صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۳۹۶۶۹

اتحادیه اروپا: زمستان سختی در انتظار ما خواهد بود

سخنگوی اتحادیه اروپا شامگاه امروز دوشنبه تأکید کرد که مسئولان اروپایی به همراه شرکای بین‌المللی خود برای مقابله با بحران انرژی تلاش می‌کنند.
شبکه خبری الجزیره به نقل از این مسئول اروپایی گزارش داد، در زمستان آینده به خاطر جنگ روسیه و اوکراین، «با دشواریهایی روبرو خواهیم بود».
وی با بیان اینکه بین کشورهای اروپایی اجماع واضحی به منظور همبستگی برای مقابله با این بحران وجود دارد، تصریح کرد: طی ماههای گذشته، به جای گاز روسیه، کمکهای بیشتری [در زمینه سوخت] دریافت کردیم».
این مقام اروپایی همچنین اذعان کرد که به خاطر بحران اوکراین، با دشواریهای بسیاری روبرو هستند و مرحله استثنائی را پشت سر می‌گذارند.
«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم روز یکشنبه گذشته هشدار داد که ماه‌های آتی، ماه‌های سرنوشت سازی برای اتحادیه اروپا به شمار می‌آید.
وی طی سخنانی گفت: «زمستان سختی در انتظار ماست و شش ماه آینده تعیین کننده خواهند بو اگر از بحران عبور کرده و اتحاد خود را حفظ کنیم و توازن نظامی ادامه یابد، تا بهار وضعیت بهتری خواهیم داشت».
بورل مدعی شد: «پوتین هرگز تصور نمی‌کرد که روسیه پس از شش ماه جنگ به این وضعیت برسد. تاثیر تحریم‌ها بر اقتصاد روسیه به خصوص در بخش فناوری‌های پیشرفته، در ماه‌های آینده افزایش خواهد یافت».

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات