صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۴۰۵۳۲

ضررهای هنگفت طوفان ایان به کشاورزی و دامداری در ایالت فلوریدا

بر اساس برآورد یک دانشگاه آمریکایی، طوفان «ایان» که اوایل مهر ماه چندین ایالت آمریکا از جمله «فلوریدا» را در نوردید در بخش کشاورزی و دامداری بالغ بر ۱.۵۶ میلیارد دلار خسارت در فلوریدا به بار آورده است.

دانشگاه فلوریدای آمریکا در یک برآورد مقدماتی گزارش کرد، باد‌های شدید و باران‌های سیل آسایی که طوفان ایان در ایالت فلوریدا موجب شد ضرر‌های شدیدی را به باغها، دامداری‌ها و زمین‌های کشاورزی این ایالت به میزان حدودا ۱.۵۶ میلیارد دلار وارد کرده است.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، «موسسه علوم کشاورزی و غذایی» دانشگاه فلوریدا در گزارشی نوشت، خسارات بسیار دیگری ممکن است از زمین‌های زیر سیل رفته سربرآورند و باید بررسی کرد آیا محصولات آسیب دیده، قابل کاشت مجدد برای نجات بخشی از فصل سبزیکاری در زمستان هستند یا خیر.

«کریستا کورت»، یک اقتصاددان و مدیر تحلیل اقتصادی موسسه علوم کشاورزی و غذایی دانشگاه فلوریدا گفت: «عدم‌اطمینان زیادی وجود دارد. تاثیرات ممکن است در مکانی واحد بسیار متفاوت باشند.»

در این گزارش برآورد خسارت‌ها در این ایالت برای سال جاری میلادی به طور دست بالا معادل ۱.۵۶ میلیارد دلار و در برآورد دست پایین حدود ۷۸۷ میلیون دلار محاسبه شده است. بر اساس گزارش مذکور این خسارت مربوط به بخشی از ایالت فلوریدا است که ارزش سالانه مجموع تولیدات حوزه کشاورزی آن بیش از هشت میلیارد دلار برآورده می‌شود.

طوفان ایان از ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۲ (ششم مهر ۱۴۰۱) به عنوان یک طوفان بسیار مخرب «دسته چهار» جنوب غرب ایالت فلوریدا را در نوردید. این طوفان سرعتش ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت برآورد شد و مرکز ایالت فلوریدا را که محل حصول بخش عمده تولیدات کشاورزی این ایالت است به دو نیم کرد. طبق گزارش دانشگاه فلوریدا، بیش از دو میلیون هکتار از زمین‌های کشاورزی این ایالت در اثر این طوفان آسیب دیدند و بیشترین آسیب‌ها به بخش‌های مرکبات، دام، سبزیجات و صیفی‌جات وارد شده است.

در گزارش دانشگاه فلوریدا آمده است، برآورد کامل آسیب‌ها در مناطق سیلزده این ایالت «تا زمان خشک شدن زمین‌های زیر آب رفته قابل تعیین نیست.»

به نوشته آسوشیتدپرس، مهم‌ترین مساله نامشخص، آسیبی است که سیل و باران‌های شدید ناشی از طوفان ایان در دراز مدت به جا خواهند گذاشت.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بایدن در اوایل شروع طوفان ایان گفت: «این احتمالاً مرگبارترین طوفان در تاریخ فلوریدا است.»

طوفان ایان پیش از آنکه ایالت‌های فلوریدا، «کارولینای جنوبی» و چندین ایالت دیگر حوزه جنوب شرق آمریکا را در نوردد، در کوبا موجب خسارات گسترده و قطعی برق و کشته شدن دست کم پنج تن شده بود.

بر اساس برآوردی که تا تاریخ ششم اکتبر ۲۰۲۲ (۱۴ مهر ۱۴۰۱) انجام شد این طوفان بیش از ۱۳۰ کشته و بیش از ۶۷ میلیارد دلار خسارت در آمریکا بر جای گذاشت.

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات