صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۳۶۶۰۱

نفوذ به سری‌ترین نهاد رژیم اسرائیل؛ پازل جنگ ترکیبی علیه تل‌آویو تکمیل می‌شود

با شدت گرفتن ضربات وارده به پیکر اسرائیل در منطقه و در خاک آن، به نظر می رسد معادلات غرب آسیا در حال تغییری دراماتیک است. در فاصله زمانی اندکی پس از ادعای اسرائیل مبنی بر دست داشتن ایران در اعتراضات اجتماعی در قلب سرزمین­‌های اشغالی، در چند روز اخیر شاهد مجموعه به هم پیوسته‌‌ای از اقدامات در تمام حوزه‌­های نبرد، علیه رژیم اسرائیل هستیم.
حملات گسترده سایبری علیه زیرساخت­های رژیم صهیونیستی، حملات موشکی رسمی به پایگاه­های مخفی موساد و به تازگی افشای اطلاعات شخصی و محرمانه رئیس این نهاد جاسوسی در کنار یکدیگر، پازلی از یک جنگ ترکیبی تمام عیار علیه اسرائیل را به نمایش می­‌گذارد.
گروه امنیتی که خود را «دستان باز» علیه اسرائیل معرفی کرده­‌اند، مجموعه‌­ای از اسناد، تصاویر، مدارک هویتی و اطلاعات شخصی رئیس موساد، «دیوید بارنِه‌ئا» را، در قالب یک کلیپ ویدیویی که پیش­نمایشی از یک مجموعه مستند سریالی است، منتشر نموده‌­اند.

بر اساس اطلاعاتی که در کانال­های این گروه در شبکه­‌های اجتماعی وجود دارد، این مستندِ سریالی که در خلال مصاحبه با کارشناسان اطلاعاتی به ارائه اسنادی محرمانه از رئیس موساد می­‌پردازد، در نظر دارد تا در ادامه از اشراف اطلاعاتی خود نسبت به مقامات ارشد نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی پرده بردارد.
مرد در سایه موساد که بناست همواره در پس پرده­ای از لایه­‌های حفاظتی و محرمانگی قرار داشته باشد، اکنون به نظر می‌­رسد در شخصی‌­ترین روابط خود نیز، در چتر اطلاعاتی رقیب قرار داشته و از سفرهای خانوادگی و شخصی او به دیگر کشورها گرفته تا روابط اقتصادیش، زیر ذره­‌بین نیروهای اطلاعاتی قرار داشته است.
نفوذ اطلاعاتی بر سری­‌ترین نهاد یک کشور نشان دهنده عمق اشرافی است که گستره­ آن بیش از صرفِ دست‌یابی به اطلاعات شخصی در خصوص چند فرد یا نهاد دولتی است که نشانه آن را می‌­توان در کشف و نابودی پایگاه­های مخفی اطلاعاتی، برتری سایبری، دست برتر نظامی، ایجاد و هدایت شورش­های اجتماعی و در نهایت دسترسی به اطلاعات طبقه­‌بندی شده حیاتی سازمان­‌ها و آژانس­‌های اطلاعاتی اسرائیلی دید.
در نهایت به نظر می‌­رسد استراتژی اصلی جمهوری اسلامی ایران در قبال رژیم صهیونیستی، با توجه به سخنان آیت الله خامنه‌­ای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم به کار بستن جنگ هیبریدی علیه دشمن صهیونیست، اجرای اقدامات فعال علیه اسرائیل در همه دامنه­‌های نبرد و در یک کلام تنگ کردن حلقه محاصره علیه این رژیم است.
از این رو به نظر می­­‌رسد تقلیل این اقدامات به صرف انتقام از فعالیت­‌های منفعلانه رژیم صهیونیستی در منطقه، یک خطای تحلیلی آشکار باشد و از عمق این کوه یخی خبر ندهد. بر این اساس صبر استراتژیک جمهوری اسلامی تنها برای افزایش شدت و دامنه دسترسی‌­های خود در حوزه‌­های مختلف نبرد علیه اسرائیل است که نمادی از ضرب المثل ایرانی «رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود» می­‌باشد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات