صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۴۰۱۵۰

اقدام تروریستی در زاهدان با چه هدفی صورت گرفت؟

بررسی و واکاوی نوع عملیات در شهرستان زاهدان بین نماز گزاران سنی در مسجد مکی نشان دهنده یک عملیات تروریستی طراحی شده است

بررسی و واکاوی نوع عملیات در شهرستان زاهدان بین نماز گزاران سنی در مسجد مکی نشان دهنده یک عملیات تروریستی طراحی شده است. بدیهی است که عوامل تروریستی و اغتشاشگر با طراحی از قبل برای ناامن کردن زاهدان به میدان آمده بودند تا شرایط کشور را ملتهب و ناامن نشان دهند.  در واقع ناامیدی دشمن وسرویس های امنیتی کشورهای مخالف از اغتشاشات و آشوب های اخیر آنها را به سمت اقدامات جنون آمیز داعشی سوق داده است. در همین خصوص حسین مدرس خیابانی اظهار کرد: در این حادثه ۱۹ نفر جان خود را از دست دادند و ۲۰ تن نیز زخمی شدند که بخشی از نیروهای انتظامی نیز جز این افراد هستند. وی یادآور شد: عده ای آشوبگر که متعلق به گروه های تروریستی و تجزیه طلب که هویتشان مشخص است در پوشش نماز جمعه به یکی از محل های انتظامی به قصد تصرف حمله و اقدام به سنگ پراکنی،پرتاب مواد آتش زا و تیراندازی کردند.
مدرس خیابانی تصریح کرد: کسانی که قصد تصرف پاسگاه را داشتند تروریست بودند و این افراد در ادامه اقدام به آتش زدن اموال عمومی کردند؛ این افراد چند فروشگاه زنجیره ای متعلق به مردم را غارت و به آتش زدند و به بانک ها و مراکز دولتی آسیب رساند. به گفته وی، نیروی نظامی و انتظامی به این افراد پاسخ قاطعی دادند و تا دستگیری این افراد تا نفر آخر این برخورد ادامه دارد. استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همراهی نکردن مردم و اعلام برائت و عدم تایید حرکت این افراد از سوی علمای استان و به ویژه مولوی عبدالحمید جای تقدیر دارد و مردم به آرامش دعوت شدند. مدرس خیابانی اظهار کرد: سیستان و بلوچستان آرام است و شیعیان و سنی‌ها همانند برادر در کنار یکدیگر زندگی می کنند و تلاش ها برای ایجاد تفرقه بین مردم سیستان و بلوچستان در روزهای اخیر بی نتیجه مانده و این استان فضای آرامی داشت تا اینکه امروز ظهر، تروریست ها فضای استان را برهم زدند.
 انتخاب شهر زاهدان و مسجد مکی که کانون تجمع برادران اهل سنت برای برپایی نماز جمعه بود، نشان می دهد که محور شیطانی عبری- غربی- عربی با تصور اینکه با تاکتیک "کشته سازی" می توانند آتش اختلاف بین شیعه و سنی را روشن کنند، اقدام به چنین رفتاری کردند.
نکته قابل توجه آن است که در گذشته گروهگ های تروریستی  در شرق کشور بیشتر بدنبال اقدامات تروریستی در بین اهل تشیع بودند تا با تحریک سازی آنها و اتهام زنی به برادران سنی، اختلاف مذهبی را بوجود بیاورند و منطقه را ناامن کنند، در حالی که اینبار در بین اهل تسنن عملیات تروریستی صورت گرفت، تا با اتهام زنی به حکومت اسلامی و نیروی انتظامی، تسنن را حساس به موضوع کنند و از طریق آنها به خواسته های نامشروع خود برسند که با هوشیاری آنها نیز این فتنه خاموش شد و دشمن ناامید تز از گذشته در میدان واقعی مواجه شد.

اما با بررسی رفتار محور عبری- غربی- عربی می توان به ابعاد مختلف حادثه ترویستی زاهدان پی برد:

الف: نکته اول این است که حادثه تروریستی زاهدان و آشوب های اخیر در صحنه میدان یک شکست تمام عیار برای دشمن محسوب می شود اما دشمن در امپراتوری رسانه ای عظیم، سعی در موفق نشان دادن و شمول بودن آشوب و ناامنی در کشور را دارد که باید با در پیش گرفتن جهاد تبیین، اجازه مانور دشمن در رسانه نیز داده نشود.

ب: واکاوی رفتار تروریستی دشمنان و معاندین با نظام مقدس جمهورسی اسلامی ایران نشان می دهد که آنها در مرحله اول با تحریف واقعیت ها  دنبال تخریب نظام  جمهوری اسلامی هستند تا مردم و افکار عمومی نسبت به حکومت تحریک کنند. بطوری که رسانه وابسته به آل سعود با مطرح کردن حقوق زنان، حقوق اقوام مختلف سعی کرده است که متهم سازی نظام به کوتاهی در حوزه های مذکور، آشوب و اعتراضات  و نامنی را  عمومی کند. البته این سیاست نیز به با هوشیاری و جداشدن مردم از صفوف آشوب گران  و گروهگ های تروریستی با شکست مواجه شده است.

ج: کنار هم قرار دادن بیانیه های گروهگ های تروریستی کومله، جیش الظلم و ... به همراه بررسی رفتار و سخنان سلطنت طلبان، منافقین و ... نشان می دهد که آنها همگی بدنبال تجزیه ایران می باشند. سیاستی که بنیان اصلی آن برگرفته سیاست پنهانی روباه پیر در منطقه می باشد.

د: براساس برخی گزاره ها از اندیشکده های آمریکایی و با در نظر گرفتن شکست هایی که آمریکا در طول بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی متحمل شده است و از تحریم، جنگ و انزوا سازی ایران هیچ نتیجه ای بدست نیاوردند، به دولت آمریکا پیشنهاد تمرکز بر روی افکار عمومی ایران دادند که با ایجاد فاصله بین مردم و انقلاب اسلامیريال سیاست براندازی را در پیش بگیرند. به بیان ساده، در نظر غرب، کم هزینه ترین گزینه ساقط سازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، جداسازی مردم از انقلاب است.  البته باید یادآور شد که مبنای نظام در واقع مردم است و این سیاست نیز راه به جایی نخواهد برد.

حال این سوال مطرح می شود که چرا  دشمن در چنین موقعیتی بدنبال التهاب سازی و ناامنی در کشور است؟
در پاسخ به سوال مذکور باید گفت در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی، آمریکا به همراه متحدیدن خود همواره بدنبال ضربه زدن، امتیاز گرفتن و محدودسازی ایران بودند تا بتوانند با تهی سازی قدرت نظام اسلامی، شرایط را به نفع خود تغییر دهند و ایران اسلامی را به سمت یک کشور مطیع و فرمانبر خود ببرند. در حالی که نه تنها چنین اتفاقی نیفتاد بلکه جمهوری اسلامی ایران روز به روز قوی تر و کارآمدتر شد و از طرف دیگر مخالفین جمهوری اسلامی متحمل شکست ها و ناکامی های بزرگی در میدان عمل شد.

با بررسی دقیق از اتفاقات و روندهای سیاست گذاری در کشورمان در یک سال اخیر،  متوجه موفقیت های ایران در حوزه های مختلف خواهیم شد.  ناکامی دشمن در گرفتن امتیاز در میدان دیپلماسی و ایستادگی ایران در مقابل زیاده خواهی های آمریکا و اروپا در جریان مذاکرات اخیر هسته ای، آشفتگی در سرزمین های اشغالی و حرکت رژیم صهیونیستی به سمت سقوط، ناکامی عربستان سعودی در منطقه و موفقیت های چشم گیر محور مقاومت در منطقه، آشفتگی و حرکت جامعه داخلی آمریکا یه سمت جنگ داخلی، مدیریت تورم  در داخل کشور و حرکت اقتصاد کشور به سمت توسعه و بهبود معیشت مردم که رفته رفته در سفر احاد جامعه قابل لمس تر میشود و.... باعث شده است که محور عبری- غربی- عربی بدنبال ایجاد آشوب و عملیاتهای تروریستی در داخل کشور بروند. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات