صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۳۹۵۷۱

موضع‌گیری سناتور آمریکائی علیه مذاکرات رفع تحریم های ضدایرانی

 «تد کروز» نماینده جمهوریخواه ایالت تگزاس در مجلس سنای آمریکا باز هم تهدید خود علیه مذاکرات رفع تحریم‌های ضدایرانی را تکرار کرد.
سناتور جمهوریخواه ایالت تگزاس آمریکا در پیامی توئیتری در این باره نوشت: رئیس جمهور جمهوریخواه آینده آمریکا هر توافق احمقانه میان بایدن و ایران را پاره خواهد کرد.
وی با انتشار ویدئویی از یک مصاحبه اخیر خود در این باره اضافه کرد: احتمال اینکه رئیس جمهور جمهوریخواه آتی که فکر می‌کنم در سال ۲۰۲۵ خواهد بود، هرگونه توافق احمقانه بایدن با ایران را پاره کند نزدیک به ۱۰۰ درصد است.
«تد کروز» در مصاحبه خود گفت که مهمترین تصمیم بایدن در حوزه امنیت ملی آمریکا، توافق برجام بود و تیم بایدن تلاش می‌کند دست رئیس جمهور آینده آمریکا در رابطه با توافق هسته‌ای بسته باشد و البته به نظرم در این زمینه موفق نخواهند شد.
این در حالی است که در «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دو روز پیش در گفتگویی تفصیلی با نشریه برجسته «کرونن تسایتونگ» اتریش، در پاسخ به پرسشی در مورد ایران و مذاکرات رفع تحریم‌ها، بدون اشاره به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل توسط واشنگتن در سال ۲۰۱۸ میلادی و تداوم انفعال اتحادیه اروپا در قبال تعهد برجامی خود ادعا کرد: پاسخ آمریکا را دریافت کردم و حالا همه چیز به پاسخ ایران بستگی دارد!
وی با قدردانی از نقش اتریش در این مذاکرات، افزود: به نقطه‌ای حساس و میلی‌مترهای پایانی رسیده‌ایم. خوش‌بین هستم.
از سوی دیگر، «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه در سخنانی پیرامون مذاکرات رفع تحریم‌های ضدایرانی گفت: ما پاسخ خود را (به دیدگاه تهران به پیشنهاد برجامی اروپا) داده‌ایم و امیدواریم به نتیجه مثبتی برسیم؛ زیرا در صورت دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، حل هر مشکلی در منطقه دشوار خواهد بود.
از سوی دیگر، محمد اسلامی هم دیروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اساس مذاکرات برجامی برای دفع اتهامات و گرفتن بهانه از دشمنان بوده است که مرتب علیه کشور اخبار، مکان‌ها و مدارک ادعایی را مطرح می‌کنند، اظهار داشت: تحریم‌هایی که به این بهانه وضع شده با مذاکرات برجام باید لغو می شده است.
وی ادامه داد: الان هم هدف از مذاکرات این است که به صورت پایدار تحریم‌ها لغو شود و انتفاع برای وضعیت اقتصادی مردم ایران حاصل شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات