صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۳۵۰۶۰

عملیات هیبریدی با چاشنی ترور ادراکی

در شرایط فعلی یک نبرد ترکیبی کامل با ترور ادراکی مردم  علیه حکمرانی ملی در جریان است که  راهکار مقابله با این جریانِ "رسانه پایه" و اغواگر، "جهاد تبیین" است.

این روزها کشور به میدان بزرگی برای اجرای عملیات ادراکی و شناختی علیه نهاد حکمرانی ملی تبدیل شده است امپراطوری رسانه‌ای و اتاق جنگ رسانه‌ای دشمن همزمان با انجام یک جنگ هیبریدی ترکیبی و پیچیده در تمام عرصه های ممکن،  آرایش جدیدی به خود گرفته است البته ماهیت سناریو و برنامه‌های دشمن همان کارزار فشار حداکثری می باشد اما به اقتضاء شرایط جدید، شگردها و ترفندها عوض شده است. این مقاله به این مهم اشاراتی دارد.
از " عملیات " پشه مالاریا" تا " عملیات" مرگ با هزاران ضربه چاقو"!
در سال‌های اول انقلاب اسلامی که ریگان رییس جمهور آمریکا بود، رئیس سرویس اطلاعات فرانسه- آلکساندر دومرانش-در جلسه‌ای به ریگان گفت: " آقای رئیس جمهور! برای مبارزه در این نوع جنگ، چندین راه وجود دارد.... پیشنهاد می‌کنم آنچه را که من عملیات پشه مالاریا نامیده‌ام، شروع کنیم. چون پشه مالاریا، اگر چه نمی‌تواند حریف خود را بکشد اما می‌تواند خواب و خوراک را از او بگیرد و او را ناآرام کند و کاری کند که فقط به خود مشغول باشد.


سه دهه بعد و در دو ماه گذشته نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیداری با جوبایدن رئیس جمهور آمریکا سخن از عملیات"مرگ با هزاران ضربه چاقو" بر زبان می‌آورد. او می‌گوید ما توان براندازی نظام ایران با یک یا چند عملیات بزرگ را نداریم اما می‌توانیم با یک سلسله عملیات امنیتی، نظامی و رسانه‌ای کوچک، بر پیکره ایران ضربات متعدد وارد کنیم که اولا به خود مشغول شود و ثانیا قوای او به تدریج تحلیل برود و دچار ضعف و مرگ شود بموازات این اقدام خصمانه بیرونی، جریان رادیکال و افراطی شکست خورده اصلاحات در انتخابات 1400تلاش می کند با آدرس غلط دادن و سیاه نمایی با عملیات رسانه ای در بستر شبکه های اینترنتی، مردم را موفقیت دولت انقلابی و مردمی آقای رئیسی ناامید کرده و با تکرار مکرر این کلید واژه که " دیدید رئیسی هم نتوانست " تنها راه نجات را ایجاد جنبشی فراگیر! به دست تمامی اقشار جامعه معرفی کند.

این یک راهبرد ذهنی- روانی- با تصویرسازی‌های غلط برای شکل‌گیری ادراکات نادرست و محاسبات نادرست و پروژه مشغول سازی و گرفتن فرصت خدمت از دولت می باشد زیرا موفقیت دولت و جریان انقلابی در حل مشکلات کشور عامل هراس غرب و طرفداران غرب  بوده و جاذبه نگاه به غرب را از بین می برد و به همین دلیل می کوشند به هر طریق ممکن ، مانع از اثبات کارآمدی نگاه انقلابی شوند.

در واقع اساسی ترین عامل جولان  تقی زاده های داخلی تداوم مشکلات اقتصادی است که اگر این مشکلات حل شود آنها خلع سلاح خواهند شد به همین دلیل در راهبرد مرگ با هزاران ضربه چاقو و فشار هوشمند همه جانبه، بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم این فشار به حوزه های حساس و مرتبط با زندگی روزمره مردم متمرکز شده است .

مهمترین اهداف دشمن را در این سه عرصه می‌توان خلاصه کرد:
اول- مشغول‌سازی در بُعد ادراکی و ذهنی
دوم- حیران‌سازی در عرصه عزم و اراده
سوم- غافل‌سازی از توان و اقتدار ملی
تهاجم های سایبری مانند ؛ حمله هکری به سامانه هوشمند سوخت‌رسانی و پمپ‌بنزین‌ها و ... دزدی دریایی و تشدید تحریم نفتی ، تلاش برای  ضربه به جبهه مقاومت در عراق و سوریه و لبنان و ... نمونه هایی از این  راهبرد ضد ایرانی است و این همان چیزی است که رهبر معظم انقلاب  فرمودند که؛" دشمن با فشار اقتصادی، فشار روانی و فشار عملی( آشوب‌سازی) می‌خواهد ملت ایران را به ستوه آورد".


دشمن در شرایط کنونی از حضور دولت انقلابی و مجلس انقلابی و قوه قضاییه انقلابی و انسجام و همدلی آنان برای رفع مشکلات مردم، سخت ترسناک و بیمناک است  و درصدد است نگذارد امید به وجود آمده در مردم به شرایط جدید پایدار بماند. استکبار رسانه‌ای در صدد است با این تحرکات و عملیات با به هم ریختن سیستم عصبی جامعه،  قوای سه‌گانه و مسئولان کشور را از کار و اقدام‌های اساسی باز دارد و جامعه را به سمت التهاب و تنش سوق دهد. در شرایط فعلی یک نبرد ترکیبی کامل با ترور ادراکی مردم  علیه حکمرانی ملی در جریان است که  راهکار مقابله با این جریانِ "رسانه پایه" و اغواگر، "جهاد تبیین" است.

ابوالحسن سلطانی زاده 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات