صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۳۱۸۲۰

از پرخاش دیروز تا تماس امروز!

پایگاه بصیرت / حسین عباسیان

«مصطفی کواکبیان» دبیر کل حزب اصلاح‌طلب مردم‌سالاری در توئیتی از تماس دفتر ابراهیم رئیسی با وی برای گرفتن نظرات و برنامه‌های او خبر داد.

گزاره‌های خبری: تماس دفتر رئیس‌جمهور منتخب با کواکبیان، اولین و آخرین تماس از این جنس نبود؛ چهره‌های اصلاح‌طلب دیگری نیز طی روزهای اخیر با این رویکرد رئیس دولت سیزدهم مواجه شده‌اند: 1- غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، ضمن تأیید تماس از سوی دفتر ابراهیم رئیسی، درباره محتوای این تماس گفت: «با من تماس گرفتند و گفتند اگر پیشنهاد و انتقادی دارید، برای ما ارسال کنید، من هم چند نکته برای آن‌ها فرستادم. 2- جواد امام، دبیرکل مجمع ایثارگران هم درباره تماس دفتر رئیسی با وی گفت: «بر اساس چیزهایی که شنیده‌ام گویا با اکثر احزاب تماس گرفته‌اند. در طی این تماس جویای نظرات و پیشنهادهای ما شدند و گفتند اگر نقطه‌نظر خاصی داشتیم به آن‌ها اطلاع دهیم. البته فعلاً ما چیزی برای آن‌ها ارسال نکردیم». 3- احمد زیدآبادی در صفحه تلگرامی خود نوشته؛ «خط نامشخص زنگ زد، چون گوشی را برداشتم گفته شد از طرف دفتر سیدابراهیم رئیسی تماس گرفته‌اند. درخواستشان دریافت انتقادات، نظرات و پیشنهادهای من به آقای رئیسی در مقام ریاست جمهوری بود. گفتم؛ اگر بخواند، چراکه نه؟ تأکید کردند که حتماً می‌خواند. با خود فکر کردم، خب، چه ‌بهتر از این؟ لذا تصمیم گرفتم با توجه به مجموعۀ امکانات و محدودیت‌های آقای رئیسی، آنچه را به صلاح کشور و کمک به گذر ایران از این وضعیت اسفبار می‌دانم، به‌طور صریح و روشن و بدون هرگونه سانسور، هرازگاهی به‌صورت مکتوب به دفتر وی ارسال کنم. امیدوارم این خود نشانه‌ای از تحولی عملی در رویکرد زمامداری در کشور ما باشد». 4- مجید انصاری، عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز، در واکنش به دعوت رئیسی از اصلاح‌طلبان برای نقد و مشورت، گفت: «این یک ضرورت است که حاکمیت باید با بدنه جامعه، نیروهای فعال مدنی و سیاسی و نخبگانی که در درون نظام هستند و دلسوز این کشور محسوب می‌شوند، ارتباط مستمر برقرار کند. آنچه اتفاق افتاده کار پسندیده‌ای است و اگر مستمر و واقعی باشد و انتقادات دریافت بشود، می‌تواند مؤثر باشد. فعلاً شروع خوبی بوده است و دلیلی هم ندارد که بدبینانه با آن برخورد کنیم».

نکته پایانی: «بی‌دین، حسود، کاسب تحریم، بی شناسنامه، بی‌سواد، عصر حجری، مزدور، ترسو، بیکار، دین نشناس، بزدل، فاسد، عقب‌مانده، تازه به دوران رسیده، هوچی باز و ...»؛ این عبارات مربوط به «دولت تدبیر و امید» رو به پایانی است که در پاسخ به منتقدین به کار گرفته شد. در نقطه مقابل، مسیری که دولت منتخب در مواجهه با منتقدین در پیش گرفته، مسیری اخلاق‌مدارانه و ناشی از احترام به آرای متفاوت در جامعه است. قطعاً نقدشوندگی، تحمل، سعه‌صدر، پذیرش ایده‌های جدید در چارچوب نگاه انقلابی، ارزشی و جهادی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که مدیران نظام اسلامی برای عبور دادن کشور از مشکلات پیش رو به آن نیاز دارند. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات