صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۳۶۱۵۶

لاوروف: غرب توسعه دهنده ایده تشدید تنش ها درباره اوکراین است

به نقل از ریانووستی، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه پنجشنبه در آغاز گفتگوهای خود با همتای ایتالیایی اش اعلام کرد که مسئله تشدید تنش ها در اوکراین نه در روسیه، بلکه در غرب و در ایده های آنها در حال توسعه است، بنابراین پاسخ همه سوالات با آنها است.
لاوروف در این باره و در پاسخ به درخواست همتای ایتالیایی خود در مورد چگونگی حل و فصل وضعیت فعلی پیرامون اوکراین گفت: کل وضعیت (درباره اوکراین) در خاک روسیه در حال توسعه نیست، بلکه در ذهن، مغز و رسانه های غربی، در درجه اول ایالات متحده، انگلیس و البته آقای استولتنبرگ (دبیرکل ناتو) به طور فعالانه در حال توسعه است. بنابراین آنها باید تمام سوالات را در مورد چگونگی کنار آمدن با آنچه تشدید وضعیت می نامند، پاسخ دهند.
اظهارات لاوروف در پی آن بیان می شود که غرب و ناتو مدعی شده اند که روسیه نه تنها نیروهایش را از مرز با اوکراین عقب نکشیده بلکه بر تعداد نظامیان خود در آنجا نیز افزوده است و همچنین دبیرکل ناتو گفته بود که مسئله عقب نشینی نیروهای روسی باید راستی آزمایی شود.
مسکو ضمن رد ادعاهای غرب درباره آماده شدن روسیه برای حمله به اوکراین، بارها گفته است که روسیه حق جابجایی نیروها را در داخل خاک خود دارد و تاکید کرده است که مسبب تنش زایی در این منطقه، آمریکا و بویژه ناتو هستند که با افزایش فعالیت نظامی خود در نزدیکی مرزهای روسیه، امنیت ملی مسکو را تهدید کرده اند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات