صفحه نخست >>  عمومی >> پرسمان
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۳۵۲۷۹

رزمایش اخیر سپاه چه پیامی برای دشمن صهیونیستی دارد؟

محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس سیاست خارجی در گفت‌و‌گویی پیرامون پیام رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ گفت: برگزاری رزمایش توسط سپاه پاسداران این هشدار را به دشمن می‌دهد که بدانند اگر بخواهند به سمت ایران دست درازی کنند، بی هیچ شک و شبهه‌ای و در زمانی باور نکردنی که جایی در محاسبات آنها ندارد دستشان به سرعت قطع می‌شود و از حمله و تجاوز به ایران یک بار برای همیشه پشیمان می‌شوند.

رژیم صهیونیستی در آستانه مذاکرات هسته‌ای ایران همواره در طول سال های گذشته بارها و بارها موضوع حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را مطرح کرده است. موضوعی نخ نما شده که نشان دهنده نگرانی این رژیم کودک کش از فردای خود با قدرت گیری هر چه بیشتر جمهوری اسلامی در سطح منطقه و جهان است. برگزاری رزمایش های سپاه پاسداران برای تمرین و آمادگی هر چه بیشتر و نشان دادن سطح آمادگی عامل مهمی در بازدارندگی تجاوز و حمله نظامی به ایران به شمار می رود. قدیری ابیانه کارشناس سیاست خارجی و استراتژیست دراین باره توضیحاتی به راهبرد معاصر داده است.
محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس سیاست خارجی و استراتژیست در گفت و گو با راهبرد معاصر در خصوص چرایی برگزاری رزمایش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقطع کنونی گفت: رزمایش سپاه پاسداران و نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران نمایش قدرت جمهوری اسلامی ایران است. بی تردید دشمنان ایران اسلامی به خوبی به قدرت جمهوری اسلامی واقف هستند اما علی رغم واقف بودن به قدرت ما برگزاری رزمایش ها یک امر معمول برای بازدارندگی بیشتر ودادن هشدار به دشمنان است که مراقب باشند و دست از پا خطا نکنند.
وی دراین باره توضیح داد: برگزاری رزمایش توسط سپاه پاسداران این هشدار را به دشمن می دهد که بدانند اگر بخواهند به سمت ایران دست درازی کنند، بی هیچ شک و شبهه ای و در زمانی باور نکردنی که جایی در محاسبات آنها ندارد دستشان به سرعت قطع می شود و از حمله و تجاوز به ایران یک بار برای همیشه پشیمان می شوند.
محمد حسن قدیری ابیانه در پاسخ به ادعاهای پوچ سران کودک کش رژیم صهیونیستی که گه‌گاهی موضوع حمله به ایران را به صورت تبلیغات رسانه ای بیان می کنند گفت: خود سران رژیم صهیونیستی به خوبی می دانند که اگر اشتباه کوچکی در حمله به ایران انجام دهند قطعا این موضوع نتیجه ای جز محو رژیم صهیونیستی به دنبال ندارد. آنها به این موضوع به خوبی واقف هستند لذا آنچه می گویند برای افکار عمومی داخلی و برای تبلیغات است نه چیز دیگری.
این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطر نشان کرد: در صورتی که رژیم صهیونیستی حمله ای را به ایران ترتیب بدهد به صورت قطع به یقین این تجاوز حق بزرگی برای پاسخ دهی شدید ایران ایجاد می کند. پاسخی از سوی جمهوری اسلامی ایران به صهیونیست ها که حتی می تواند به مثابه محو شدن آنها از روی نقشه باشد. پاسخی سخت و سنگین که به پیامدهای آن به شدت واقف هستند.
وی در ادامه تصریح کرد: صهیونیست ها باید مراقب باشند که چنین حماقتی نکنند چه بسا حماقت آنها فرصتی باشد برای اینکه رژیم صهیونیستی از منطقه محو شود و این غده سرطانی از منطقه کنده شود و به دور انداخته شود.
محمد حسن قدیری ابیانه در خصوص احتمال در اختیار گذاشتن پایگاه های آمریکایی در منطقه که به حمله رژیم صهیونیستی به ایران کمک کند به دولتمردان آمریکایی هشدار داد و گفت: آمریکایی ها باید بدانند که ایران امکان ضربه زدن به تجهیزات و پایگاه های آنها را در کل منطقه دارد، لذا باید مراقب تصمیمات اتخاذ شده خود در این موضوعات حساس باشند. با اینکه جمهوری اسلامی ایران در طی بیش از چهار دهه گذشته نشان داده که هیچ گاه به دنبال آغاز جنگ نیست و از وقوع هر جنگی در منطقه و در سطح جهان، پرهیز می کند اما برای دفاع از مردم خود و برای مقابله با دشمنان اسلام به شدت آماده است. لذا بخشی از آمادگی خود را در مانورهای برگزار شده به نمایش گذاشته تا دشمنان شاهد قدرت جمهوری اسلامی ایران باشند.
این کارشناس سیاست خارجی در ادامه توضیح داد: قطعا دشمنان باید بدانند آنچه در این مانورها استفاده شده همه امکانات نظامی و تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران نیست، بلکه بخشی از آن به شمار می رود. لذا باید از تسلیحات نظامی و امکاناتی که با دانش فنی داخلی تهیه شده واهمه داشته باشند. هر چند که عدم دست درازی و تجاوز به ایران درطی سال های گذشته علی رغم بیان تهدیدات دشمن علیه ما نشان می دهد از قدرت دفاعی و حملات ایران به شدت می ترسند، چرا که در غیر این صورت تا کنون با توسل به دسیسه های مختلف جنگ دیگری را بر ما تحمیل کرده بودند
راهبرد معاصر

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات