صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۳۶۴۴۷

میزان افزایش حقوق معلمان چقدر است؟/ رتبه‌بندی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اجرا می‌شود

 «علیرضا منادی سفیدان» رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، بیان کرد: ایرادات مربوط به لایحه رتبه‌بندی معلمان خارج از نوبت در صحن علنی مجلس بررسی و اصلاح شد و لایحه به شورای نگهبان ارجاع شد.
وی یادآور شد: لایحه رتبه‌بندی به دلیل ایرادات جزئی شورای نگهبان به مجلس ارجاع داده شد که در نشست علنی امروز مجلس این ایرادات جزئی مورد اصلاح و تصویب قرار گرفت.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک به فرهنگیان بابت تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان، اضافه کرد: امیدوارم شورای نگهبان نیز تا ساعتی دیگر نظر نهایی خود را نسبت به لایحه رتبه‌بندی معلمان اعلام کند.
منادی سفیدان تأکید کرد: لازم می‌دانم از شورای نگهبان به دلیل نظر مثبتی که به فرهنگیان داشتند و نگاه مثبتی که در زمینه ارتقای کیفیت آموزش و بهبود جایگاه و منزلت فرهنگیان برای نهایی شدن این لایحه به خرج دادند تشکر کنم چرا که شورای نگهبان ایرادات مبتنی بر اصل 75 و بار مالی را مشمول این لایحه ندانست.
وی با بیان اینکه لایحه رتبه‌بندی معلمان از 31 شهریور 1400 اجرایی خواهد شد، افزود: از روز اولی که معلمان وارد کلاس درس می‌شوند، رتبه‌بندی خواهند شد. از طرفی همه کارکنان شریف وزارت آموزش و پرورش که در حکم کارگزینی آنها معلم درج شده نیز شامل این لایحه خواهند شد و سه شاخصه حق شغل، حق شاغل و فوق‌العاده شغل فرهنگیان در رتبه‌بندی لحاظ می‌شود.
منادی سفیدان تصریح کرد: در رتبه‌بندی معلمان اولین رتبه، یعنی «آموزشیار معلم» 45 درصد، دومین رتبه «مربی معلم» 55 درصد، سومین رتبه «استادیار» معلم 65 درصد، چهارمین رتبه «دانشیار معلم» 75 درصد و پنجمین رتبه «استاد معلم» 90 درصد افزایش حقوق خواهند داشت.
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ضمن تشکر و قدردانی از رئیس مجلس شورای اسلامی برای همراهی و یاری اعضای کمیسیون آموزش اظهار کرد: همچنین از رئیس جمهور، اعضای دولت و شورای نگهبان، نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون آموزش که حقیر را یاری کرده و پشت این موضوع ایستادند تا به نتیجه مطلوب برسد، تشکر و قدردانی می‌کنم. امیدوارم این مهم باعث افزایش کیفیت در آموزش و پرورش و تحول در این وزارتخانه شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات