صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۳۲۹۰۹

اسرار 11 سپتامبر افشا نخواهد شد /دروغ "تمام آمریکایی

نام عربستان توسط نهادهایی در آمریکا سانسور می‌شود که خود کارگردان اصلی تئاتر ۱۱ سپتامبر  بودند.با این حال دغدغه اصلی کماکان به قوت خود باقیست! اینکه سعودیها به سفارش چه نهادهایی به مجریان ماجرای انهدام برج های دوقلوی تجارت جهانی نیویورک تبدیل شدند!
پایگاه بصیرت / گروه بین الملل / فخرالدین اسدی


مقامات ایالات متحده اعلام کردند اسناد محرمانهٔ مربوط به وقایع یازده سپتامبر ۲۰۰۱ را بررسی می‌کنند تا در صورت امکان، مطابق درخواست مکرر بازماندگان قربانیان، بخش‌هایی از این اسناد را علنی کنند. بر اساس گزارش شبکه یورونیوز، اف‌بی‌آی، پلیس فدرال آمریکا در نامه‌ای به دادستانی نیویورک اعلام کرد که تصمیم دارد بخش‌هایی از این اسناد محرمانه را به‌منظور «تشخیص اطلاعات قابل افشا» مرور کند. در بیانیه این نهاد همچنین آمده است که مأموران پس از بررسی، «این اطلاعات را تا حد امکان سریع و به‌شکل منظم افشا می‌کنند.»
بیانیه اف‌بی‌آی در پاسخ به شکایت قربانیان رویداد ۱۱ سپتامبر صورت می‌گیرد. دولت‌های مختلف ایالات متحده در جریان رسیدگی به این پروندهٔ طولانی دائما خواستار عدم افشای اسرار دولتی در این زمینه شده‌اند.اما جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا ظاهرا از تصمیم این دادگاه استقبال کرده و می گوید: «دولت من متعهد شده که نهایت شفافیت را مطابق قانون تضمین کند.»
حدود ۱۷۰۰ تن از بازماندگان قربانیان این حادثه با امضای توماری خواستار آن شده‌اند که جو بایدن بدون وفاکردن به وعده‌اش در مراسم امسال یادبود قربانیان شرکت نکند. آنان خواستار افشای کلیه اسناد و شواهدی شده‌اند که به باور آنها از ارتباط عربستان سعودی با این حملات پرده بر می‌دارد.مراسم یادبود قربانیان یازده سپتامبر به زودی در بیستمین سالگرد آن برگزار خواهد شد.
خطوط قرمز آمریکا در ماجرای 11 سپتامبر
بدون شک، جوبایدن کمترین اراده ای برای افشای واقعیات 11 سپتامبر 2001 و پشت صحنه این حادثه مهندسی شده ندارد! رئیس جمهور آمریکا به وضوح می داند که نباید کمترین سخنی از نقش سازمانهای جاسوسی سیا و موساد در این واقعه به میان آورد! اکنون، بیست سال  از  حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ و انهدام برج‌های دوقلوی نیویورک سپری‌شده است اما نه امسال و نه سال‌های دیگر، قرار نیست جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های آمریکا سخنی از واقعیت و پشت پرده این ماجرا به میان آورند! «۱۱ سپتامبر» بیش از آنکه یک واقعیت باشد، یک« خط قرمز» است! خط قرمزی که اگر هر یک از سیاستمداران آمریکایی بخواهد به هر نحوی آن را رد کرده یا در قبال آن تشکیک ایجاد کند، دیگر جایی در معادلات قدرت ( و  شاید معادلات دنیا!)  نداشته باشد.


سعودیها مقصر هستند اما ....
بدیهی است که اتباع سعودی( زیر نظر سازمانهای امنیتی عربستان )  نقش مهمی در اجرای این سناریوی تمام عیار داشته اند اما آنها تنها " مجریان ماجرا" بوده اند! حتی در یک سند «۲۸ صفحه‌ای »منتشرشده در خصوص حادثه ۱۱ سپتامبر، نام «عربستان سعودی» به‌عنوان «عامل اجرایی ماجرا» سانسور شد تا بر همگان محرز شود که برای سیاستمداران دو حزب سنتی آمریکا،  ارزش دلارهای نفتی سعودی‌ها به‌مراتب از خون قربانیان ۱۱ سپتامبر رنگین‌تر است! آری! نام عربستان توسط نهادهایی در آمریکا سانسور می‌شود که خود کارگردان اصلی تئاتر ۱۱ سپتامبر  بودند.با این حال دغدغه اصلی کماکان به قوت خود باقیست! اینکه سعودیها به سفارش چه نهادهایی به مجریان ماجرای انهدام برج های دوقلوی تجارت جهانی نیویورک تبدیل شدند!بسی قابل‌تأمل بود که چرا ماه‌ها قبل از حادثه، دونالد رامسفلد وزیر دفاع وقت آمریکا مشغول آماده‌سازی نیروهای آمریکایی برای عملیاتی گسترده و طولانی‌مدت بود و کاندولیزارایس مشاور امنیت ملی دولت بوش ، لحظه‌ای از تشریح ابعاد و مختصات آنچه «خاورمیانه جدید» می‌خواند دست برنمی‌داشت! فراتر از آن، چرا پس از شکایات متعدد خانواده های قربانیان انهدام برج های تجارت جهانی نیویورک، کمترین سندی در خصوص ماهیت ماجرا و چگونگی وقوع آن و حتی سرنوشت افراد دستگیر شده به آنها ارائه نشد؟!


انهدام برج های دوقلو محصول چه چیزی بود؟
انهدام برج‌های دوقلو،محصول و ترکیبی از تفکر نومحافظه کارانه آمریکایی و  اقدام و عملیات سعودی‌ها بوده و طی 20  سال اخیر، دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر سر این حادثه، آن‌ها را فریب داده‌اند! امروز سیاستمداران آمریکایی هنوز آدرس «برج‌های دوقلو» را به جهانیان می‌دهند تا بلکه خود را «قربانی تروریسم » جلوه دهند! بااین‌حال مقامات آمریکایی هرگز به جهانیان نمی‌گویند که چگونه پس‌ازآن حادثه، نقشه‌های خاک خورده شورای ۱۱ نفره نومحافظه کاران به رهبری «ایروینگ کریستول» و «پل ولفویتس» را بر دیوار کاخ سفید کوبیده و آن را به نقشه راه سیاست خارجی آمریکا تبدیل کردند!


امروز، پس از ۱۹ سال، «کارخانه تروریست سازی آمریکا» لحظه‌ای از فعالیت بازنمی‌ایستد! تأسیس گروه تروریستی داعش در منطقه غرب آسیا و به خاک و خون کشاندن میلیون‌ها انسان بی‌گناه در افغانستان،عراق، یمن، سوریه و لبنان از خروجی‌های این کارخانه خوفناک است! بدیهی است که  در زمان حال و آینده ( به‌مانند گذشته ) قرار نیست کمترین  پاسخی به سؤالات و ابهامات  موجود در خصوص برج‌های دوقلو داده شود، زیرا شفاف‌سازی این پرونده، حتی قسمتی از آن،مصادف با یک انفجار خبری گسترده در جهان خواهد بود! انفجاری که تخریب  ناشی از آن، از آنچه پس از انفجار برج‌های دوقلو در نیویورک مشاهده کردیم به‌مراتب بیشتر خواهد بود.در هر حال، جوبایدن رئیس جمهور آمریکا اکنون سعی دارد تنها قسمتی از تئاتر 11 سپتامبر 2001 را به شهروندان آمریکایی نشان دهند! بایدن قطعا سخن از اصل ماجرا و مدیریت آن توسط آژانس امنیت ملی آمریکا، سازمان سیا و سازمان موساد به میان نخواهد آورد زیرا این همان" خط قرمز" مدنظر مقامات آمریکایی است.


صورت مسئله در قبال واقعه 11 سپتامبر 2001 کاملا مشخص است. معمای۱۱ سپتامبر۲۰۰۱ به معمایی خسته کننده نزد مردم ایالات متحده تبدیل شده است.دولت جرج واکر بوش به عنوان طراح و عامل اصلی این حادثه سعی دارد آن را به اعضای القاعده نسبت دهد.دیگر دولتهای آمریکا نیز همین رویکرد را در پیش گرفته اند زیرا اگر شهروندان آمریکایی و خصوصا خانواده قربانیان از نقش واقعی نهادهای امنیتی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس در این واقعه آگاه شوند، قطعا دیگر کمترین آبرویی برای سیاستمداران غربی در جهان ( که مدام بر روی حادثه 11 سپتامبر به عنوان نماد مظلومیت خود مانور می دهند) باقی نخواهد ماند. هامات موجود در خصوص این حادثه لاینحل باقی مانده است.اگرچه مقامات سازمان سیا قصد دارند  پرونده۱۱ سپتامبر را مختومه اعلام نموده و به استفاده ابزاری خود از این واقعه خودساخته ادامه دهند ،اما مردم نیویورک ( محل وقوع حادثه) و دیگر شهرهای آمریکا همچنان در پی کشف حقایق پشت پرده ای هستند که هیات حاکمه آمریکا  علاقه وافری نسبت به مخفی ماندن آنها دارد.تفاسیر سیاسی رسمی ارائه شده در خصوص حادثه۱۱ سپتامبر۲۰۰۱ نتوانسته است بسیاری از آمریکایی ها را مجاب کند و آنان خواهان تحقیقات جدید درباره انهدام برجهای دوقلوی تجارت جهانی هستند.
 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات