صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۴۰۲۳۲

توسعه صنعت فضایی کشور با قدرت ادامه دارد

توسعه در حوزه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، نرم افزاری و ... از جمله ضرورت هایی است که در طول 43 سال گذشته تحقق پیدا کرده است.

توسعه و پیشرفت کشور الزامی است که انقلاب اسلامی خود را متهد به آن کرده است. از این با وجود تمام محدودیت ها و خرابکاری ها و تخریب هایی که طرف جبهه دشمن علیه کشورمان صورت می گیرد، ولی ایران اسلامی همچنان با قدرت به توسعه همه جانبه خود ادامه می دهد. توسعه در حوزه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، نرم افزاری و ... از جمله ضرورت هایی است که در طول 43 سال گذشته تحقق پیدا کرده است. یکی از حوزه هایی که در این مدت به پیشرفت رسیده است، حوزه صنایع هوافضا است. مجموعه ای که نظام اسلامی در پیشرفت آن تلاش بسیاری کرده است. از این رو پیشرفت در این حوزه کشور در زمره کشورهای محدود و توسعه یافته در این حوزه قرار داده است.  به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، با تلاش متخصصین سازمان صنایع هوا فضای وزارت دفاع  و همکاری پژوهشگاه فضایی ایران ، نمونه آزمایشی «بلوک انتقال مداری سامان» که برای جابجایی ماهواره در بین مدارهای مختلف زمین استفاده می شود، با کاوشگر زیرمداری سامان با موفقیت پرتاب و مورد آزمون قرار گرفت. بر اساس این گزارش، عملکرد زیرسیستم‌های نمونه مهندسی بلوک انتقال‌ مداری «سامان» در شرایط نزدیک به شرایط فضایی آزمایش شد و داده‌برداری کامل از عملکرد بلوک مذکور انجام و عملکرد آن در شرایط عملیاتی در ارتفاع بالا به اثبات رسید.

برابر این بیانیه، به همت متخصصین علوم فضایی کشور، در طراحی و ساخت بلوک انتقال مداری سامان که برای افزایش ارتفاع مداری ماهواره‌ها مورد استفاده قرار می گیرد، از فناوری های پیشرفته ای استفاده شده است که تنها در انحصار تعداد معدودی از کشورها است و با این پرتاب یک مرحله مهم از توسعه بلوک مذکور تکمیل شد تا در آینده شاهد بهره گیره ی عملیاتی از این فناوری پیشرفته در پرتاب‌های فضایی کشور باشیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات