صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۳۳۱۰۸

روسیه: طرف‌های غربی از هرنوع اقدام عجولانه درباره برجام خودداری کنند

به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه ابراز عقیده کرد که اقدام ایران در تولید اورانیوم غنی‌شده تا 20 درصد و افزایش ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم تا 60 درصد، خارج از چارچوب توافقات هسته‌ای با این کشور است، ولی این مسئله نتیجه فقدان به نتیجه رسیدن مذاکرات پیرامون احیای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است.
زاخارووا این مسئله را در رابطه با برخی اظهارات شرکت‌کنندگان اروپایی توافقنامه هسته‌ای و انتشار گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در رسانه‌های گروهی اعلام کرد که تولید اورانیوم غنی‌شده تا 20 درصد و افزایش ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم تا 60 درصد در تأسیسات هسته‌ای ایران را تأیید کرده‌اند.
وی گفت: «هرچند این اقدامات طرف ایرانی خارج از چارچوب توافقنامه هسته‌ای است، ولی باید به‌یاد داشته باشیم که این اقدامات در بسیاری از موارد نتیجه فقدان نتایج عملی و مشخص تلاش‌ها برای احیای کامل برجام و همچنین نتیجه تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی و کشورهای ثالث طرف همکاری با این کشور است که همچنان ادامه دارد. البته ما نگران آن هستیم که چنین اقدامات غیرسازنده‌ای ما را از اهداف واقعی دور سازد و وظیفه ایجاد شرایط لازم برای تحقق پایدار و کامل توافقنامه هسته‌ای را دشوارتر از قبل کند.»
این دیپلمات بلندپایه روس ادامه داد: «به‌عقیده ما، تنها راه خارج شدن از وضعیت پیچیده کنونی، ازسرگیری هرچه سریع‌تر روند مذاکرات برای تحقق کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است. و طرف روسی از تمامی شرکای خود در توافق هسته‌ای و همچنین از ایالات متحده می‌خواهد از هرگونه اقدامات عجولانه که موانع مضاعفی را در مسیر عادی‌سازی اوضاع پیرامون برنامه هسته‌ای ایران ایجاد می‌کند، به‌طور جدی خودداری کنند.»  

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات