صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۳۵۲۲۴

پیام‌های رزمایش "پیامبر اعظم ۱۷" به دشمنان

در شرایطی که سران رژیم صهیونیستی به صورت علنی و صریح و تقریبا هر روز تهدید به حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران می‌کنند و همچنین میلیارد‌ها دلار بودجه را به منظور آمادگی برای حمله نظامی به ایران اختصاص داده‌اند، وزارت خارجه انگلیس در واکنش به رزمایش "پیامبر اعظم ۱۷" در ایران بیانیه‌ای صادر، و ضمن محکوم کردن این رزمایش آن را "تهدیدی علیه امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی" خوانده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت نگرانی انگلیس را نسبت به "غده سرطانی" که آن را در قلب جهان اسلام کاشته، درک می‌کنیم، اما باید تلاش می‌کرد که این نگرانی را به نگرانی "برای امنیت ملی و بین‌المللی" ربط ندهد. انگلیس رزمایش دفاعی ایران را "تهدیدی علیه امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی" ادعا می‌کند در حالی‌که خود به همراه دیگر کشور‌های غربی و اسرائیل در رزمایش‌های شبیه‌سازی حمله به ایران مشارکت دارد.

برای اینکه انگلیس به ریاکاری و دروغگویی متهم نشود بایستی به افکار عمومی در جهان غرب توضیح دهد که آیا رزمایشی که قرار است ارتش اسرائیل در بهار با مشارکت ده‌ها هواپیمای جنگی از جمله هواپیما‌های "اف ۳۵" و "اف ۱۶" برگزار کند- و به گفته مسئولان این رژیم، بزرگ‌ترین رزمایشی است که نیروی هوایی اسرائیل برگزار می‌کند- "تهدیدی علیه امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است یا خیر؟! ". طی این رزمایش، هواپیما‌های اسرائیلی تمرین‌هایی را در فواصل بسیار دور بر فراز دریای مدیترانه برای شبیه‌سازی مسافت بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر- که جنگنده‌ها برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران به آن نیاز خواهند داشت، انجام می‌دهند.

آیا چنین رزمایش‌هایی از سوی رژیمی مانند اسرائیل که از سوی بسیاری از کشور‌های جهان به رسمیت شناخته نشده و دارای زرادخانه هسته‌ای است و از پیوستن به معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای امتناع ورزید، و با هدف حمله نظامی به یک کشور عضو سازمان ملل، که برنامه هسته‌ای مسالمت‌آمیز آن تحت نظارت شدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارد، در مصلحت "تقویت امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است؟! "

انگلیس رزمایش بازدارنده دفاعی "پیامبر اعظم ۱۷" را محکوم می‌کند و از ایران می‌خواهد برنامه موشکی خود را کنار بگذارد، در حالی‌که خبرگزاری "رویترز" خبر سفر لوید اوتسون، وزیر دفاع آمریکا به فلسطین اشغالی خبر داد و اعلام کرد او با بنی گانتز، وزیر جنگ اسرائیل درباره برگزاری تمرین حمله به تاسیسات اتمی ایران رایزنی کرد.

به نظر می‌رسد نگرانی آمریکا، انگلیس و دیگر کشور‌های غربی نسبت به رزمایش "پیامبر اعظم ۱۷" واقعی باشد؛ زیرا ده‌ها موشک بالستیک و پهپاد همزمان شلیک شدند و با اصابت به اهداف فرضی‌شان، آن‌ها را منهدم کردند و این رزمایش، اسرائیل و همچنین آمریکا و غربی‌ها را از رویای تجاوز به ایران محروم کرده است. به گفته سرلشکر حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تنها تفاوت رزمایشی که دیروز به پایان رسید با جنگ واقعی، تغییر زاویه شلیک این موشک‌ها بوده است.

به نظر می‌رسد پیام رزمایش "پیامبر اعظم ۱۷" که تنها بخش کوچکی از توان موشکی ایران را به نمایش گذاشت خیلی زودتر از حد تصور به دست دشمنان ایران رسیده است؛ پیامی کوتاه و بسیار روشن: "زبان زور علیه ایران جواب نمی‌دهد... تسلیم هیچ جایگاهی در قاموس ایرانی ندارد.. برابری و احترام تنها راه‌حلی است که می‌توان از طریق آن به نتایج ملموسی در مذاکرات وین رسید" که در راس این نتایج، لغو تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا علیه مردم ایران جای دارد.

 

 

العالم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات