صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۳۵۹۴۳

جهاد تبیین؛ چارچوبی برای معرفی دست‌آوردهای انقلاب اسلامی

بطوری که برخی از آمارها نشان می دهد که امروز عده زیادی از جوانان در غرب بدنبال یک "تفکر تعالی محورند" و از رو مطالعه انقلاب اسلامی و آرمانهای آن به یک پدیده مهم در غرب تبدیل شده است. 

 با در نظر گرفتن آرمان های انقلاب اسلامی، می توان گفت که تا به امروز انقلاب اسلامی نه تنها هیچ گونه عدولی از آرمانهای خود نداشته است بلکه برای رسیدن به آنها نیز حتی یک روز نیز توفق نداشته است. یعنی علی رغم تمام دشمنی ها و فتنه انگیزی های بلوک غرب و شرق در اوایل و غرب در اواخر که همچنان با شدت بیشتر هم ادامه دارد، انقلاب اسلامی توانسته است آرمانهای خود را نیر بعنوان یک الگو در جهان بخصوص در بین کشورهای آزادی خواه معرفی کند. یکی شعارهای انقلاب اسلامی  از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی استقلال بوده است. در واقع با بررسی دقیق و با در نظر گرفتن رفتار 43 ساله انقلاب اسلامی، می توان استقلال امروزی ملت ایران را از چنان با استحکام معرفی کرد که نه تنها هیچ تصمیم گیری بیرونی بر اراده ملی برتافته نمی شود، بلکه این جمهوری اسلامی است که در فراسوی مرزها به قدرتی تاثیرگذار در عرصه بین الملل و تصمیم گیر در منطقه پیرامونی تبدیل شده است. دشمن با سیاه نمایی از طریق رسانه های وابسته به خود، سعی دارد این مولفه را از ذهن مردم ایران بگیرند. متاسفانه عده ای در داخل نیز  بصورت ناخواسته بعنوان پیاده نظام دشمن، سعی در پیاده سازی سیاست های شوم دشمن در حوزه تخریب انقلاب اسلامی در پیش گرفته اند. برخی که منظومه فکری شان مخالف با استقلال کشورند، همواره بدنبال وابسته سازی انقلاب اسلامی به غرب بودند. رویکرد نه شرقی و نه غربی در واقع تداعی کننده استقلال سیاسی جمهوری اسلامی ایران می باشد. انقلاب اسلامی نشان داد که می توان نه به شرق وابسته بود و نه به غرب و در عین حال نیز می توان با همه کشورهای رابطه برقرار کرد. مخالفت با سیاست های استعماری غرب خود نشان دهند عدم وابستگی جمهوری اسلامی ایران و عین حال اهمیت استقلال سیاسی در منظومه فکری انقلاب اسلامی است.
نکته دیگر این است که در طول عمر انقلاب اسلامی همواره اراده مردم در امر حکومت داری مشهود است. شاخص مهم و بی نظیری که از  بعنوان آزادی یاد می شود.  مشارکت های مکرر مردم در عرصه های مختلف از جمله انتخابات، نقدهای درون ساختاری برای بهبود بهترکشور از شاخص نظام سازی انقلاب ۱۳۵۷ است. دستاوردی انقلابی که امروز در جایگاه یک مدل و الگو در جهان اسلام مطرح و نقشی گفتمانی در تمام تلاش های آزادی خواهانه جنبش های اسلامی اصیل پیدا نموده است. اما طبعا آنچه انقلاب اسلامی را تقویت می نماید نگاه نوآورانه مبتنی بر گفتمان ما می توانیم است. جمهوری اسلامی ایران، علی رغم همه دشمنی ها، جنگ، فشار و تحریم، بایسته های انقلابی و خود اتکایی را در بسیاری از عرصه ها طی نموده و امروزه در جایگاه قدرتمندترین کشور منطقه غرب آسیا به چهل و  چهارمین سالگرد انقلاب ورود کرده است. امروز جمهوری اسلامی ایران در سطحی از توان بالای بازدارندگی دفاعی، توانمندی های درونزای اقتصادی، استقلال سیاسی، وسعت قدرت نرم و تعمیق عمق راهبردی منطقه ای و جهانی قرار دارد و به یک بازیگر مهم بین المللی تبدیل شده است. علی رغم فتنه های بی شماری که در چهار دهه گذشته بوده است که آخرین آن فتنه عظیم اقتصادی و رسانه ای برای سیاه نمایی علیه انقلاب در جریان است ولی بدنه انقلاب اسلامی همراه با امید و برنامه ریزی برای فتح قله های رفیع مجدانه رو به جلو است. نکته مهم در این برهه این است که انقلاب اسلامی نیاز به یک روایت گری عظیم دارد که اجازه عملیاتی شدن سیاست ناامید سازی مردم را نسبت به آینده را از دشمن بگیرد. جهاد تبین و توجه اساسی و ریشه ای به این موضوع نیاز اساسی کشور و انقلاب اسلامی است. همه کارگردها، دستاوردها و خصوصیات انقلاب اسلامی که در دنیا بی نظیر است، نیازمند معرفی آن به نسل جدید است و باید با قدرت و با پشتوانه های تاثیر گذار ادامه پیدا کند.
شناخت دشمن و آگاهی از برنامه آن برای مهار انقلاب اسلامی از مهمترین مصدایق موفقیت در جنگ شناختی است. ایالات متحده در کنار همپیانان خود با راه اندازی محور شیطانی " عبری- عربی- غربی" جنگ عظیمی را علیه انقلاب اسلامی به راه انداختند. در این محور سیاست" تهی سازی انقلاب از آرمانها"  را دنبال می کنند و رسانه های معاند سعی در "تغییر باورها و نگرش های" مردم را دنبال می کنند. "دگرگونی و دگر اندیشی" مهمترین نتیجه ای است که غرب بدنبال آن است. جنگ سخت و جنگ اقتصادی در وضعیت کنونی کارگرد خود را کم کم از دست می دهد و محور جنگی آمریکا  در واقع برنامه ریزی برای جنگ شناختی و تلاش برای تغییر ارزشها و باورهای انقلاب اسلامی است. البته باید توجه کرد که تغییر در ارزشها یک سیاست بودون نتیجه ای است که غرب برای آن هزینه می کند  و این موضوع دامن خود آنها را خواهد گرفت. بطوری که برخی از آمارها نشان می دهد که امروز عده زیادی از جوانان در غرب بدنبال یک "تفکر تعالی محورند" و از رو مطالعه انقلاب اسلامی و آرمانهای آن به یک پدیده مهم در غرب تبدیل شده است. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات