صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۳۵۸۴۷

طبق تازه ترین ارزیابی ها؛ میان برُد تا دور بُرد/ آزمایش امروز کره شمالی بی سابقه بود

گفته می‌شود بُعد مسافتی موشک تازه پرتاب شده کره شمالی حتی از نوع میان بُرد هم فراتر رفته که انجام چنین آزمایشی از سال ۲۰۱۷ به این سو، بی سابقه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بصیرت،به نقل از رویترز، رسانه‌ها ساعاتی پیش در حالی از انجام هفتمین آزمایش موشکی کره شمالی طی سال میلادی جاری خبر دادند که اکنون، طبق ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی مقامات کره جنوبی و ژاپن، گمان می‌رود پرتابه‌ای که بامداد امروز یکشنبه شلیک شد، دست کم از نوع میان بُرد باشد.

این موشک پیش از فرود آمدن در دریای ژاپن، تا دو هزار کیلومتر ارتفاع گرفت و مسافتی حدود ۸۰۰ کیلومتر را طی کرد حال آنکه انجام آزمایش موشکی در چنین بُرد مسافتی، از سال ۲۰۱۷ به این سو در کره شمالی بی سابقه تلقی می‌شود.

در واکنش به این اقدام، شورای امنیت ملی کره جنوبی نشستی اضطراری برگزار کرد که طی آن، مون جائه این رئیس جمهور این کشور، آزمایش انجام شده از سوی همسایه شمالی را گامی در راستای کنار گذاشتن کامل محدودیت‌های خودخواسته‌ای تلقی کرد که پیونگ یانگ در راستای باز گذاشتن باب مذاکره، قائل شده بود.

وی همچنین گفت که آزمایش‌های انجام شده در یک ماه اخیر، یادآور تشدید تنش‌ها در سال ۲۰۱۷ است که طی آن، کره شمالی علاوه بر انجام چندین آزمایش هسته ای، بزرگترین موشک‌های خود را آزمایش کرد که برخی از آن‌ها از فراز ژاپن نیز گذشتند.

در این میان، «هیروکازو ماتسونو» سخنگوی کابینه ژاپن می‌گوید موشکی که امروز صبح شلیک شد، بعد از ۳۰ دقیقه پرواز، در آب‌های منطقه اقتصادی این کشور فرود آمده است.

فرماندهی نظامی آمریکا در ایندوپاسیفیک هم در واکنش به آزمایش امروز صبح، مدعی شد که کره شمالی باید از انجام اقدامات بی ثبات کننده پرهیز کند.

کارشناسان هم فارغ از اینکه موشک تازه آزمایش شده، میان برد یا  باشد، آن را یک موشک راهبردی ارزیابی می‌کنند.

 

 

العالم

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات