صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۳۶۶۹۷

تراز دریاچه ارومیه ۶۸سانتیمتر کاهش یافت

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌ غربی گفت: تراز دریاچه ارومیه نسبت به زمان مشابه سال گذشته، ۶۸ سانتی‌متر کاهش داشته است.

 مهرنگ دوستی رضایی در این زمینه اظهار کرد: بر اساس آخرین پایش انجام شده، تراز دریاچه ارومیه به هزار و ۲۷۰ متر و ۷۴ سانتی‌متر رسیده است و این در حالی است که تراز نگین فیروزه‌ای ایران در در ابتدای مهرماه سال گذشته یعنی در زمان آغاز سال آبی، یک هزار و ۲۷۰ متر و ۶۵ سانتی متر بود.
وی ادامه داد: تراز دریاچه ارومیه با زمان مشابه سال گذشته فاصله محسوسی دارد و تراز فعلی آن ۶۸ سانتی متر کمتر از زمان مشابه سال گذشته است.
مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان غربی، از افزایش وسعت دریاچه ارومیه در بازه زمانی سال آبی جاری خبر داد و عنوان کرد: با این وجود در حال حاضر وسعت نگین آبی آذربایجان نسبت به زمان مشابه سال گذشته یک هزار و ۲۲۶ کیلومتر مربع کاهش داشته است.
وی گفت: با توجه به پرآب بودن رودخانه‌ها، احتمال افزایش تراز دریاچه ارومیه در ماه‌های آتی به دلیل میزان ورودی آب به این دریاچه بسیار زیاد است.
مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با بیان اینکه از ابتدای مهر سال ۹۹ تا ۱۵ اسفند همان سال، ۳۸۴ میلیون متر مکعب آب وارد این دریاچه شده است خاطرنشان کرد: از اوایل مهر ۱۴۰۰ تا ۱۵ اسفند همان سال حدود ۳۶۷ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شده که در مقایسه با سال قبل آن ۲۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
رهاسازی آب از مخازن پشت سدها یکی از برنامه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه برای تأمین حق آبه این دریاچه در شرف خشک شدن است.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات