صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۳۲۳۱۹

خوزستانی‌ها با دو رنج اصلی

با آغاز حرکت‌های ‌جهادی شبانه‌روزی بسیاری از دستگاه‌ها و سازمان‌های دارای توان و امکان آبرسانی و همچنین تصمیم‌های حکومتی، این رنج و مشکل مردم خوزستان روند کاهشی به خود گرفته

خوزستان پاره تن ایران است و خوزستانی‌ها در طول تاریخ همواره با وجود تنوع قومی در کنار یکدیگر و با وحدت و همدلی از یکپارچگی و تمامیت ارضی ایران در برابر هر تهدید و توطئه‌ای دفاع کرده‌اند.


دیگر مردم ایران هم، در هر کجای این سرزمین زندگی می‌کنند، همین حس و حال را نسبت به خوزستان و خوزستانی‌ها به منزله بخش مهمی از پیکره جغرافیایی و انسانی خود دارند. حوادث گوناگون تاریخی با تمام فراز و فرودهایش، بویژه تاریخ هشت ساله دفاع مقدس اثبات‌کننده این ادعاست.


اکنون استان پر افتخار خوزستان و مردمان اصیل، با نجابت و سرافرازش از هر قوم و قبیله‌ای با گویش‌های زبانی و آیین‌های متنوع فرهنگی، همانند عرب، بختیاری، لر، شوشتری، دزفولی، بهبهانی، ترک، قشقایی و دیگر اقوام با رنج‌ها و مشکلاتی مواجه هستند که در این میان دو رنج بیش از هر چیز دیگری، خوزستانی‌ها را رنجور و دچار مشکلات طاقت‌فرسای فراوان کرده است:

1- رنج کم‌آبی و بعضاً بی‌آبی در برخی از مناطق این استان پهناور و پرجمعیت،
2- رنج ناشی از تحرکات عناصر فرصت‌طلب خارجی و داخلی.

برای برطرف کردن این رنج‌ها و دردهای مشکل‌آفرین برای خوزستانی‌های عزیز، باید اقدامات همه‌جانبه‌ای را به اقتضای شرایط در هر یک از حوزه‌های ذکر شده به عمل آورد. اگرچه خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی که بر اساس گزارش‌‌های معتبر در 50 سال گذشته بی‌سابقه است، عامل اصلی کم‌آبی‌ها و تنش‌های آبی شناخته می‌شود؛ ولی همه دستگاه‌ها و مسئولان باید با تمام توان و با همکاری شبانه‌روزی، آب لازم برای رفع نیازهای ضروری مردم را به هر شکل ممکن تأمین کنند.
هیچ دستگاه و هیچ مسئولی نباید در این امر خطیر کوتاهی کند و نسبت به رنج و مشقت ناشی از خشکسالی، کم‌آبی و بی‌آبی مردم بی‌تفاوت باشد.

خوشبختانه بر اساس گزارش‌های معتبر، با آغاز حرکت‌های ‌جهادی شبانه‌روزی بسیاری از دستگاه‌ها و سازمان‌های دارای توان و امکان آبرسانی و همچنین تصمیم‌های حکومتی، این رنج و مشکل مردم خوزستان روند کاهشی به خود گرفته و امید آن است که اولاً در روزهای آینده هیچ خوزستانی رنجور بی‌آبی نباشد و ثانیاً با تصمیمات درست حکومتی برای حل بلندمدت موضوع آب در استان‌های دارای کم آبی و تنش‌های آبی و از جمله استان خوزستان، دیگر شاهد پدیدآیی صحنه‌های غم‌انگیز و دردناک و طاقت‌فرسا در این استان نباشیم.
اما برای برطرف کردن رنج‌های ناشی از تحرکات عناصر فرصت‌طلب خارجی و داخلی که هر از چندی با بهانه کردن موضوعی، امنیت و آرامش مردم شریف خوزستان را سلب  می‌کنند، اقدامات گوناگون و متنوع کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدتی را باید انجام داد.

به طور قطع مردم شریف و نجیب خوزستان از هر قوم و قبیله‌ای، با هر زبان و گویش و با هر فرهنگ و آیینی، خود را ایرانی و بخشی از پیکر ملت مسلمان ایران می‌دانند؛ این مردم هیچ نسبتی با عناصر خودفروخته و تجزیه‌طلب پرورش یافته در کانون‌های تربیتی رژیم صهیونیستی، دولت‌های اروپایی و رژیم‌های مرتجع عربی وابسته به شیطان بزرگ، همانند رژیم سعودی ندارند. مردم شریف خوزستان بارها و بارها، انزجار و تنفر خود را از گروهک‌های تروریستی، چون منافقین و الاحوازیه اعلام کره‌اند. مردم خوزستان به خوبی می‌دانند که منافقین مدعی طرفداری از آنان، به دروغ چنین ادعایی را دارند؛ چرا که منافقین در دوره جنگ هشت ساله و دفاع مقدس ملت ایران، در کنار متجاوزان بودند و علیه ملت ایران دست به هر جنایتی زدند.

مردم شریف خوزستان به خوبی می‌دانند که گروهک تروریستی و تجزیه‌طلب الاحوازیه چه کسانی هستند و با دلارهای نفتی کدام کشورها با ادعای دروغین پرچمداری مطالبات مردم عرب‌زبان، فقط و فقط به دنبال منافع خود و اربابا‌ن‌شان در سال‌های گذشته می باشند.

مردم خوزستان خادم و خائن را به خوبی شناخته‌اند و در سیل‌های ویرانگر و در خشکسالی‌ها و کم‌آبی‌ها, مردم خدمتگزاران واقعی در میدان را از قبیل شهید حاج قاسم سلیمانی در کنار خود بارها دیده‌اند. امروز هم که مردم به دلایل مختلف و از جمله کاهش بارندگی‌ها، دچار کم‌آبی و بعضاً بی‌آبی شده و زندگی برای آنان سخت شده و به شدت آزرده‌خاطر شده‌اند، به چشم می‌بینند که چه کسانی از سپاه، بسیج، ارتش و دیگر مجموعه‌ها با مجاهدت‌های شبانه‌روزی در تلاش هستند تا با آب‌رسانی به آنان در شهرها و روستاها، از شدت غم و اندوه آنان بکاهند و صد البته این مردم بصیر و هوشمند، از آن طرف هم می‌بینند آنهایی که فقط مشکلات مردم را بهانه ایجاد اغتشاش و ناآرامی می‌کنند، چه کسانی هستند؟
در این روزها که مردم خوزستان در برخی از شهرها و مناطق، به دلیل مشکلات کم آبی دست به اعتراض مسالمت‌آمیز زدند، به وضوح دیده شد که چگونه عناصر فرصت‌طلب وابسته به گروهک‌های تروریستی، دست به اسلحه برده و آتش‌افروزی کردند.

این مدعیان دروغین طرفدار مردم، حتی خادمان واقعی مردم را که در حال خدمت و آب‌رسانی به نیازمندان بودند، مورد تهاجم قرار دادند. البته سابقه این افراد برای مردم خوزستان بسیار روشن است. اینها همان کسانی هستند که صبح روز دوشنبه 31 شهریور 1397، مراسم رژه نیروهای مسلح مستقر در اهواز را در حالی که با حضور مردم در جریان بود، با تیراندازی و اقدام تروریستی به خاک و خون کشیده و تعدادی از مردم خوزستان را مجروح و شهید کردند.

برای شناخت ماهیت عناصر اصلی و پشت پرده این جریان، فقط کافی است محتواهای خبری و تحلیلی شبکه اینترنشنال و دیگر شبکه‌های ماهواره‌ای عربی و فارسی‌زبان را تحلیل محتوا کنیم، آنگاه مشخص می‌شود کسانی که دنبال ایجاد تنش، بی ثباتی و ناآرامی در خوزستان به بهانه مشکلات مردم هستند، همان کسانی هستند که در 42 سال گذشته در مقابل ملت ایران بوده و عمدتاً مجری سیاست‌های نظام سلطه برای شکست انقلاب اسلامی، تجزیه ایران و جلوگیری از پیشرفت کشور و حل مشکلات مردم بودند.

برای پایان‌بخشی به این رنج دوم مردم عزیز خوزستان چندین کار اساسی باید کرد و از آن جمله است:
1- با برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت باید تمامی مشکلات استان خوزستان در تمام حوزه‌ها را برای همیشه برطرف کرد. مردم خوزستان که برخوردار از سرزمین نفت‌خیز و حاصل خیز هستند، باید مردمی برخوردار از حقوق قطعی خود همانند دیگر استان‌ها باشند و احساس تبعیض نکنند، در این صورت بهانه از دست مدعیان دروغین طرفدار مردم گرفته می‌شود. مردم خوزستان باید همواره مسئولان در نظام اسلامی را دلسوزان واقعی خود در صحنه عمل ببینند.
2- علما و صاحبان رسانه و تریبون، باید با بصیرت‌افزایی عمومی و روشنگری چهره واقعی عناصر وابسته و مدعیان دروغین مدافع حقوق مردم را افشا کرده و نقشه‌های شیطانی تجزیه‌طلبانه آنان را خنثی کنند.
3- دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی به صورت هوشمندانه، عناصر وابسته به بیگانگان را شناسایی و تحویل دستگاه قضا دهند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات