صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۳۸۳۴۸

دیکته صهیونیست‌ها به بایدن درباره ایران

رژیم صهیونیستی در سفر رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه فهرستی از «گزینه‌های دیپلماتیک» برای افزایش فشار به ایران به او ارائه خواهد کرد.
دیکته صهیونیست‌ها به بایدن درباره ایران

 پایگاه «المانیتور» به نقل از برخی منابع صهیونیستی گزارش داده مقام‌های اسرائیلی در جریان سفر «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی فهرستی از «راهکارهای دیپلماتیک» درباره ایران به او ارائه خواهد کرد.

یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی به پایگاه المانیتور گفت اسرائیل فهرستی از تدابیر دیپلماتیک برای افزایش فشار بر ایران و وادار کردن این کشور به دست کشیدن از برنامه هسته‌ای خود جمع‌آوری کرده است.

این مقام رژیم صهیونیستی گفت: «روش‌هایی برای جلوگیری از پروژه هسته‌ای [ایران] وجود دارند که نظامی نیستند. غرب و ایالات متحده تا کنون از همه ابزارهای دیپلماتیک و اقتصادی که در اختیار دارند استفاده نکرده‌اند.»

وی در ادمه مدعی شد: «ایرانی‌ها این را می‌دانند و با توجه به وضعیتی که دارند مقاومت در برابر تدابیر جدید را سخت خواهند یافت. ما قصد داریم [به بایدن] درباره توافق هسته‌ای جدید هشدار دهیم و راهکار جایگزین مشخصی به او ارائه کنیم.»

رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است که با حمایت‌های آمریکا برنامه تسلیحاتی خود را از هر گونه نظارت بین‌المللی دور نگاه داشته است.

المانیتور نوشته موساد (سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی) بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای را امری می‌داند که حتماً اتفاق خواهد افتاد. طبق ادعای این رسانه، این ارزیابی موساد منطق بسیار ساده‌ای دارد و آن این است که هیچ‌کدام از دو طرف راه جایگزین دیگری ندارند.

دولت «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند، اما تا کنون بدون انجام اقدامات لازم برای عمل به این وعده عملاْ سیاست فشار حداکثری را علیه ایران ادامه داده است.

تا کنون چندین دور مذاکره در وین میان گروه 1+4 و ایران از یک طرف و آمریکا از طرف دیگر انجام شده اما آمریکا با مقصرنمایی و کارشکنی در گفت‌وگوها مانع از حصول نتیجه شده است.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات