صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۳۸۴۲۵

رسانه اسرائیلی: تحقیقات ارتش نشان از شکست در رهگیری پهپادهای حزب الله دارد

پایگاه عبری زبان واللا نیوز در گزارشی به نقل از منابع آگاه در ارتش اسرائیل خبر داد، تحقیقات اولیه که ارتش اسرائیل در رابطه با رهگیری هواپیماهای بدون سرنشین حزب الله لبنان در روز شنبه انجام گرفته، نشان از شکست بزرگی در سرنگون سازی آن دارد.
«امیر بوحبوط» خبرنگار بخش نظامی این پایگاه اطلاع رسانی درباره این عملیات که روز شنبه علیه سکوی گازی کاریش انجام شد، نوشت: جنگنده‌های اسرائیلی نتوانستند این سه پهپاد را سرنگون کنند.
در روایت این خبرنگار اسرائیلی ادعا شده است: واحد نظارت هوایی ارتش اسرائیل موفق شد پرواز هواپیماهای بدون سرنشین حزب‌الله را کشف و رصد کند، در پی آن به دو جنگنده اف 16 اسرائیلی دستور داده شده از پایگاه هوایی رامات دیوید به هوا برخاسته و آماده سرنگونی آنها شوند.
اما براساس تحقیقات انجام گرفته توسط ارتش اسرائیل، جنگنده‌های اسرائیل فقط توانستند یکی از هواپیماهای بدون سرنشین را سرنگون کرده و برای رهگیری دو هواپیمای دیگر با مشکل مواجه شدند.
به اعتراف این رسانه عبری زبان، دو پهپاد دیگر حزب الله برای مدتی از دید و رصد خارج شدند تا آن که بر فراز سکوی گازی کاریش ملاحظه شدند، در اینجا بود که یکی از جنگنده‌ها به سوی آنها موشکی را شلیک کرد اما به آن اصابت نکرد.
به زعم مسئولین اسرائیلی یکی از دلایل ناکامی این رهگیری پرواز این پهپادها در ارتفاع بسیار پایین بود همین امر باعث شد تا ماموریت سرنگونی دو پهپاد باقی مانده به نیروی دریایی محول شود، کشتی جنگی "ستیلیم" که در منطقه حضور داشت، وارد عملیات شد و بعد از تخلیه منطقه از پروازهای هوایی این کشتی به سوی دو هواپیمای بدون سرنشین موشک‌هایی را شلیک و آنها را مورد اصابت قرار داد.
خبرنگار اسرائیل دیفنس پایگاه اطلاع رسانی تخصصی نظامی در رژیم صهیونیستی هم امروز دوشنبه در یادداشتی اعتراف کرد، حزب الله با اعزام این هواپیماهای بدون سرنشین موفق شد جبهه جدیدی را به روی اسرائیل بگشاید که باید آن را جنگ میادین گازی توصیف کرد.
دان آرکین در این رابطه اذعان کرد: حزب الله بعد از تحولاتی که در توانمندی‌های خود به وجود آورده دیگر خطراتش صرفا تهدیدهای شکلی محسوب نمی‌شوند.
رسانه‌های عبری زبان طی دو روز گذشته نیز نسبت به شلیک  شمار زیادی از پهپادها از سوی حزب الله به سوی تاسیسات اسرائیلی ابراز نگرانی کردند، به اعتقاد کارشناسان اسرائیلی قیمت پهپادهای حزب الله در مقابل موشک‌های شلیک شده برای سرنگونی آنها بسیار ناچیز است و صرف بکارگیری همین حربه حتی بدون اصابت به اهداف هم زیان‌های زیادی می‌تواند، حداقل از لحاظ اقتصادی به ارتش اسرائیل وارد کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات