صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۳۶۵۰۱
منابع امنیتی تل‌آویو:

برتری هوایی اسرائیل در آسمان لبنان زیر سوال رفته است/ معادله نصرالله درباره قواعد درگیری تثبیت شد

رژیم صهیونیستی و رسانه‌ها و مراکز مطالعاتی این رژیم از مرحله تشریح خطرهای موشک‌های نقطه‌ زن و پهپادهای حزب الله علیه امنیت داخلی اسرائیل در ابعاد مختلف تهاجمی و دفاعی و بازدارندگی فراتر رفته و علنا این خطر را برای افکار عمومی جامعه صهیونیستی شرح می‌دهند.
در همین زمینه یکی از روسای سابق شعبه عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در گفتگو با وبسایت عبری زبان «والا» صراحتا تاکید کرد که دیگر «بازدارندگی صرف» در قاموس مقاومت لبنان نمی‌گنجد.
این وبسایت صهیونیستی در ادامه به نقل از منابع بلندپایه امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کرد، بعد از پایان جنگ دوم لبنان در سال 2006 اسرائیل از انجام هرگونه حمله هوایی علیه لبنان خودداری کرده است. این نشان می‌دهد که اسرائیل و حزب الله همچنان طبق معادله بازدارندگی و قواعد درگیری که بعد از جنگ جولای 2006 به وجود آمد عمل می‌کنند.
وبسایت صهیونیستی مذکور در ادامه در یک اعتراف بی‌سابقه به نقل از منابع امنیتی این رژیم تاکید کرد که برتری نیروی هوایی اسرائیل در آسمان لبنان به چالش کشیده شده است.
این وبسایت صهیونیستی به نقل از منابع امنیتی تل‌آویو گزارش داد که اسرائیل اخیرا پیام‌های تهدیدآمیز متعددی در رابطه با نیروی هوایی خود و آزادی عمل آن دریافت کرده است که همچون انگشتی در چشم اسرائیل فرو می‌رود.
این منابع همچنین به اظهارات مقامات حزب‌الله درباره سامانه‌های دفاعی پیشرفته مقاومت لبنان و همچنین نفوذ پهپاد حزب الله در آسمان فلسطین اشغالی که چند هفته قبل اتفاق افتاد اشاره و تاکید کردند که جنگنده‌ها و سامانه‌های دفاعی اسرائیل نتوانستند این پهپاد را رهگیری کنند و همین مسئله یک خطر استراتژیک بزرگ برای ما محسوب می‌شود.
وبسایت عبری زبان والا به نقل از رئیس سابق شعبه عملیات ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، در دوره اخیر حزب‌الله پیام‌های متعددی برای اسرائیل ارسال کرده که در آن عملاً بر معادله (سید) «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله تاکید می‌کند مبنی بر اینکه قواعد درگیری هوایی نسبت به گذشته تغییر کرده است.
وب سایت مذکور اسرائیلی در ادامه به نقل از همین مقام سابق ارتش اسرائیل افزود، حزب الله اخیرا از سامانه‌های پدافند هوایی خود رونمایی کرده و این افشاگری‌ها مطابق با استانداردهای نظامی حزب الله است که از طریق عملیات‌های خود آن را نشان می‌دهد. به همین دلیل برخلاف گذشته حزب‌الله بدون پنهان کاری صراحتا تاکید می‌کند که چنین سامانه‌هایی در اختیار دارد.
پیشتر روزنامه اسرائیلی جروزالم‌پست به نقل از مرکز تحقیقاتی اسرائیل «آلما»، با اشاره به اینکه حزب الله 2000 هواپیمای بدون سرنشین در اختیار دارد تاکید کرد که بسیاری از این پهپادها پیشرفته هستند و خطر بزرگی برای اسرائیل در هر جنگ آینده محسوب می‌شوند.
«امیر بوحبوط» کارشناس امور نظامی در وبسایت صهیونیستی والا به نقل از منابع امنیتی ارشد در تل‌آویو اعلام کرد که حزب الله انواع مختلفی از پهپادها را در اختیار دارد و بخش اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل معتقد است که پهپادهای متعلق به حزب‌الله می‌توانند همه عمق اسرائیل را هدف قرار دهند و فعال‌سازی این پهپادها به صورت مستقل و خودکار انجام می‌شود.
وی افزود، همچنین پهپادهای حزب‌الله توانایی فرود در دریا را دارند و سپس می‌توانند پرواز خود را از سر بگیرند و به نظر می‌رسد که در حال حاضر دو باند در جنوب لبنان برای این پهپادها آماده شده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات