صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۳۳۰۱۳

هشدار یونیسف درباره فاجعه جدید در لبنان و لزوم تأمین سوخت

 صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) شنبه در بیانیه‌ای درباره کمبود شدید آب طی روزهای آینده در لبنان و شدیدتر شدن بحران این کشور هشدار داد.
در این بیانیه آمده است که در صورت عدم اتخاذ اقدامات فوری، بیش از چهار میلیون نفر در سراسر لبنان که بیشتر آن‌ها از کودکان و خانواده‌های آسیب‌پذیر هستند، در معرض خطر کمبود شدید آب یا قطعی کامل آب شُرب قرار دارند.
طبق گزارش شبکه اسکای نیوز، در این بیانیه آمده است که یونیسف در ماه گذشته نیز هشدار داده بود که بیش از ۷۱ درصد ساکنان لبنان ممکن است در تابستان جاری از دسترسی به آب محروم باشند و این وضعیت ادامه داشته و در حال حاضر نیز ارائه خدمات ضروری از جمله آبرسانی، شبکه فاضلاب، انرژی و بهداشت عمومی با فشار زیادی مواجه است.
در بیانیه یونیسف همچنین آمده است که مراکز حیاتی همانند بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی به دلیل کمبود برق برای تأمین آب شُرب مورد نیاز با مشکل جدی مواجه هستند.
یونیسف هشدار داد که چنانچه چهار میلیون نفر مجبور شوند برای تأمین آب مایحتاج خود به منابع نامطمئن متوسل شوند، در آن صورت بهداشت و نظافت عمومی در معرض خطر قرار می‌گیرد و چه بسا بیماری‌هایی که از طریق آب منتقل می‌شوند و حتی شمار ابتلا به کرونا افزایش می‌یابد.
در این بیانیه آمده است که تنها راه مقابله با بحران آب در لبنان، تأمین انرژی لازم برای استمرار ارائه خدمات آبرسانی است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات