صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۳۶۵۶۷
کتائب حزب‌الله عراق:

در عملیات موشکی سپاه چند افسر موساد کشته شدند

کتائب حزب‌الله عراق، با اشاره به حمله موشکی به دو مرکز موساد در اربیل عراق، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این حمله خبر از مرحله‌ای از درگیری از نوعی دیگر در داخل عراق است.
در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، آمده است: «عملیات هدف قرار دادن پایگاه پیشرفته رژیم صهیونیستی در اربیل توسط نیروهای ایرانی که در آن تعدادی از افسران اسرائیلی موساد کشته و زخمی شدند، عملیاتی است که خبر از  مرحله‌ای از درگیری از نوعی دیگر می‌دهد».
کتائب حزب‌الله عراق گفت که عملیات سپاه علیه دو مرکز پیشرفته موساد در اربیل، در پاسخ به اقدام صهیونیست‌ها در حمله پهپادی چند هفته پیش از داخل خاک عراق علیه ایران صورت گرفت.
این گروه مقاومت عراق در ادامه بر ضرورت اخراج پایگاه های نظامی و مقرهای اطلاعاتی خارجی از عراق تاکید کرد تا  این کشور بار بیشتری از درگیری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را متحمل نشود.
در بخش پایانی این بیانیه آمده است:  «آن‌هایی که صدایشان بلند شد و برای حاکمیت گریه کردند و بمباران پایگاه های صهیونیستی را محکوم کردند، کجا بودند زمانی‌که اشغالگران آمریکایی و صهیونیستی نیروها و انبارهای تسلیحاتی عراق را بمباران کردند؟! چرا ما چنین محکوم کردنی را از آن‌ها نشنیدیم؟ آیا ما دو اردوگاه شدیم؟ یکی از ما از اسلام، مقدسات و کشور دفاع می‌کنیم و دیگری از آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها وحکام سفاک خلیج [فارس]( قضاوت با شما)».
منابع رسانه‌ای عراق، بامداد روز یکشنبه از شنیده‌شدن صدای انفجارهای مهیب در شهر «اربیل» واقع در منطقه کردستان عراق خبر دادند و کانال خبری «صابرین‌نیوز» به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که «دو مرکز آموزشی پیشرفته متعلق به موساد اسرائیل در اربیل در شمال عراق با موشک‌های بالستیک مورد حمله قرار گرفتند».
وزارت داخله منطقه کردستان نیز اعلام کرد که ۱۲ موشک که ساختمان جدید کنسولگری امریکا در اربیل را هدف قرار داد، از بیرون مرزها و شرق عراق شلیک شد و به مناطق غیر نظامی نزدیک به دفتر شبکه «کردستان ۲۴» و اطراف آن اصابت کرد. 
ظهر روز یکشنبه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نیز با انتشار اطلاعیه‌ای با اشاره به هدف قرار دادن مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها توسط موشک‌های نقطه‌زن تاکید کرد: «تکرار هرگونه شرارت با پاسخ های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد».
روز گذشته برخی منابع غیررسمی از کشته شدن چند افسر ارتش رژیم صهیونیستی در عملیات موشکی علیه مقرهای موساد در اربیل خبر دادند و حتی برخی منابع اسامی آن‌ها را منتشر کردند که عبارتند از:
۱_ ماتیس داتریس از عوامل رژیم صهیونیستی مستقر در فرودگاه اربیل
۲_  اسمیت از عوامل رژیم  صهیونیستی مستقر در فرودگاه اربیل
۳_ آدام باتلر مسئول هماهنگی ترددها در فرودگاه اربیل
۴_ شاوول فرمانده رژیم صهیونیستی در فرودگاه اربیل
۵_ ملیس رابرت با اسم مستعار آفنیز یهودی مستقر در فرودگاه اربیل
۶_جونی از عوامل مستقر در فرودگاه
۷_ جونز از عوامل مستقر در فرودگاه
۸_ گابریل تالکر عضو موساد در اربیل
۹_ مارک زال از مدیر شرکت اقتصادی پوششی

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات