صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۳۱۵۲۹

پیروزی بر تحریم، تورم و تهدید!

پایگاه بصیرت / فرهاد مهدوی

امروز روز پیروزی و رفاقت است. شنبه‌های بعد از انتخابات در جمهوری اسلامی همین‌گونه بوده است. در انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و شوراها برخی از دوره‌ها نامزدها رقابت‌های سخت و نفس‌گیری داشته‌اند؛ اما همین‌که شنبه بعد از انتخابات فرارسیده است، پیروزی را به رقبای دیروز خود تبریک گفته‌اند. این انتخابات برای همه مردم ایران، همه نامزدها و همه نهادهای دخیل در انتخابات یک پیروزی شیرین است؛ زیرا در انتخابات 28 خرداد 1400 مانند جنگ احزاب 17 شوال سال پنجم هجری بود که کفار، منافقین و یهود بنی‌قریضه با هم متحد شدند که اسلام را ریشه‌کن کنند، اما در این جنگ که به نبرد تن‌به‌تن هم رسید، با رشادت‌های علی بن ابیطالب (ع) دشمن مفتضحانه شکست‌های سنگینی خورد، یهود بنی‌قریضه تسلیم شدند و اموال تجاری کفار به دست مسلمانان افتاد. مردم ایران با حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی، «نه» بزرگی به تحریم انتخابات گفته و حمایت خود از نظام اسلامی را اعلام کردند.

1- جریان نفاق، سلطنت‌طلبان و افراد فراری که در 6 ماه گذشته پویش‌های مختلفی برای عدم مشارکت مردم برگزار کردند، پس از مشاهده حضور طوفانی مردم در پای صندوق‌های رأی، عصبانی و آشفته شدند و با تجمعات چندنفره در مقابل محل‌های رأی‌گیری در خارج از کشور و حمله به رأی‌دهندگان، هم ظرفیت اندک چندنفره خود را برای مقابله با جمهوری اسلامی نشان دادند و هم کارنامه خود را در حمله به رأی‌دهندگان بار دیگر به نسل جوان که آگاهی از رفتارهای تروریستی و ضد دموکراتیک آن‌ها نداشت نمایاندند. 2- یکی از جریان‌های تحریمی در این انتخابات نیز جریان انحراف با مسئولیت محمود احمدی‌نژاد بود که به‌شدت از پیروزی یک شخصیت عدالت‌خواه و انقلابی احساس نگرانی می‌کرد و با حضور در امامزاده‌های تهران سعی می‌کرد ازیک‌طرف مظلومیت خود را نشان دهد و از طرف دیگر در مصاحبه با شبکه‌های استکباری و سلطنت‌طلب، ازجمله سی‌ان‌بی‌سی آمریکا، رادیو فرانسه، ایران اینترنشنال، شبکه العربی قطر به زیر سؤال بردن انتخابات به دلیل عدم حضور خودش در میان نامزدها پرداخت. 3- جریان‌های استکباری با افزایش تحریم‌ها و محاصره اقتصادی ایران درصدد بودند که با افزایش مشکلات اقتصادی برای مردم باعث عصبانیت آن‌ها از انقلاب اسلامی و سرانجام ناامیدی آن‌ها از انقلاب و انتخابات شود؛ آن‌ها نیز در این انتخابات شکست سنگینی متحمل شدند.

نکته پایانی: مقام معظم رهبری در بیانات متعددی، محاصره و تحریم علیه کشورمان را به نبرد احزاب تشبیه کرده‌اند و در یک سخنرانی می‌فرمایند: «همه‌ی دنیاپرستان و قدرت‌طلبان و جنایت‌کاران و اهل زور و ظلم و طغیان در سرتاسر عالم، در رده‌های مختلف اقتدار، در مقابل جمهوری اسلامی صف ‌کشیده‌اند و حمله هم کرده‌اند و دارند از همه‌ی جوانب حمله هم می‌کنند؛ عین همین قضیّه در جنگ احزاب اتّفاق افتاد». اکنون ملت عزیز ایران در نبرد احزاب پیروز شده است و همان‌گونه که در صدر اسلام بعد از غزوه خندق یا جنگ احزاب غنیمت‌های بی‌شماری نصیب مسلمانان شد، بسیاری از قبیله‌ها اسلام آوردند و فرمان‌بردار رسول خدا(ص) شدند. ان‌شاءالله این پیروزی جریان انقلابی بتواند سایه غول‌های تحریم، تورم و تهدید را از کشور دور کند و طعم شیرین این پیروزی برای همه مردم کشور جان‌فزا شود و دشمنان را برای همیشه از ایذا و اذیت ملت ایران مأیوس کند. خداوند در آیه 22 سوره احزاب می‌فرمایند: «وَ لَمّا رَءَا المُؤمِنونَ الاَحزابَ قالوا هذا ما وَعَدَنَا اللهُ وَ رَسُولُهُ وَ صَدَقَ اللهُ وَ رَسُولُهُ وَ ما زادَهُم اِلّآ ایمانًا وَ تَسلیمًا. مؤمنان وقتی لشکر احزاب را دیدند گفتند: این همان است که خدا و رسولش به ما وعده داده و خدا و رسولش راست گفته‌اند! و این موضوع جز بر ایمان و تسلیم آنان نیفزود». این جنگ اگرچه سخت و دشوار بود، اما قدرت ملت را به رخ دشمنان کشید. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات