صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۳۱۸۸۱

آلمان از احیای برجام در هفته های آینده خبر داد

 روز دوشنبه، وزیر امور خارجه آلمان گفت، از دستیابی به توافق برای نجات توافق هسته ای ۲۰۱۵ با ایران در هفته های آینده اطمینان دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هایکو ماس وی پس از حضور در یک گردهمایی در مادرید به خبرنگاران گفت: ما فکر می کنیم مذاکرات می تواند به اهداف خود برسد.

وزیر امور خارجه آلمان در مورد ازسرگیری مذاکرات هسته ای با ایران، که از ماه اوریل در وین پایتخت اتریش آغاز شده است، گفت: فکر می کنم ما در هفته های آینده به آن‌ نقطه (اهداف مذاکرات) خواهیم رسید.

مذاکرات برجام پس از شش دور گفت‌وگوهای فشرده و مستمر در وین، به مراحل پایانی نزدیک شده است.

در آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام در وین که دو هفته پیش برگزار شد، هیات ها ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های صورت گرفته برای احیای برجام، بار دیگر بر عزم و جدیت خود برای پیگیری روند گفت‌وگوها با هدف یافتن راه حل‌هایی برای چند موضوعی که هنوز حل و فصل نشده اند تاکید کردند.

حملات موشکی به پایگاه عین الاسد در الانبار عراق/ اطمینان وزیر خارجه آلمان از احیای برجام در هفته های آینده/ هشدار کرملین درباره وخامت اوضاع و بی‌ثباتی در افغانستان/ گفت‌وگوی تلفنی «بشار اسد» با آیت‌الله رئیسی

در پایان این نشست، هیات‌ها برای کسب دستورالعمل‌های سیاسی درباره مسائل باقی‌مانده راهی پایتخت‌ها شدند تا برای دور هفتم مذاکرات آماده شوند.

پنجشنبه گذشته، اولیانوف عنوان کرد که مذاکرات وین برای آنچه قرار است آخرین دور گفت‌وگوها باشد از سر گرفته می‌شود.

وی با بیان این‌که در مقطع کنونی این شرایط حاصل نشده، افزود: برخی شرکت کنندگان به زمان بیشتری نیاز دارند و به نظر می‌رسد، زودتر از هفته آینده در وین ملاقات نمی‌کنیم.

دیپلمات ارشد روس در پاسخ به سوالی درباره موضع روسیه نسبت به مفادی از توافق هسته‌ای برجام که با گذشت زمان منقضی می‌شوند (بندهای غروب آفتاب) گفت: بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد از لحاظ تئوری بند غروب در صورت اجماع بین اعضا قابل تمدید است و هیچ‌کس نمی‌تواند بر خلاف اراده ایران رایزنی‌هایی را به این کشور تحمیل کند. در هر صورت، بندهای غروب آفتاب، جزو مذاکرات وین برای بازگشت به توافق اولیه برجام نیستند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات