صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۳۲۵۵۵

اعلام آماده باش رئیس جمهور چین به ارتش این کشور برای درگیری نظامی

رئیس جمهوری چین از رهبری ارتش این کشور خواست تا همبستگی خود را با حزب کمونیست تقویت کند و نسبت به یک درگیری بالقوه مسلحانه و نگرانی‌های امنیتی در مرز با افغانستان هشدار داد.
به گزارش مجله نیوزویک، شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین گفت، این کشور باید برای یک چالش بالقوه نظامی همزمان با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تا ۱۱ سپتامبر سال جاری میلادی آماده باشد.
وی این اظهارات را درباره تقویت قوای نظامی چین پیش از نود و چهارمین سالگرد شکل‌گیری ارتش آزادی بخش خلق چین مطرح کرد.
مسئولان در پکن چندین ماه است که نگرانی خود را بابت خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان که باعث خیزش مجدد طالبان و بی‌ثباتی در منطقه می‌شود، اعلام کرده‌اند.
رئیس جمهوری چین و وانگ یی، وزیر امور خارجه این کشور اخیرا گفته بودند که خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان می‌تواند برای جدایی طالبان اویغور در سین‌کیانگ چین پایگاهی برای عملیات تروریستی ایجاد کند.
در مرزهای شرقی چین، ناوهای نیروی دریایی انگلیس و آمریکا حضورشان را در دریای چین جنوبی گسترش داده و ادعای چین را درباره این منطقه مورد مناقشه به چالش کشیده‌اند.
رئیس جمهوری چین همچنین گفت: در مسیر ایجاد کامل یک کشور سوسیالیستی مدرن و تحقق هدف صد ساله دوم، دفاع ملی و ارتش باید در موقعیت مهمتری قرار گیرند و تحکیم دفاع ملی و یک ارتش قوی باید تسریع شود. ما باید به تقویت برنامه‌ریزی کلی جنگ ادامه دهیم و مقدمات مبارزه نظامی را فراهم کنیم.
رئیس جمهوری چین همچنین به ارتش این کشور دستور داده تا به طور کامل به حزب کمونیست وفادار باشد و مدعی شده که سیستم رهبری مطلق این کشور در مقایسه با دموکراسی‌های غربی یک مزیت نظامی برای چین است.
شی جینپینگ همچنین ادامه داد: ترویج خوداتکایی علمی و تکنولوژیکی سطح بالا، تسریع تحقیقات در زمینه فناوری‌های اصلی و کلیدی، تسریع در توسعه فناوری‌های استراتژیک و پیشرفته ضروری است.
رئیس جمهوری چین که همچنین رئیس کمیسیون نظامی مرکزی کشورش به شمار می‌رود، در آستانه روز ارتش در اول اوت (امروز یکشنبه)، خواستار تلاش‌های بیشتری برای تقویت دفاع ملی چین و نیروهای مسلح شد. به گزارش پایگاه چاینا گلوبال تلویژن نتورک، این اظهارات شی جینپینگ در جلسه مطالعه گروهی دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین مطرح شد.
شی روز شنبه خواستار سخت‌کوشی و عزم برای تحقق اهداف صد ساله ارتش آزادی‌بخش خلق چین شد. ارتش چین در ۲۰۲۷ صد ساله می‌شود. او بر اهمیت توسعه خلاقانه ارتش تاکید کرده و خواستار اصلاحات مدیریتی برای بهبود سامانه‌های ارتش شد.
رئیس جمهوری چین گفت که حزب کمونیست حاکم "فرمان می‌دهد" و از ارتش خواست تا تلاش‌هایی برای تبدیل ارتش چین به بهترین ارتش جهان تا ۲۰۲۷ برابر ارتش آمریکا انجام دهد. او گفت که هدف در راستای قدرت ملی است و نیازهای دفاعی ملی آینده چین را برآورده می‌کند. شی جینپینگ همچنین بر برگزاری رزمایش‌های نظامی در شرایط واقعی نبرد برای پیروزی در جنگ‌ها و مدرن‌سازی سریع ارتش تاکید کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات