صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۳۳۹۱۵
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

ممنوعیت ورود لوازم خانگی کره ای منجربه افزایش کیفیت تولید داخل شود

امیدوار هستیم صنعت لوازم خانگی ما به مرحله ای برسد که وقتی همه مرزهایمان باز شود و محدودیت ها برداشته شود،

غلامرضا مرحبا در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری تحلیلی بصیرت در خصوص اهمیت منع ورود کالاهای کره ای به کشورمان به دستور رهبر مقام انقلاب اسلامی، گفت: کره ای ها با بلوکه کردن پول های ما در واقع در حال باج گیری از ما بودند. آنها برای نگهداری از همین دارایی های ما، از ما طلب پول می کردند و منت بر ما میگذاشتند و می گفتند ما بخشی از دارایی های شما را بلوکه می کنیم، به شرطی که دارایی های شما خارج نشود و از ما لوازم خانگی بخرید.


وی با تاکید بر این نکته که ما مردمی نیستیم که زیر بار همچین اجباری برویم، اظهار کرد: کره ای ها با این کار و با پول ما می خواستند برای کارگر خود شغل ایجاد کنند و صنعت خود را رونق دهند و از این طریق مالیات بگیرند و برای دولت خود درآمد ایجاد کنند، لذا ما مردمی نیستیم که زیربار همچین زور و اجباری برویم. با این کار صدها کارگر ایرانی که در بخش لوازم خانگی کار می کنند بیکار می شدند و صنعت این بخش نیز از بین می رفت.


مرحبا افزود: دستوری که رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص دادند، به موقع بود و آقای رئیس جمهور هم ادامه کار را گرفتند. البته در این جا بحثی که وجود دارد این است که الان که ممنوعیت ورود لوازم خانگی کره ای به کشور در نظر گرفته شده است، صنایع لوازم خانگی داخلی نیز نباید فکر کنند که می توانند هر بلایی که خواستند با محصولات خود بر سر مردم بیاورند. در واقع کاری که خودروسازها و بقیه انجام دادند در اینجا نباید اتفاق بیفتد. ما از این صنایع انتظار مشتری مداری، کیفیت مناسب، قیمت های مناسب و خدمات پس از فروش به موقع و مناسب داریم.


وی با بیان اینکه صنایع لوازم خانگی داخلی باید هم اکنون بلوغ  خود را به مردم نشان دهند، تصریح کرد: حق و حقوق مشتری و حق شهروندی این کشور را باید نشان دهند، اگرنه مثل سایر صنایع بیاید از این موقعیت استفاده کند و اینکه در داخل رقیبی هم ندارند و هر کاری که دوست داشتند انجام دهند، طبیعتا موفق نخواهند شد و به جایی نیز نخواهند رسید؛ اگر به درستی کار خود را انجام ندهند، بعدها با کوچکترین آزادسازی، صنعت داخلی زمین می خورد.


مرحبا گفت:امیدوار هستیم صنعت لوازم خانگی ما به مرحله ای برسد که وقتی همه مرزهایمان باز شود و محدودیت ها برداشته شود، مشتری ترجیح دهد که از لوازم خانگی ایرانی استفاده کند،چراکه هم کیفیت و قیمت مناسب و هم خدمات پس از فروش خوب خواهد داشت. ما از مسئولین امر انتظار داریم که از فرصت پیش آمده برای خدمت به مردم و نه اجحاف به آنها استفاده کنند. به هر حال دستگاه دیپلماسی کشورمان مذاکره می کند و دیر یا زود این اموال که متعلق به ملت ایران است به کشورمان بازگردانده می شود.


سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه ممکن است لوازم خانگی کره ای به شکل قاچاق وارد کشور شود، تصریح کرد: به هر حال ممکن است درصدی این اتفاق بیفتد،چراکه کشور ما دارای مرزهای گسترده ای است و بحث قاچاق همیشه بوده است، منتها قطعا قیمت این محصولات به قدری بالا خواهد رفت که مشتری رقبتی به خرید آنها نخواهد داشت، مگر اینکه واقعا کیفیت بسیار بالای آنها توجیح کننده قیمت بالا باشد. بنده خیلی نگران قاچاق نیستم، چراکه همیشه بوده و از این به بعد هم خواهد بود اما باید با آن مقابله شود.


وی خاطرنشان کرد: البته برخورد انتظامی و سلبی جوابگوی مبارزه با قاچاق کالا نیست،چراکه اگر واقعا کالای تولید داخل کیفیت لازم را داشته باشد، مصرف کننده رو به استفاده از کالای قاچاق که شناسنامه دار نیست و خدمات پس از خرید آن مشخص نیست، نمی آورد.

در حال حاضر کالاهای نهایی ساخته شده کره ممنوعیت ورود به کشورمان را دارند، یعنی اگر یک شرکت کره ای در داخل کشور ما بیاید و یک واحد تولیدی ایجاد کند که از کارگر ایرانی و برند ایرانی اما با استفاده از تکنولوژی خودشان استفاده کند، به نظر بنده فکر نمی کنم منعی وجود داشته باشد،چراکه در حال حضار کالای نهایی شده که بخواهد بار کشتی و وارد کشورمان شود، از این کشور ممنوع شده است.

 

ظهروند
 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
سید
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
0
0
انشاالله که اینطور باشه و سال های آینده با سوءاستفاده از این تصمیم بسیار بجا و درست رهبری معظم، شاهد ظهور یک اختاپوسی مثل دیو هزار سر خودروساز نباشیم که چنان بر جان و مال ملت و ...
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات