صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۳۷۵۴۵

معاون اول قوه قضائیه: تعقیب قضائی عاملان و مباشران ترور شهید سلیمانی را رها نمی‌کنیم/ حقوقدانان جهان آمریکا را محکوم کردند

معاون اول قوه قضائیه گفت: جمهوری اسلامی ایران در تعقیب عاملان و مباشران ترور شهید سلیمانی بوده و در این زمینه پرونده‌ای را تشکیل داده است.
معاون اول قوه قضائیه: تعقیب قضائی عاملان و مباشران ترور شهید سلیمانی را رها نمی‌کنیم/ ‌حقوقدانان جهان آمریکا را محکوم کردند

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مصدق صبح امروز در آیین تکریم یدالله موحد رئیس‌کل سابق و معارفه حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس‌کل جدید دادگستری استان کرمان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، محمدرضا پورابراهیمی و محمدمهدی زاهدی نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان برگزار شد با بیان اینکه استان کرمان بیش از پنج هزار شهید در راه خدا تقدیم کرده است که از شاخص‌های این شهدا سردار شهید سلیمانی و شهید باهنر است اظهار داشت: حق این استان است که مدیران و کارگزاران بیش از پیش در مسیر خدمت به مردم تلاش کنند.

وی با بیان اینکه "جامعه ما در دنیا به کجا می‌رود که مدعیان حقوق بشر شهید سلیمانی را ترور می‌کنند؟!" گفت: بیش از دو سال از حادثه ترور شهید سلیمانی می‌گذرد، از نظر حقوقی در جهان ترور شهید سلیمانی هیچ پشتوانه‌ای ندارد و همه حقوقدانان جهان آن را محکوم کردند.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه از دیدگاه حقوق بین‌الملل تاکنون نتوانستند جایگاهی برای دفاع از این ترور پیدا کنند بیان کرد: از حقوقدانان جهان درخواست داریم بی‌صدا نباشند و محکوم کردن این ترور را فریاد بزنند.

وی با یادآوری اینکه سردار سلیمانی به‌دعوت رسمی کشور عراق وارد این کشور شد و این حادثه را به وجود آوردند، افزود: حضور آمریکا در سوریه هیچ پشتوانه‌ای از سوی این کشور ندارد.

مصدق با اشاره به اینکه حاج قاسم هر روز زنده‌تر می‌شود و با شهادتش چهره زشت آمریکا بر همگان مشخص شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران در تعقیب عاملان و مباشران ترور شهید سلیمانی بوده و در این زمینه پرونده‌ای را تشکیل داده است.

وی با بیان اینکه "امروز در استان کرمان مأموریت معرفی مدیرکل جدید دادگستری استان را داریم" افزود: آقای موحد رئیس‌کل قبلی استان با دانش و تجربه بود و امروز در معاونت اول دستگاه قضا از ایشان بهره‌گیری خواهیم کرد.

معاون اول قوه قضائیه با ابراز اینکه "دستگاه قضا در دوران تحول وضعیتی دارد که ما خوشحالیم که نه در حد مطلوب اما نسبت به گذشته مردم اقبال دارند و حامی ما هستند" گفت: محور حرکت قوه قضائیه رضایتمندی مردم است.

وی تأکید کرد: این‌که تمام مردم راضی باشند، امکان ندارد اما مهم آن است که کارمان را درست انجام بدهیم و بی‌جهت کسی در زندان نماند و با مردم به‌خوبی رفتار کنیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات