صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۳۳۱۹۹

واردات سوخت از ایران؛ معادله جدید حزب‌الله برای محافظت از کشور و مردم

به نقل از شبکه المنار، فراکسیون نمایندگان بعلبک ـ الهرمل در پارلمان لبنان از ابتکار «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان برای نجات مردم این کشور با اقدام به وارد کردن سوخت از ایران استقبال کرد و مواضع ایشان را که فاسدان و برخی سیاستمداران لبنانی و نیز مسئولان آمریکایی را سردرگم کرده، به ویژه بعد از اعلام آمادگی شرکت‌های ایرانی برای استخراج نفت و گاز در لبنان‌، ستود.
سید نصرالله در سخنرانی اخیر خود تأکید کرد: هرگاه زمانی بیاید که شرکت‌های استخراج‌کننده نفت و گاز حضور نداشته باشند، ما آماده‌ایم از شرکت ایرانی کمک بگیریم که تجربه زیادی دارد... اگر شرکت‌های جهانی از ترس اسرائیل می‌ترسند نفت لبنان را استخراج کنند، آماده‎‌ایم از شرکت‌های ایرانی بخواهیم نفت ما را استخراج کنند.
این فراکسیون بعد از انجام نشست دوره‌ای خود تأکید کرد که رهبری حزب‌الله همان‌طور که معادلات خود را برای محافظت از لبنان در مقابله با دشمن آمریکایی ـ صهیونیستی ـ تکفیری ثابت کرده، این بار نیز معادله جدیدی برای کاهش درد و رنج لبنانی‌ها و حل بحران اقتصادی و معیشتی و اجتماعی آنها ترسیم کرده و در تلاش برای حفظ وطن و مردم و عزت و کرامت آنهاست.
اعضای فراکسیون مذکور اعلام کردند که تحریم‌های آمریکا علیه لبنان تنها در چارچوب سیاست استکبار ناعادلانه و مداخله تحقیرآمیز در امور لبنان اِعمال می‌شود و بیانگر رفتارهای تجاوزگرانه ایالات متحده است. مواضع «دوروتی شیا» سفیر آمریکا در بیروت نیز نشان دهنده رفتارهای فتنه‌جویانه آمریکایی‌ها برای ایجاد هرج و مرج و درگیری داخلی در لبنان است.
این فراکسیون با اشاره به اینکه مداخلات آمریکا در امور داخلی لبنان مستلزم تقابل جمعی لبنانی‌ها در برابر چالش‌های پیش رو برای محافظت از حاکمیت و ثبات کشور است تأکید کرد که تنها راه برای نجات کشور و مقابله با تجاوزات دشمنان، منسجم کردن وحدت ملی بوده و آگاهی و هوشیاری کامل، راه شکستن محاصره آمریکا و دستیابی به پیروزی است.
فراکسیون نمایندگان بعلبک ـ الهرمل همچنین به موضوع بحران سوخت و دارو در لبنان و آنچه که محتکران و قاچاقچیان و باندهای مافیا برای دستیابی به سودهای خیالی با هزینه مردم لبنان انجام می‌دهند پرداخته و خواستار نظارت دقیق و محاکمه این افراد شد.
این فراکسیون همچنین با تأکید بر لزوم تشکیل سریع دولت و پیدا کردن راه حل‌های جامع برای همه پرونده‌ها تأکید کرد که لبنان به شدت نیازمند هوشیاری و مسئولیت‌پذیری مقامات است و مسئولان باید بدانند که منافع ملی بالاتر از هر گونه منافع شخصی و جناحی بوده و اگر کشور دچار هرج و مرج ناشی از نقشه‌های آمریکا و درگیری داخلی گردد همه آسیب می‌بینند.
«محمد رعد» رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان نیز طی سخنانی در یک اردوی آموزشی که با همکاری اداره آموزش و پرورش در مناطق جنوبی لبنان برگزار شد به پیروزی‌های مقاومت در جریان آزادسازی دوم پرداخت و اظهار داشت: متأسفانه برخی افراد بدبین معنی پیروزی بر تکفیری‌ها را نمی‌دانند و احساس می‌کنند که با شکست تکفیری‌ها پروژه آنها نیز در داخل لبنان شکست خورده است. این جای تأسف دارد. ما در کشور خود گروهی از افراد را می‌بینیم که ارزش استراتژیک آزادسازی اول لبنان برابر دشمن صهیونیستی در سال 2000 و همچنین آزادسازی دوم در سال 2006 را نمی‌دانند و احساس می‌کنند که با شکست پروژه صهیونیستی ـ تکفیری در لبنان، آنها نیز شکست می‌خوردند.
رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: اما با وجود همه اینها، ما خواستار محافظت از همه کشور و همزیستی مسالمت‌آمیز با همه طرف‌ها هستیم؛ چرا که ماهیت لبنان و تنوع گروه‌ها و مؤلفه‌های آن را به خوبی می‌شناسیم.
وی در پایان تأکید کرد: من به همه شهدای عملیات آزادسازی لبنان و خانواده‌های آنها و نیز مجروحان و همه مجاهدینی که در تحقق این دو دستاورد بزرگ مشارکت داشتند درود می‌فرستم. امیدوارم این دو دستاورد به امید خدا مقدمه‌ای برای دستیابی به پیروزی‌ها و دستاوردهای ملی و منطقه‌ای باشد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات