صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۳۷۸۵۷

هراس صهیونیست‌ها از افزایش توان نظامی مقاومت/ معاریو: حزب‌الله بیش از ۱۰۰هزار موشک از انواع مختلف دارد

روزنامه عبری‌زبان معاریو به‌نقل از نهاد‌های امنیتی رژیم صهیونیستی نوشت که حزب‌الله لبنان بیش از ۱۰۰هزار موشک در انواع مختلف در اختیار دارد.

روزنامه عبری‌زبان معاریو روز (یکشنبه) در گزارشی به‌نقل از نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی نوشت که حزب‌الله لبنان از سال 2006 به این سو اقدام به افزایش بسیار بالای تعداد موشک‌های خود کرده است.

نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی همچنین ابراز نگرانی کرده‌اند که این موضوع خطرات علیه جبهه داخلی این رژیم را افزایش دهد.

به‌گفته این نهادها، حزب‌الله لبنان هم‌اکنون بیش از 100هزار فروند موشک از انواع مختلف دارد.

طبق این گزارش، حزب‌الله در جنگ 33روزه 15هزار موشک در اختیار داشت و چهارهزار موشک به‌سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک کرد.

به‌نوشته معاریو، موشک‌های کاتیوشا با سر جنگی 20 کیلوگرم و برد 40کیلومتری ساخت روسیه یکی از این موشک‌هاست که به‌گفته تحلیلگران غربی عمده نیروی موشکی حزب‌الله را تشکیل می‌دهد. حزب‌الله در جنگ 33روزه هفت الی هشت هزار فروند از این موشک در اختیار داشت.

دیگر موشک مورد اشاره این روزنامه، موشک‌های پیشرفته فجر3 با سر جنگی 43 کیلو و برد 45 کیلوگرم است. موشک‌های فجر5 نیز با سر جنگی 90کیلویی و برد 75کیلومتری بخش دیگری از نیروی موشکی حزب‌الله را تشکیل می‌دهد.

معاریو در ادامه نوشت: زرادخانه موشکی حزب‌الله همچنین شامل فاتح‌ـ‌110 است، یک موشک بالستیک کوتاه‌برد ایرانی که به‌نظر می‌رسد نسخه متفاوتی از زلزال‌ـ‌2 باشد. برد این موشک 250 تا 300 کیلومتر است که آن را به یک سلاح دوربرد در فهرست موجودی حزب‌الله تبدیل می‌کند و دارای کلاهک جنگی تا 500 کیلوگرم است و با GPS هدایت می‌شود. بر اساس گزارش‌های موجود در غرب، ایران از اوایل سال 2007 چنین موشک‌هایی را در اختیار حزب‌الله قرار داده است.»

در این رابطه یک منبع نظامی عالی‌رتبه نیز به معاریو گفت که برای پیروزی مقابل حزب‌الله در جنگ آتی نمی‌توان فقط به نیروهای نظامی حاضر تکیه کرد و لازم است نیروهای ذخیره نیز آماده باشند.

او در ادامه گفت: برای این کار لازم است بودجه و امکانات کافی در اختیار ارتش صهیونیستی قرار گیرد و تعداد آموزش‌ها و مانورها نیز افزایش یابد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات