صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۳۴۳۲۷

تکلیف مالایطاق!

پایگاه بصیرت / حسين عباسيان

«حسین انصاری‌راد» فعال اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با روزنامه آرمان، درباره چگونگی احیای امید و اعتماد مردم اظهار داشت: «سیاست‌ها باید اصلاح شود. مسئله جنگ با آمریکا و غرب محصولش محرومیت ایران از بسیاری از مزایای اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است که یک نمونه آن تحریم‌هاست. اینکه ایران بتواند آمریکا و غرب را شکست بدهد، به عوامل زیادی وابسته است. یک تکلیف مالایطاق است. تکلیف مالایطاق یعنی تکلیفی که قابل انجام نیست و به سرانجام نمی‌رسد. هزینه‌ای که صرف آن می‌شود چندین برابر نتیجه و دستاوردی است که می‌تواند داشته باشد». پیگیری این‌گونه شعارهای بی‌حاصل در 8 ساله دولت تدبير واميد به جد دنبال شد؛ اما نتیجه اجرای این سیاست خوش‌بینانه و ساده‌لوحانه، هم‌اینک پیش روی ماست. بااین‌حال، متأسفانه هنوز از افکار اين جماعت، باور "نمی‌توانیم" و "خودکم‌بینی" رخت برنبسته است!

گزاره‌های خبری: گره زدن اقتصاد کشور به غرب، خطاي محاسباتي برخی از سياسيوني است كه به تولید داخل و شعار «ما می‌توانیم» باور ندارند. ترك فعل برخي مجريان دولت‌های گذشته حاصل همين تفكر بود. سال 1394 اوج وعده‌های برجامي رئیس‌جمهوری است كه تكرار هر بند آن خود دليل محكمي بر شکست سیاست ناباوران تكيه بر داخل است: «والله بدانید که با رفع تحریم‌ها شما هم منتفع خواهید شد و نیازی نیست نگران باشید. (20/07/1394)، ... تا سرمایه بیاید، مشکل محیط‌زیست حل شود، اشتغال، صنعت و آب خوردن مردم حل شود!(17/03/1394)، آن‌هایی که روی این کلمات توافق افتخارآمیز نظر دارند، بدانند که نخواهم گذاشت به امید این ملت ضربه بزنند (شهریور94). محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و سخنگوی دولت نيز همان زمان اعلام كرد: «در صورت توافق در مذاکرات، 100 میلیارد دلار به منابع اقتصاد کشور تزریق می‌شود». (9 خردادماه 94) و اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور اظهار داشت: «دولت می‌تواند در دوران پساتحریم با برنامه‌ریزی جدی، انبوهی از سرمایه را وارد کشور کند» (9 آبان ماه 94).

نكته پاياني: ماهوي بودن اختلاف آمريكا با جمهوری اسلامی ايران، قائم به شخص نبودن رفع اختلافات و اصلاح نشدن نگاه استعمارگرايانه آمریکا از قبل از انقلاب تا به الآن که شاهد ایرانی پرقدرت در منطقه هستیم، با خروج و شكست برجام بدفرجام توسط آمريكا مبتني بر نگاه خوش‌بینانه دولت سابق به مذاکره با کدخدا، ديوار بی‌اعتمادی به آمريكا را بلندتر از گذشته كرده است. اين نكته ناب امام راحل (ره)، مهر اثباتی بر ثبات رویه دشمنی این کشور با ملت بزرگ ایران، از گذشته تا به امروز است که می‌فرماید: «به فرض که آمریکا یک طرح صددرصد اسلامی – انسانی بدهد. باور نمی‌کنیم که آن‌ها به نفع صلح و منافع ما گامی بردارند. اگر آمریکا و اسرائیل "لا اله الله" بگویند ما قبول نداریم چراکه آن‌ها می‌خواهند سر ما کلاه بگذارند، آن‌ها که صحبت از صلح می‌کنند، می‌خواهند منطقه را به جنگ بکشانند».

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات