صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۴۰۵۵۸

توقف فعالیت یگان مهندسی نیروی هوایی آمریکا در غرب آسیا

یک مقام نظامی آمریکا روز چهارشنبه از قطع فعالیت یگان مهندسی نیروی هوایی ایالات متحده در خاورمیانه خبر داد.
وبگاه شبکه خبری «العربیه» چهارشنبه شب به نقل یک مقام نیروی هوایی آمریکا نوشت که فعالیت یگان مهندسی واکنش سریع نیروی هوایی ایالات متحده در خاورمیانه متوقف شد. یگان مهندسی واکنش سریع آمریکا نیروی هوایی در عربستان سعودی، عراق، افغانستان و سایر کشور‌های منطقه به ساخت فرودگاه کمک کرد. این یگان در روز‌های گذشته در مراسمی در پایگاه هوایی «العدید» در قطر پایان فعالیت خود را در منطقه اعلام کرد.
این یگان از ارتش آمریکا قادر به واکنش سریع و عملیات در محیط‌های دوردست در سراسر جهان است. ماموریت نیرو‌های این یگان حرکت سریع برای پشتیبانی از عملیات ویژه یا استقرار اضطراری در سراسر جهان است.
مقامات نظامی آمریکا تاکید کردند که با وجود این تغییر و تحول، ایالات متحده همچنان در خاورمیانه حضور نظامی خواهد داشت.
این گزارش می‌افزاید، بر اساس راهبرد جدید امنیت ملی دولت آمریکا که هفته گذشته منتشر شد، سیاست خارجی ایالات متحده بیش از حد به سیاست‌های نظامی محور متمرکز بوده و با توجه به تهدیدات اصلی امنیت ملی ایالات متحده از سوی چین و روسیه، اینک ایالات متحده مواضع سیاسی و نظامی خود را بر این مبنا منطبق کرده است.
در چارچوب جدید سیاست خارجی که در راهبرد امنیت ملی آمریکا مشخص شده، آمده استکه ایالات متحده مطمئن خواهد شد متحدانش در خاورمیانه قادر به دفاع از خود برابر تهدیدات خارجی هستند. در این راهبرد جدید آمده است که ایالات متحده به قدرت‌های خارجی یا منطقه‌ای اجازه نخواهد داد جریان آزاد کشتیرانی از طریق آبراه‌های خاورمیانه را به خطر بیندازند.
این در حالی است که در جدید‌ترین رتبه‌بندی «قدرت ارتش ایالات متحده» مشخص شده که ارتش آمریکا در طول سال‌ها به طور فزاینده‌ای ضعیف‌تر شده و در معرض خطر عدم توانایی پاسخگویی به تهدیدات علیه منافع ملی قرار دارد.
 گزارش اندیشکده «هریتیج» مشخص کرد که بر اساس شاخص‌های این موسسه تحقیقاتی، ارتش آمریکا رتبه پایینی کسب کرده است.
اندیشکده هریتیج توانایی ارتش آمریکا را در کسب پیروزی در دو درگیری بزرگ به طور همزمان در مناطق مختلف جهان اندازه گیری کرده و نتیجه گرفت که ارتش این کشور در معرض خطر ناتوانی در موفقیت در یک درگیری بزرگ منطقه‌ای قرار دارد و برای دو درگیری تقریبا همزمان نیز مجهز نیست.
طبق گزارش اندیشکده هریتیج، نیروی هوایی آمریکا به دلیل مشکلات مربوط به جذب خلبان و حفظ آن، رتبه کلی «بسیار ضعیف» را دریافت کرد. نیروی دریایی و فضایی نیز رتبه «ضعیف» را دریافت کردند.
وبگاه «۱۹ فورتی فایو» نیز به تازگی در گزارشی به کمبود نیروی انسانی در ارتش و وزارت دفاع آمریکا اشاره کرد.
در این گزارش اشاره شده است، بحران جذب نیرو در ارتش آمریکا هیچ نشانه‌ای از فروکش کردن ندارد. در سال مالی جدید که هفته پیش آغاز شده، ارتش آمریکا همچنان ۲۵ درصد کمتر از هدف خود برای جذب نظامیان جدید دست یافته است.
در حالی که ارتش آمریکا این روز‌ها با بحران به کارگیری نیروی جدید مواجه است، اما کارشناسان معتقدند که این بحران طی سال‌های آتی شدیدتر خواهد شد و ارتش آمریکا با بحران عمیق‌تری که حفظ نیرو‌های باقیمانده در ارتش بوده، مواجه خواهد شد.
دلیل نگرانی برای حفظ نیرو‌های باقیمانده این است در حالی که تلاش‌ها برای جذب نیرو‌های جدید با شکست مواجه شده، نیرو‌هایی که همچنان یونیفرم نظامی بر تن دارند به دلیل کمبود نیرو، مجبور هستند که وظایف بیشتری را متحمل شوند. در نتیجه نیرو‌هایی که هم اکنون در ارتش حضور دارند با کار بیش از حد مواجه می‌شوند.
در این گزارش ذکر شده که ارتش ایالات متحده نتوانسته است ۱۵ هزار نظامی جدید را جذب کند و همین موضوع باعش خواهد شد خدمات نظامی آمریکا ناخواسته و به صورت مخربی، کاسته شوند.
منبع؛ فارس
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات