صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۴۰۶۱۸

المقداد در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان: غرب به دنبال بحران سازی علیه کشورهای مستقل از جمله ایران است

بنابر گزارش گروه سیاست خارجی ، فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه امروز (یکشنبه) اول آبان ماه با حسین امیرعبداللهیان تلفنی گفتگو کرد.
 
المقداد در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان: غرب به دنبال بحران سازی علیه کشورهای مستقل از جمله ایران است
 
در این گفت‌وگوی تلفنی درباره موضوعات دوجانبه و مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر شد. 
المقداد در این گفتگو با اشاره به نتایج تلخ مداخلات خارجی در سوریه به بهانه حمایت از حقوق بشر و تجربه شکست خورده رژیم صهیونیستی و حامیان آن در توطئه و بحران سازی علیه دولت و مردم سوریه، گفت: آن‌ها به دنبال بحران سازی علیه کشور‌های مستقل از جمله جمهوری اسلامی ایران، هستند. آمریکا و غرب، ایرانی ویران و وابسته می‌خواهند و نه ایران آباد، پیشرفته و مستقل. همگان دیدند که آمریکا و متحدان با سوریه و عراق و افغانستان چه کرده‌اند.
امیرعبداللهیان هم بر تداوم مواضع اصولی و منطقی جمهوری اسلامی در قبال مسائل جهان اسلام به خصوص مسئله فلسطین و حمایت از جبهه مقاومت و دولت و ملت سوریه تأکید کرد و گفت: فشار‌های سیاسی و تبلیغاتی خللی در عزم و اراده ملت و دولت ایران در پیمودن راه عزت و استقلال و پیشرفت و حمایت از ثبات و امنیت کشور‌های منطقه و مخالفت با دخالت بیگانگان و تجاوزگری رژیم غاصب صهیونیستی ایجاد نخواهد کرد و ملت ایران با هوشیاری توطئه دشمنان را ناکام خواهد گذاشت.
وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سوریه همچنین بر پیگیری روند توسعه روابط دوجانبه به خصوص در حوزه‌های اقتصادی و تجاری تاکید کردند.
 
منبع: فارس
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات