صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۳۲۴۹۳

شیخ زکزاکی آزاد می شود!

شیخ زکزاکی آزاد می شود!

العالم گزارش داد، یک دادگاه در نیجریه شیخ ابراهیم الزکزاکی، دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه و همسر او را از تمام موارد اتهامی تبرئه و حکم آزادی آنها را صادر کرد.

«دفتر شيخ ابراهيم زکزاکي» اعلام کرد که دادگاه نيجريه با تبرئه شيخ زکراکي و همسرش موافقت کرده وقرار است اين دو آزاد شوند. در جريان رسيدگي به اين پرونده  دادگاه عالي «کادونا »  ابتدا همسر شيخ زکزاکي  را از هر هشت اتهام عليه وي تبرئه کرد.شيخ زکزاکي  و همسر ايشان صبح روز چهارشنبه  به وقت محلي  در ميان تدابير شديد امنيتي توسط نيروهاي امنيتي به دادگاه آورده شدند.

در بيانيه دفتر شيخ زکزاکي آمده است اين قضاوت نه تنها موجب تأييد آنها و همه اعضاي جنبش اسلامي در نيجريه شد ، بلکه قطعاً يک پيروزي براي مقاومت  برابر آزار و اذيت شديد دولت نيجريه است. 

چندي قبل «سهيلا زکزاکي» فرزند شيخ ابراهيم زکزاکي، از وخيم بودن حال والدينش به‌علت اهمال پزشکي خبر داد و گفته بود که پدر و مادرش زماني که دستگير شدند هر دو زخمي بودند و اکنون به دليل محروميت از مراقبت‌هاي پزشکي و درماني وضعيت سلامتي آنها وخيم‌تر شده است.

شيخ زکزاکي از آذر  ۱۳۹۴ با حمله نيروهاي ارتش و پليس به اقامتگاه وي در ايالت «کادونا» در شمال نيجريه بازداشت شد؛ يورشي که در نتيجه آن تعداد زيادي شهيد و زخمي شدند. نيروهاي امنيتي و نظامي نيجريه، «زينت ابراهيم» همسر شيخ زکزاکي را هم دستگير کردند.

بسياري از سازمان‌هاي بين‌المللي حقوق بشري اين کشتار را محکوم کردند. سازمان عفو بين‌الملل نيز اوايل ارديبهشت ۱۳۹۵ گزارش داد که ارتش نيجريه مرتکب کشتار شيعيان، دفن آنها در گورهاي جمعي و نابود کردن اسناد مرتبط با اين جنايت شده است. نيروهاي امنيتي نيجريه بارها در گذشته به تجمع هواداران شيخ ابراهيم زکزاکي حمله کردند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات