صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۳۲۳۱۲

برای حل مشکلات خوزستان در دولت سیزدهم حتی یک روز هم معطل نخواهیم شد

رییس جمهور منتخب در نشست ویژه بررسی مسائل استان خوزستان، معضلات استان در زمینه های گوناگون بویژه کم آبی را مورد رسیدگی قرار داد.

به نقل از روابط عمومی دفتر رئیس جمهور منتخب، آیت الله رئیسی دراین نشست با ابراز ناراحتی و نگرانی عمیق خود از وضعیت مردم استان خوزستان، اظهارداشت: برای اینکه زمان تا تشکیل و استقرار دولت جدید از دست نرود این جلسه را تشکیل دادیم تا راهکارهای عملیاتی را برای برطرف کردن مشکلات استان بیابیم وهر آنچه امکان پذیر است از اکنون اجرایی شود.
رئیس جمهور منتخب با تاکید بر اینکه مردم خوزستان حقیقتا دین خود را به انقلاب و امنیت کشور ادا کرده اند، گفت: همه ما مدیون رشادت ها، ایستادگی و مقاومت مردم دلیر خوزستان هستیم ولی امروز این مردم بخاطر انباشت مشکلات گوناگون در رنج و سختی قرار دارند و باید برای عبور از معضلات موجود و ایجاد ثبات در استان برنامه ریزی و اقدامات فوری و جدی انجام شود.
رئیس جمهور منتخب با تاکید بر اینکه باید اهتمام ویژه ای در کشور نسبت به برطرف کردن مسائل استان خوزستان داشت، افزود: متاسفانه نسبت به خوزستان بی توجهی هایی صورت گرفته و چنانچه در طول این مدت توجه خاصی به استان شده بود امروز شاهد انباشت مسائل و مشکلات مختلف در سطح استان نبودیم.
رئیس جمهور منتخب تشکیل شورای راهبردی متشکل از شخصیت های حقیقی و حقوقی برای بررسی ویژه وضعیت استان خوزستان را مورد تاکید قرار داد و گفت: دیدگاه ها و راهکارهای این شورا برای رفع مشکلات مردم خوزستان مورد توجه دولت سیزدهم خواهد بود.
رئیسی با تاکید بر اینکه هرگونه هزینه در خوزستان برای رفع مشکلات آب، فاضلاب و توسعه یافتگی و ایجاد اشتغال را سرمایه گذاری می دانیم و نه هزینه، اظهارداشت: بدون تردید بخشی از ثروت عظمیی که خداوند در سرزمین خوزستان قرار داده باید در مسیر توسعه و رفع نیازهای اساسی استان هزینه شود.
رئیس جمهور منتخب با بیان اینکه مدیرعالی استان در استان هایی که شرایط خاص دارند در دولت مورد توجه خواهد بود، گفت: در استان هایی که مشکل خاص دارند، استانداران ویژه انتخاب خواهند شد تا با اختیارات ویژه بتوانند به صورت نوبه ای مسائل استان را در زمان های کوتاه با حضور در هیئت دولت مطرح و پیگیری کنند و رفع محرومیت در استان هایی مانند خوزستان و سیستان وبلوچستان در اولویت اقدامات همه دولتمردان خواهد بود.
رئیس جمهور منتخب با قدردانی از زحمات همه دستگاه ها و نهادها برای رفع مشکلات استان خوزستان، خاطرنشان کرد: نباید کاری که امروز می توان انجام داد به فردا موکول شود. به عنوان مثال چرا موضوع آب شیرین کن ها و اولویت در تخصیص بودجه برای بخش آب و برق استان در زمان خود انجام نشده است؟
رئیس جمهور منتخب اولویت قائل شدن در رفع مشکلات مربوط به کمبود آب را مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز بدون شک تامین آب آشامیدنی مردم و صیانت از دام کشاورزان در اولویت قرار دارد و باید به مردم اطیمنان داد که خسارت های وارد شده به آنان به نحو مناسب تامین خواهد شد.
 رئیسی خاطرنشان کرد: دولت برای رفع مشکلات خوزستان برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خواهد داشت و در برنامه کوتاه مدت خود را موظف می دانیم که در چند ماه آینده باهمکاری مردم و همه دستگاه ها نسبت به حل مشکلات اضطراری مردم استان اقدام کنیم.
در این نشست که دبیر شورای عالی امنیت ملی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، وزیر و معاونین وزارت نیرو، رئیس بنیاد مستضعفان، رئیس کمیته امداد، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و شماری از نمایندگان استان خوزستان در مجلس حضور داشتند پس از ارائه گزارش هایی از آخرین وضعیت استان خوزستان در زمینه مشکل کم آبی و خشکسالی و اقدامات انجام شده برای رفع این مشکل، راهکارها و پیشنهاداتی برای عبور از شرایط کنونی و ایجاد توسعه پایدار در سطح استان مطرح شد.

برچسب ها: رئیسی ، خوزستان ، رهبری
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات