صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۳۵۰۳۹

انتقاد باقری از رفتار متناقض برخی مذاکره کنندگان

مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات وین گفت: برخی از اظهارنظر‌هایی که بازیگران حاضر در صحنه مذاکرات می‌کنند،  نشان دهنده یک رفتار متناقض است.
«علی باقری» مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با گروه ۱+۴ در گفت‌وگویی درباره آخرین روند مذاکرات و اظهارات وزرای خارجه سه کشور اروپایی و از جمله اظهارات وزیر خارجه انگلیس که گفته این آخرین فرصت برای ایران برای بازگشت به میز مذاکره با پیشنهادات و عزم جدی است، گفت: برخی از بازیگران و هویت‌های نامشروع که صرفا حیات‌شان در تنش زایی و اقدامات تخریبی است، تلاش جدی دارند هم در فضای بیرون اتاق مذاکرات، اقدامات تخریبی را انجام دهند که در عرصه و روند مذاکرات تاثیر منفی بگذارد و هم در تعامل و پیوندی که با برخی از بازیگران صحنه مذاکرات دارند، تلاش می‌کنند فضای مذاکرات را فضای غیرسازنده و تخریبی کنند.
وی که با خبرگزاری صدا و سیما گفت‌وگو می‌کرد، افزود: بر این اساس برخی اظهاراتی که از سوی برخی بازیگران در صحنه مذاکرات شنیده می‌شود، نشانگر رفتار متناقض آنهاست و باید برای افکار عمومی خودشان این رفتار متناقض را توجیه کنند که چطور از یک طرف ادعا می‌کنند که به دنبال احیای برجام هستند و به دنبال این هستند که شرایطی فراهم شود که همه طرف‌های دخیل در برجام به تعهداتشان برگردند و از طرف دیگر با یک بازیگری که هویتش در تنش زایی و اقدامات تخریبی است، پیوندهای راهبردی ایجاد می‌کنند که آن هویت نامشروع همه تلاشش بر این بوده و هست که مسیر توافق و مذاکرات را برهم بزند.
معاون سیاسی وزیر خارجه بیان کرد: در چند روز گذشته مسیری که در وین شاهد هستیم این است که تلاش‌هایی بین هیأت‌های مختلف در وین صورت می‌گیرد تا بتواند دامنه و محدوده موضوعات قابل مذاکره را تعیین کند تا بتوانیم در دوره پیش رو زمینه مذاکرات جدی و موثر را فراهم کنیم.
باقری گفت: امیدوارم در شرایطی که الان به سر می‌بریم و دستاوردهایی که از گفت‌وگوهای بین طرفین داشتیم تصورم این است که روند رو به جلویی است، هر چند که اختلاف دیدگاه بین دو طرف وجود دارد، ولی این اراده احساس می‌شود که طرفین می‌خواهند که هم موضوعات مورد گفت وگو را با هم تعیین و تدوین کنند و هم اینکه‌ وارد عرصه‌ای بشوند که درباره موضوعات مورد گفت‌وگو مذاکرات جدی و نتیجه بخش را انجام دهند.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا به نظر شما روند مذاکرات به کندی پیش نمی‌رود؟ اظهار داشت: چون اختلاف بین طرفین وجود دارد، مسیری که حرکت می‌کنیم بعضی وقت‌ها کند می‌شود و بعضی وقت‌ها سرعت می‌گیرد طبیعی است و غیرعادی نیست ولی اراده طرفین این است که مسیر به سمت جلو حرکت کند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات