صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۳۳۱۹۳

برجام؛ ماسک روباه و بایدن "گرگ‌صفت"

آمریکا به عهدشکن معروف شده است؛ واشنگتن تمام قوانین و منشورها و پیمان‌های سازمان ملل را در صورت نیاز نقض می‌کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره خطاب به مقامات ایرانی نسبت به ترفندها، فریب‌های آمریکا، به‌ویژه در مورد مذاکرات هسته‌ای هشدار می‌دهند. در واقع، آمریکایی‌ها هیچ اعتقادی به راه‌حل‌های میانه با دولت‌های "متخاصم" ندارند و فقط درصدد تسلیم کردن طرف مقابل از طریق جنگ یا گفت‌وگو هستند.
وقتی آمریکا از تسلیم کردن دشمنان و رقبایش با زور و قدرت، ناتون بماند ناگزیر به گفت‌وگو و مذاکره متوسل می‌شود که هدفش از گفت‌وگو و مذاکرات همان هدفی است که آن را از طریق اعمال زور و جنگ دنبال می‌کند. لذا آمریکا به عهدشکن معروف شده است؛ واشنگتن تمام قوانین و منشورها و پیمان‌های سازمان ملل را در صورت نیاز نقض می‌کند.
از فاحش‌ترین موارد عهدشکنی آمریکا که رسوایی زیادی برای آن داشته، نقض توافق هسته‌ای است که دولت واشنگتن آن را در کنار فرانسه، انگلیس، آلمان، روسیه و چین با ایران امضا کردند؛ توافقی که شورای امنیت با صدور قطعانه 2231، آن را به تصویب رساند ولی دولت "دونالد ترامپ" ضمن خروج از آن، دیگر طرف‌ها را تهدید به عقب‌نشینی از توافق کرد و همچنین تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه‌ای علیه ایران در زمینه دارو و غذا وضع کرد.
بعد از عقب‌نشینی ترامپ، بایدن مدعی احیای توافق هسته‌ای شد و از ترامپ به خاطر این نقض انتقاد کرد و برخی ساده‌لوحان را متقاعد کرد که اولین تصمیمش بعد از ورود به کاخ سفید، بازگشت به توافق هسته‌ای خواهد بود.
آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب در مناسبت‌های مختلفی هشدار دادند که فریب سخنان شیرین بایدن را نخورید و از مسئولان ایرانی خواسته‌اند که وعده‌های انتخاباتی بایدن را جدی نگیرند؛ زیرا دشمنی آمریکا علیه ایران و حق مشروع ایران در استفاده از انرژی هسته‌ای، پیوند مشترک تمام مسئولان آمریکایی است و هیچ استثنایی در این قاعده وجود ندارد. اگر اوباما وارد مذاکره و امضای توافقنامه با ایران شد بدان معنا نیست که خصومت او علیه ایران نسبت به ترامپ کمتر است بلکه اوباما کمی زرنگ‌تر از ترامپ بود؛ زیرا او از قدرت ایران کاملا آگاه بود و می‌دانست تمام گزینه‌های آمریکا بر علیه ایران عقیم می‌مانند.
امروز، پس از گذشت این‌همه مدت، بایدن در بازگشت به توافق هسته‌ای تعلل می‌کند و تحریم‌های دولت ترامپ را به عنوان اهرم فشار علیه ایران و در راستای باج‌گیری از این کشور در مسائل دیگری که ربطی به توافق هسته‌ای ندارد، ادامه می‌دهد.
رهبر انقلاب اسلامی این حقیقت را امروز (شنبه 6 شهریور ماه) در جریان استقبال از اعضای دولت سید ابراهیم رئیسی مورد تأکید قرار داده و متذکر شدند: " دولت کنونی آمریکا هیچ فرقی با دولت قبلی ندارد. مطالبه اینها همان مطالبه ترامپ است و هیچ تفاوتی نکرده است. در پشت صحنه سیاست خارجی آمریکا یک گرگ درنده است که برخی مواقع به یک روباه حیله‌گر تغییر می‌کند."
رهبر انقلاب افزودند: " آمریکایی‌ها در قضیه هسته‌ای واقعاً وقاحت را از حد گذرانده‌اند و با وجود آنکه جلوی چشم همه از برجام خارج شدند، اکنون جوری صحبت و طلبکاری می‌کنند که گویا جمهوری اسلامی از برجام و تعهداتش خارج شده است، در حالی‌که تا مدتها پس از خروج آمریکا، کاری از طرف ایران انجام نشد و پس از مدتی و با اعلام و با توجه دادن، برخی از تعهدات و نه همه آنها کنار گذاشته شد."
بایدن که از ماسک "روباه" استفاده می‌کند ، تفاوت چندانی با ترامپ "گرگ‌صفت "ندارد؛ همه آنها گرگ‌های درنده هستند که برخی‌شان تلاش می‌کنند ماسک روباه مکار را بپوشند ولی خوشبختانه، ماسک روباه‌ها از صورت‌ها می‌افتد و ماهیت واقعی آمریکا برملا می‌شود. بایدن که تا دیروز از تعامل ترامپ با ایران انتقاد می‌کند، در دیدار روز جمعه با "نفتالی بنت" نخست‌وزیر رژیم اشغالگر دندان‌هایش را تیز کرد و علنا و با وقاحت تمام ایران را تهدید کرد و گفت: "در صورت شکست دیپلماسی با ایران، گزینه‌های دیگری وجود دارد که به آنها متوسل خواهد شد."

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات