فرهنگی >>  فرهنگی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۴۱۰۶۶

مواجهه «وزیر ارشاد» با رویکرد سیاست‌زده بی‌بی‌سی درباره حضور تیم ملی در جام جهانی

جام جهانی فوتبال 2022 سی‌ام آبان‌ماه در کشور قطر آغاز می‌شود و در این روز تیم ملی ایران به مصاف تیم کشور انگلیس می‌رود.

BBC فارسی، رسانه دستگاه سلطنتی انگلستان که با آغاز اعتراضات در ایران پس از درگذشت مرحومه مهسا امینی از هیچ تلاشی برای تحریک معترضان و تبدیل اعتراض به اغتشاش و بر هم زدن امنیت کشور دریغ نکرده است، دو هفته مانده به بازی تیم‌های ملی ایران و انگلیس، از این رویداد ورزشی به "عجیب‌ترین جام جهانی ایران" تعبیر کرده و می‌کوشد آن را با فضای اغتشاشات در ایران گره بزند.

 BBC با این طراحی از هم‌اکنون می‌کوشد تا در صورت پیروزی تیم ملی ایران بر رقبایش در دور مقدماتی جام جهانی از تجمعات شادی مردم به نفع مقاصد تفرقه‌افکنانه و تلخ کردن اوقات شادی آن‌ها استفاده کند. پیش از این نیز گروه‌هایی از افراد وابسته به جریانات معاند، گروهک منافقین و طرفداران سلطنت پهلوی پروژه‌هایی سیاسی برای حذف ایران از جام جهانی را در دستور کار قرار داده بودند.

بسیاری از علاقمندان به دنیای ورزش به ورود دادن نگاه‌های متعصبانه، سیاست‌زده و ایدئولوژیک به فضای فوتبال و بازی‌های جام جهانی انتقاد دارند. 

هماهنگی برای جام جهانی قطر | شعار سال

در مقابل این راهبردهای رسانه‌ای، اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نگرشی متناسب و همسو بر توقع مردم ایران از بازیکنان تیم‌ملی فوتبال برای بازی حرفه‌ای به منظور مغلوب کردن رقبای ورزشی تأکید کرده است. او همچنین بر اثرگذاری ورزش فوتبال در ایجاد نشاط و فضای شادی در کشورها صحه گذاشته و گفته رقابت‌های جام جهانی هویت ملی و انسجام جوامع را تقویت می‌کند.

او عصر روز یکشنبه 15 آبان ماه در دومین نشست هماهنگی وزیران و دستگاه‌های ذیربط در مورد حضور تیم ملی در جام جهانی که در وزارت امور خارجه برگزار شد از راه‌اندازی "قرارگاه نشاط اجتماعی" در شورای فرهنگ عمومی خبر داده و گفته است: فعالیت این قرارگاه آغاز شده و موضوع جام جهانی در شورای فرهنگ عمومی توسط رئیس این شورا دنبال می‌شود.

وزیر ارشاد همچنین گفته است "به موضوع جام‌جهانی به عنوان یک رویداد فرهنگی اجتماعی مهم در کنار موضوع ورزش نگاه می‌کنیم و 70 خبرنگار ورزشی شامل 45 خبرنگار و 25 عکاس خبری به جام جهانی فوتبال اعزام خواهیم کرد."

تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی این دوره از رقابت‌های جام‌ جهانی فوتبال علاوه بر بازی در مقابل تیم ملی انگلیس در 30 آبان،  در تاریخ 4 آذرماه با تیم ملی ولز و در تاریخ 8 آذرماه نیز با تیم‌ ملی ایالات متحده آمریکا بازی خواهد کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات