماً به اصابت موشک‌های عیاش به نزدیکی فرودگاه رامون اذعان کرد. خبرنگار الجزیره اعلام کرد که فعالیت تمامی فرودگاه‌های رژیم صهیونیستی در سرتاسر اراضی اشغالی متوقف شده است.

۱۶:۰۰ اصابت راکت های قسام به بئرالسبع و تل آویو

برخی منابع صهیونیستی اعلام کردند که چندین ساختمان در بئر السبع و تل آویو مستقیماً مورد اصابت راکت‌های قسام قرار گرفته اند. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک پهپاد بمب‌گذاری شده در آسمان یکی از شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه منفجر شده است.

۱۵:۳۰ شهادت ۸۳ نفر در غزه

وزارت بهداشت غزه امروز پنجشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد تاکنون ۸۳ نفر در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به این منطقه به شهادت رسیده‌اند. در این بیانیه آمده است: ۱۷ نفر از شهدا کودک و ۶ نفرشان زن هستند. همچنین ۳۸۸ غیر نظامی دیگر در پی این حملات مجروح شده‌اند که از این میان ۱۱۵ نفرشان کودک و ۵۰ تن نیز زن هستند.

۱۵:۰۰ اتحادیه اروپا خواستار توقف فوری درگیری‌ها در فلسطین شد

اتحادیه اروپا خواستار پایان فوری خشونت‌ها در سرزمین‌های اشغالی برای جلوگیری از درگیری‌های گسترده‌تر شد.

روزنامه فرانسوی لوفیگارو اعلام کرد: اتحادیه اروپا به دنبال تشدید درگیری‌ها میان فلسطینیان و اسرائیل خواستار توقف فوری آن شده است.

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اروپا با ابراز نگرانی از از افزایش شمار کشته‌ها و زخمی‌ها در میان غیرنظامیان به خصوص کودکان تصریح کرد: اولویت اصلی حمایت از غیرنظامیان است، تمام تلاش‌ها باید با هدف جلوگیری از تلفات غیرنظامیان و تنش زدایی صورت گیرد.

وی با نادیده گرفتن کشتار مردم بی گناه غزه و جنایات تاریخی رژیم اشغالگر قدس بیان کرد: شلیک بی رویه موشک‌ها از جانب حماس و دیگر گروه‌های مقاومت به غیرنظامیان اسرائیلی غیر قابل قبول است.

۱۴:۴۰ دلارها و مقامات آمریکایی عامل تداوم جنایات جنگی اسرائیل هستند

«سارا لی واتسون» مدیر سابق بخش خاورمیانه دیدبان حقوق بشر، در پیام خود در توئیتر می‌نویسد: دلارهایی که که به عنوان مالیات پرداخت می‌کنیم و مقاماتی که انتخاب می‌کنیم موجب تداوم آپارتاید و جنایات جنگی اسرائیل و محافظت از آن در برابر پاسخگویی می‌شوند. در این مورد هیچ راه جداگانه ای وجود ندارد. این به ما مربوط است.

۱۴:۲۰ واژگونی خودروی نظامیان صهیونیستی

منابع عبری زبان اعلام کردند که مقاومت یک خودروی نظامی ارتش را در نزدیکی کرم ابو سالم در جنوب نوار غزه هدف قرار داده که طی آن ۴ نظامی به شدت زخمی شدند. افزون بر این شهرک‌های ناحل عوز و النقب غربی هم اکنون هدف حمله راکتی مقامت قرار گرفتند.

ارتش رژیم صهیونیستی از انتشار جزئیات هدف قرار گرفتن جیپ نظامی این رژیم با موشک کورنت در جنوب نوار غزه خودداری می‌کند.

وزارت کشور فلسطین اعلام کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی صبح امروز چند موشک به سمت ساختمان این وزارتخانه در استان رفح شلیک کرده و آن را تخریب کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که فرماندهان این رژیم امروز در مورد احتمال حمله زمینی به غزه تصمیم‌گیری خواهند کرد.

۱۴:۰۰ مواضع جدید آلمان و روسیه

«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان خواستار پایان فوری درگیری‌ها بین نظامیان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان شد و اعلام کرد که مناقشه خاورمیانه راه حل نظامی ندارد و باید از طریق سیاسی حل و فصل شود.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت: حل درگیری های فلسطین و اسرائیل جز با ابزار سیاسی و دیپلماتیک امکان پذیر نیست.

۱۳:۵۶ نظرات متناقض مقامات صهیونیست

«آیلت شاکد» وزیر سابق دادگستری رژیم صهیونیستی در سخنانی اذعان کرد که پلیس این رژیم در شهرهایی که به صحنه درگیری فلسطینی‌ها و صهیونیستها تبدیل شده اند، به نوعی تسلیم شده و کاری نمی‌تواند انجام دهد.

در همین حال، «اِلی کوهن» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی امروز پنج‌شنبه از رد تمامی پیشنهادهای آتش‌بس که از سوی طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای ارائه شده بود، خبر داد.

۱۲:۱۰ شلیک به فرودگاه رامون

«ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس امروز (پنج‌شنبه) از شلیک موشک میان‌برد «عیاش» به سمت فرودگاه «رامون» در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد.

ابوعبیده در ادامه گفت: موشک عیاش را به میان آوردیم و به دشمن می‌گوییم فرودگاه‌ها و تمامی جنوب تا شمال فلسطین در تیررس موشک‌های ما قرار دارد. این سلاحی است که در آسمان فلسطین به سمت هر هدفی که مشخص کنیم به پرواز درمی‌آید

وبگاه روزنامه «معاریو» نیز خبر داد که یک موشک به نزدیکی شهرک «ایلوت» که فرودگاه «رامون» در آن قرار گرفته، اصابت کرده است. روزنامه «هاآرتص» نوشته پروازها در فرودگاه رامون به حال تعلیق درآمده است

۱۱:۰۱ ورود میانیجیان مصری به تل آویو

آسوشیتدپرس از ورد یک هیات مصری به تل آویو با هف رایزنی با مقامات صهیونیستی جهت برقراری آتش بس خبر داد.

۱۰:۳۵ درخواست جانسون برای کاهش فوری تنش ها

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس امروز پنجشنبه خواستار تنش‌زدایی فوری در فلسطین اشغالی شد.

جانسون در جمع خبرنگاران گفت: «قطعاً ما در انگلیس از دیدن آنچه می‌گذرد و چرخه خشونتی که به نظر می‌رسد به راه افتاده بسیار ناراحت هستیم».

نخست‌وزیر انگلیس افزود: «معتقدم مهم است که این چرخه شکسته شود و به این ایده انتقام‌جویی خاتمه دهیم و فکر می‌کنم که آنچه همه می‌خواهند شاهد باشند، تنش زدایی فوریِ فوری است».

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات