صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۴۰۱۲۸

نشریه اخبار و تحلیل‌های شنبه 9 مهرماه

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) ملت ایران به همان نسبت که دشمن، روش‌های خود را در توطئه علیه ایران اسلامی پیچیده‌تر می‌کند، باید بر هوشیاری و آگاهی خود بیفزایند و با آمادگی معنوی، فکری، سیاسی و حفظ وحدت و اتصال و ارتباط با یکدیگر، چهره دشمن را در هر لباسی که هست، شناسایی کند.(05/09/1376)

نشریه اخبار و تحلیل‌ها WORD
نشریه اخبار و تحلیل‌ها PDF

▼ حرف روز      کجا را نشان گرفته‌اند؟

انتشار ۷۷ میلیون توییت توسط ۴۶۲ هزار اکانت در چند روز اول اغتشاشات اخیر نشان از برنامه‌ریزی نیروهای سایبری و ربات‌های مجازی ضدانقلاب دارد. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که برخی ربات‌های مجازی منافقین آلبانی‌نشین ۱۴۰۰ توییت در روز منتشر کردند. البته تجارب قبلی از سال ۸۸، ۹۶ و ۹۸ مشخص بود که به‌علت فراگیرشدن فضای مجازی دشمن توان بسیاری را در این حوزه مصرف خواهد کرد. البته کار صرفاً در فضای مجازی پیگیری نشد بلکه ورود یکباره تیم تروریستی به زاهدان و حمله به مجموعه‌ها و نیروهای مردمی، انتظامی و نظامی در روز گذشته نشان می‌دهد که دشمن حتی برای استفاده از پادوهای تروریست خود هم برنامه دارد. این یک اصل ثابت شده است که  «دشمنان مانند مگس روی زخم ناشی از مشكلات و ضعف‌ها می‌نشینند» و مهسا امینی و موضوعات این چنینی صرفاً یک بهانه است. آنچه از برآیند حوادث  اخیر به دست می‌آید این است که دشمن تلاش دارد از تفاوت‌های جنسیتی، قومیتی، زبانی و... استفاده کرده و امنیت کشور را به چالش بکشد. برای این موضوع یک هدف غایی و چندین هدف جزیی دارد؛ هدف غایی‌اش براندازی نظام و چند پاره کردن ایران و اهداف جزیی‌اش از خدشه به قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی گرفته تا اخلال در مذاکرات احیای برجام و چندین و چند موضوع دیگر را شامل می‌شود. البته این موضوع صرفاً یک گمانه زنی نیست بلکه اعترافی است که چند سال پیش جیمز جورج جترس مشاور سابق سنای آمریکا مطرح کرد و گفت «چیزی که مطرح است این است که اسرائیلی‌ها و ‌سعودی‌ها می‌خواهند ایران به عنوان یک قدرت در منطقه از میان برود و این کار از روی کار ‌آوردن یک رژیم دست نشانده ممکن خواهد شد. اگر نشود، راه دیگر، تجزیه ایران و تکه پاره کردن آن هست یعنی تکرار کاری ‌که در یوگسلاوی و اتحاد جماهیر شوروی کردند.»

تلاش برای کشاندن قوم شریف بختیاری به بهانه کشته‌شدن دختری جوان به اسم حدیث نجفی، فتنه خیابانی روز گذشته در زاهدان - که متأسفانه منجر به شهادت برخی نیروهای خدوم نظامی و امنیتی شد - و نمونه‌های این چنینی دقیقاً در چارچوب سناریوی براندازی و تجزیه قومیتی ایران تعریف می‌شود. اما تحولات چند روز اخیر نشان داده که اولاً مردم زود دست دشمن را خواندند و به حمایت از انقلاب کف خیابان آمدند ثانیاً سپاه پاسداران به‌عنوان بازوی قوی انقلاب خیلی زود سر افعی فتنه را در شرق و غرب له کرده و خواهد کرد.                                                    (یعقوب ربیعی)

 

▼ گزارش روز        لباس فرم سپاه و آغاز نبرد سخت با تروریست‌ها

خرداد سال ۱۳۶۰ سازمان منافقین اعلام کرده بود که «روزی۳۰ ترور انقلابی» علیه مردم و اعضای نهادهای انقلابی نظام اجرا می‌کنند. یکی از نمونه‌های مقابله در همدان رخ داد که به خاطر همدانی بودن بنی‌صدر فعالیت منافقین هم شدت داشت، شهید همدانی در کتاب «مهتاب خین» در مورد این شورش مسلحانه می‌گوید: خیابان بوعلی همدان در آن روزها پاتوق عمده طرفداران منافقین بود و در این خیابان منافقین دست به ترور رهگذران دارای ظواهر مذهبی می‌زدند، شهید شهبازی فرمانده سپاه همدان هر روز عصر بعد از انجام وظایف روزمره با لباس فرم سپاه می‌آمد سر وقت ما و می‌گفت: برادرها زودتر لباس فرم‌تان را بپوشید، می‌رویم توی خیابان بوعلی قدم بزنیم، لباس فرم سپاه لباس سربازان آقا سیدالشهدا(علیه السلام) است، بپوشید تا برویم... آری محمود شهبازی طلسم ارعاب تروریست‌ها را با همان قدم‌زدن‌های مقتدرانه شکست و آن‌ها را ناکام کرد.

در روزهای گذشته جریان‌های تروریستی که مانند گذشته جیره‌خوار آمریکا و رژیم صهیونسیتی هستند با هجمه به ارزش‌های انقلاب، مساجد، قرآن، پرچم و حجاب کشور را به بحران بکشاند و مردم انقلابی را مرعوب کند که از ارزش‌ها دفاع نکنند. اما سپاه پاسداران اکنون برای مقابله با ضد انقلاب مانند دهه ۶۰ لباس فرم پوشیده و به مقابله با جریان ضد انقلاب در داخل و خارج کشور رفته است و تا آرامش کامل با عوامل توطئه‌گر بدون هراس مقابله می‌کند. شلیک ده‌ها موشک بالستیک، حملات پهپادی و توپخانه‌ای به ۴۲ مقر گروه‌های تروریستی، دستگیری گسترده لیدرهای اغتشاشگران، منافقین، عوامل موساد و سیا، انهدام شبکه‌های سازمان‌یافته گروه‌های تروریستی در سراسر کشور و... از جمله اقدامات سپاه در مقابل اقدامات فتنه‌انگیزانه دشمن بوده است.

نکته نهایی اینکه در روزهای گذشته رسانه‌های جهان به وضوح به صورت آنلاین مشاهده کردند که فرماندهان سپاه با پوشیدن لباس فرم چگونه تروریست‌ها را با دقت رصد و مجازات می‌کنند. در جریان این آشوب‌ها دولت‌های منطقه و فرامنطقه‌ای که اجازه فعالیت به گروه‌های تروریستی، سازمان سیا و موساد علیه ایران داده‌اند، هشدار دریافت کرده‌اند که اگر بساط آن‌ها جمع نشود برخورد سخت با آنها خواهد شد. قدرت مقابله جمهوری اسلامی با گروه‌های تجزیه‌طلب با دهه ۶۰ بسیار متفاوت است و تعقیب آنها تا آشیانه‌ها و تبدیل آنها به مخروبه است و با همین قدم زدن‌ها اثری از آنها باقی نمی‌ماند. (فرهاد مهدوی)

▼ خبر ویژه                    پاسخ صحیح کدام گزینه است؟

صادق سلطان‌زاده از فعالان فضای مجازی در واکنش به ترور دختران افغان در مرکز آموزشی دشت برچی کابل در مطلبی که در کانال خود انتشار داد نوشته است «کاسبانی که با سکه "حقوق زن" و "مهسا امینی" در بازار فضای مجازی هزاران فالوور و لبخند دشمن خریدند چرا الان برای دختران بی‌گناه افغانستان روزه سکوت گرفته و یک هشتگ نزدند!!؛ چرا؟ چون خون این دختران سرخ نیست!؟ چون با این دختران نمی‌توان کاسبی کرد!؟ چون از اتاق جنگ فرمان هشتگ ابلاغ نشده!؟ چون دختر هم دو نوع است: دختر خوب/ دختر بد!؟ چون افغانستان به ایران ربطی نداره ولی ایران به انگلیس و اینترنشنال سعودی و آنجلینا جولی و... ربط دارد!؟ همه موارد صحیح است.» این واقعیت غرب وحشی است که ارزش جان انسان‌ها را بر اساس نژاد و ملیت و رنگ پوست و یا منافع سیاسی و اقتصادی خود می‌سنجد و آنجایی که با ریختن خون چندین جوان بی‌گناه مانند دختران جوان دشت برچی مواجه می‌شود حتی ککش هم نمی‌گزد. غرب وحشی سال‌هاست حیا و حقوق بشر را قی کرده و دور ریخته و دیگر از انسانیت بویی نبرده و نمی‌برد.

 



▼ اخبار

علت شهادت سردار امنیت

شهید سیدعلی موسوی معاون اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان چند سال قبل در حالی که یک افسر جوان بود به این مسئولیت رسید و در چند سال گذشته مهم‌ترین ویژگی دوره مسئولیت او ایجاد تحرک ویژه در موضوع عملیات‌های موفق علیه گروه‌های تروریستی در منطقه بود. طی دوران مسئولیت این شهید بزرگوار اشرار و سرکرده‌های معروفی از گروه‌های تروریستی به هلاکت رسیدند. شهادت او نیز امروز دقیقا در وسط میدان اتفاق افتاده است. شاید دقیق‌ترین گزاره این باشد که‌ وقتی اغتشاش می‌شود، گروه‌های تروریستی فرصت پیدا می‌کنند، موانع اصلی سر راه خود را به شهادت برسانند. و بعدها عمق خسران این ماجراها برای امنیت شهر و مردم شهر معلوم می‌شود. جریان‌های محرک و دروغ پراکن و عوامل ایجاد ناامنی مانند شبه رسانه‌ها، سیاسیون فرصت‌طلب و سلبریتی‌هایی که از شبکه‌های سعودی خط می‌گیرند چه پاسخی برای این خون‌های ریخته شده دارند؟ چه برخوردی باید باید عوامل و بانیان این وضع انجام شود؟

صنعت هسته‌ای به کمک کشاورزی آمد

رئیس سازمان انرژی اتمی در روز گذشته سفری برای رونمایی از سم‌زدایی از باغ‌های پسته با فناوری هسته‌ای داشت. اسلامیان با بیان اینکه در این سفر تمرکز خود را روی  کاربرد پرتوها بر روی محصول استراتژیک پسته گذاشته‌ایم، می‌افزاید نتایج تحقیقات ما در زمینه استفاده از پلاسما در این حوزه وارد مرحله صنعتی شده است و به منظور سم‌زدایی باغ‌های پسته اقداماتی انجام شده و نتایج نشان می‌دهد استفاده از پلاسما بر روی آب و خاک باغ‌های پسته تأثیرات مؤثری داشته و این طرح قابلیت اجرا در باغ‌های پسته با مشارکت مردم و بخش خصوصی را دارد. این موضوع اهمیت فناوری هسته‌ای را در حوزه‌های مختلف نشان می‌دهد.

برکات فرزند سوم

با امضای معاون اول رئیس جمهور، آیین نامه اجرایی ماده(۴) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مربوط به تخصیص زمین و مسکن پس از تولد فرزند سوم ابلاغ شد. هیئت وزیران در جلسه مورخ ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ و در اجرای تکلیف مقرر در تبصره(۳) ماده(۴) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و با هدف ایجاد مشوق برای فرزندآوری و تعدد فرزندان در خانواده در جهت سیاست‌های کلی جمعیت و خانواده مبنی بر جلوگیری از پیری جمعیت و حفظ جمعیت جوان، هیئت وزیران آیین نامه اجرایی تبصره ماده قانونی یاد شده درخصوص تخصیص زمین و مسکن به خانوار پس از تولد فرزند سوم و بیشتر را به تصویب رساند. این آیین نامه مشمول خانوارهایی می‌گردد که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، براساس سرشماری نفوس و مسکن و با اعلام مرکز آمار ایران، بالای 2.5 نباشد.

کاهش 2 میلیارد دلاری تقاضای ارز کالاهای اساسی

تازه‌ترین آمارها از تقاضای ارز برای واردات کالاهای اساسی که سخنگوی بانک مرکزی آن را اعلام کرده نشان می‌دهد که در شش ماه امسال، واردات این کالاها با افت 2 میلیارد دلاری نسبت به سال گذشته رو به رو شده است و این به رغم این واقعیت است که تورم جهانی و افزایش قیمت کالاهای اساسی در نتیجه تحولات بین‌المللی از جمله جنگ روسیه و اوکراین باعث افزایش تقاضای ارز برای واردات این اقلام در تمامی کشورها شده است. قمری وفا می‌گوید در حالی که تحولات بین‌المللی در همه کشورهای وارد کننده کالاهای اساسی موجب فشار به سمت تقاضای منابع ارزی شده، در ایران با سیاست حذف ارز ترجیحی نه تنها شاهد افزایش تقاضا نبوده‌ایم، بلکه کاهش تقاضا نیز رخ داده است.

دستگیری عوامل گروهک نفاق

در روزهای گذشته، ۴۹ نفر از عوامل و مرتبطین گروهک منافقین بازداشت شده‌اند. نامبردگان بنا به دستور تروریست‌های آلبانی‌نشین، از تولید اخبار جعلی تحریک‌کننده‌ اغتشاشگران تا سازمان‌دهی ترور و تخریب، جهت‌دهی به شعارها، حضور مستقیم در صحنه‌های اغتشاشات خیابانی و تخریب اموال عمومی، تأمین تجهیزات مختلف برای مقابله با پلیس و مواد محترقه برای به آتش کشیدن اماکن و خودروهای عمومی و شخصی، فعالیت داشته‌اند.

▼ اخبار کوتاه

نمک خوردیم نمکدان نشکنیم/ مهدی فخيم‌زاده کارگردان معروف سینما در واکنش به اغتشاشات اخیر نوشت من را تهدید می‌کنید؟ خانواده‌ام را‌ تحت فشار قرار می‌دهید؟! برای چه؟! برای اینکه به نظام لگد بزنم؟! آنقدر با شرف هستم که به سفره‌ای که از آن نمک خورده‌ام بی‌حرمتی نکنم.

جان جوانان بازیچه دست‌های آلوده/ علیرضا بهرمن سرمربی تیم ملی ووشو دانشجویان گفت پشت‌پرده برخی از رفتارهای اخیر همچون آتش زدن پرچم ایران و پرچم عزای ابا عبدالله الحسین (علیه السلام)، دست‌های آلوده دشمنان این سرزمین را می‌بینم که خون جوانان این سرزمین را جولان‌گاه فتنه افروزی خودشان قرار داده‌اند. جانمان را فدای یکپارچگی و عزت و استقلال کشورمان می‌کنیم و شکی نداریم که بیگانگان ما را متفرق و از هم پاشیده می‌خواهند.

آمریکا، اروپا را گاز گرفت/ تلویزیون عربی زبان المیادین گزارش داد که خرابی خط لوله انتقال گاز نورد استریم در دریای بالتیک ناشی از انفجاری بوده که در آن هزار کیلوگرم "تی‌ان‌تی" مورد استفاده شده است. کارشناسان دانمارکی گزارش دادند که هدف از این ایجاد اخلال در روند انتقال گاز به اروپا بوده است. مقامات مسکو معتقدند که آمریکایی‌ها برای فروش هرچه بیشتر گاز خود به اروپا، این اقدام و این حمله را پی‌ریزی کرده‌اند.

یک بام و دو هوای تلویزیون سعودی/ گردن‌زدن یک زن در عربستان سعودی در انظار عمومی و با حضور مجریان قانونی سعودی موضوعی بود که از دید رسانه‌هایی مانند سعودی اینترنشنال دور ماند. یکی از کاربران در واکنش به این فیلم نوشت «حال این عربستان برای ما اینترنشنال راه انداخته و در قضیه مهسا امینی، دایه مهربان‌تر از مادر شده است! توان درک و فهم این موضوع ساده را ندارد که یک جای کار به شدت می‌لنگد و می‌نشیند پای این رسانه سعودی و جو گیر می‌شود و به خیابان آمده و کشور را به آشوب می کشند... .»

یورو در کف 20 سال اخیر/ در روزهای اخیر، افزایش نرخ بهره آمریکا و تضعیف چشم‌انداز اقتصاد انگلیس باعث شده است تا ارزش پوند مقابل دلار به کمترین میزان ۴ دهه اخیر رسانده است.

درس سلبریتی انگلیسی به سلبریتی‌های ایرانی/ راجر واترز خواننده سرشناس بریتانیایی در واکنش به اغتشاشات اخیر گفت ببینید چه بلایی بر سر عراق و سوریه آوردند، ایران را هم می‌خواهند به همان شکل درآورند! تمرکز سیاست‌خارجه آمریکا بر ایده تخریب کشور زیبای ایران است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات