صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۳۱۵۳۸

انتخابات تمام شد اما...

پایگاه بصیرت / فتح‌الله پریشان

متمایزترین انتخابات جمهوری اسلامی در 28 خرداد با مشارکت تقریباً نیمی از واجدین شرایط برگزار شد. درس‌ها و عبرت‌های این دوره از انتخابات به‌ویژه پیام‌های مساعی ملت عزیز ایران در خلق صحنه‌های شورانگیز، فراوان است که در رأس آن‌ها، «نه» بزرگ به طراحی‌ها و بافته‌های آمریکا، صهیونیزم و ارتجاع عربی منطقه است. لبیک مردم زمان‌شناس ایران به آرمان‌های انقلاب و دعوت همگانی رهبری معظم انقلاب، باوجود شرایط و موانع موجود، آب پاکی را روی دستان کسانی ریخت که با پنداری واهی، گسست و شکاف مردم و حاکمیت را دنبال می‌کردند. از این منظر، پیروز واقعی صحنه انتخابات مردم هستند. انتخابات با همه تلخی‌ها و شیرینی‌هایش تمام شد، اما کارها و اقدامات بزرگی باقی مانده که سالیانی است به تأخیر و تعویق افتاده باید یکی‌یکی سامان یابند و قطار گره‌گشایی از مردم به ریل اصلی انقلاب که «خدمت بی‌منت» به مردم است، برگردد. برخی از این اقدامات و نکات لازم برای طی کردن این مسیر یادآوری می‌شود:

1-ساماندهی انقلابی اقتصاد رنجور و بیماری‌های مزمن معطوف به آن از قبیل افسارگسیختگی گرانی‌ها و تورم، اشتغال و مسکن جوانان که مضاف بر تبعات و تأثیرات سوء بر روح و زندگی آن‌ها، پیامدهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نیز به‌جا گذاشته و بر سرمایه اعتماد مردم به نظام اسلامی نیز سایه انداخته است. 2- تعیین تکلیف تحریم‌ها؛ به نظر می‌رسد به موازات پیشبرد روند مذاکرات عزت‌بخش با کشورهای 4+1 برای احقاق حقوق مردم ایران و تلاش مجدانه برای رفع تحریم‌ها، فاز خنثی‌سازی تحریم‌ها باید جدی‌تر از همیشه در دستور کار قرار گیرد. در این راستا، احیای دیپلماسی اقتصادی و تجاری با کشورهای دنیا به‌ویژه همسایه‌ها مهم است. 3- فکر عاجل برای کاهش روند آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی که از دغدغه‌های مشترک رهبری و مردم است و نیاز به عزمی راسخ برای تغییر وضعیت دارد. 4- واکسیناسیون عمومی ضرورت دیگری است که می‌تواند دو نتیجه رضایت‌بخش به دنبال داشته باشد؛ ایمن‌سازی و حفظ سلامت شهروندان و ایمن‌سازی و احیای شرایط کسب‌وکار تعطیل شده مردم و به‌تبع آن، رونق واحدهای تولیدی و خدماتی.

نکته راهبردی: همه مشکلات و موانع فوق در صورتی راه به حل شدن می‌پیماید که همه به دولت منتخب کمک کنند. مطمئناً اگر همه مردم، جریانات سیاسی، رسانه‌ها و نهادها و قوای دولتی و حاکمیتی، هم‌افزا و همگرا در امتداد گفتمان خدمت بی‌منت عمل نمایند، نتیجه می‌گیرند. شاهد مثال این ادعا، 42 سال عمر با برکت انقلاب اسلامی است که از سد مشکلات بزرگ‌تر از امروز نیز عبور کرده است. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات