صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۴۳۲۴۰

سرلشکر باقری: مأموران انتظامی در 110 روز اخیر با ایستادگی، امنیت را به کشور برگرداندند

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس کل ستاد نیروهای مسلح در مراسم معارفه سردار رادان به سمت فرماندهی کل نیروی انتظامی با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) به عملکرد پلیس در دوران اغتشاشات اشاره و اظهار داشت: در بیش از 110 روز گذشته عزیزان ما در فرماندهی انتظامی در سراسر کشور به طور شبانه روزی از امنیت، هویت، و جان و مال مردم به طور جانانه دفاع کرده و با ایستادگی و صبر و حوصله و تدبیر، امینت را به کشور برگردانده و به دهان دشمنان کوباندند که می‌خواستند با جنگ ترکیبی کشور را دچار اغتشاش کنند.
وی گفت: البته انتظامی در این مدت با کم‌مهری‌هایی مواجه شد، اگرچه عزیزان ما در انتظامی کشور نگاه به تشویق‌ها و خوشامدگویی‌های دیگران ندارند و کسانی که بی‌مهری کردند، بنا بر امر فرمانده معظم کل قوا باید این جبران را داشته باشند.
رئیس کل ستاد نیروهای مسلح تصریح کرد: اگر امنیت نباشد، هیچ فعالیتی در هیچ کجا و هیچ کشوری انجام نمی‌شود؛ برای انجام فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و برای هر طیفی امنیت مقدمه لازم و واجب است و اگر امنیت نباشد، حتی مسجد نمازی هم باقی نمی‌ماند.
وی گفت: در این سه ماه و نیم اخیر عزیزان انتظامی در کنار همه انجام مسئولیت‌های امنیتی در سراسر کشور، برای برقراری امنیت و جلوگیری از اغتشاش، تخریب، و آسیب به خیابان‌ها آمده و ایستادگی کرده و امنیت و آرامش را به کشور بازگرداندند.
باقری افزود: این حوادث باعث می‌شود جایگاه انتظامی را بیش‌تر متوجه شویم؛ سپاه و بسیج هم بیشترین کمک را کرده و ارتش و دیگران هم در ترابری نیروها و امکانات به انتظامی کشور کمک کردند.
وی تنوع ماموریتی انتظامی کشور را از لحاظ وسعت و پهنه جغرافیایی بزرگ دانست و گفت: به عبارتی بیش از 20 نوع ماموریت متنوع که هر کدام مستلزم دانش، تدبیر و نوع سرمایه خاص است در فرماندهی انتظامی وجود دارد. درحالی‌که در بسیاری از کشورها این حجم از ماموریت‌ها در 4 سازمان پلیس داخلی، پلیس امنیت، مرزبانی و... تقسیم می‌شود، اما در کشور ما همه در یک سازمان و به نام انتظامی کشور جمع شده است.
سرلشکر باقری ادامه داد: امروز اصلی‌ترین و اساسی‌ترین سازمانی که آرامش و ثبات را تامین می‌کند فرماندهی انتظامی است و فرماندهی انتظامی محل تلاقی حاکمیت در امور امنیتی و اجتماعی و در واقع محل تلاقی مردم و حاکمیت است.
وی با اشاره به گستردگی فضای مجازی گفت: امروز در فضای مجازی ما شاهد جرایم و تخلفات مختلفی هستیم که پلیس در این زمینه نیز ورود کرده است. خوشبختانه سال به سال پلیس در حال ارتقاء و پیشرفت بوده و منابع انسانی و نیروهایی که به مجموعه انتظامی وارد می‌شوند بهتر از گذشته است و ما نیروهای متدین‌تری داریم.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به هوشمندسازی پلیس در دوران سردار اشتری اشاره و تصریح کرد:‌ البته مسیر طولانی وجود دارد و لازم است تا بانک‌های اطلاعاتی تکمیل و به یکدیگر متصل شوند. 
وی افزود: امروز اگر بخواهیم زمانی که سردار اشتری به مجموعه انتظامی پا گذاشت را با امروز مقایسه کنیم باید بگویم که در دوران فرماندهی ایشان تحولات گسترده‌ای رخ داده است؛ اگرچه باید به سمت پلیس تراز انقلاب اسلامی برویم و در این خصوص راه طولانی در پیش رو است.
سرلشکر باقری، تغییر در ساختار انتظامی کل کشور، ارتقاء دانشگاه علوم انتظامی، تشکیل سازمان اطلاعات فراجا را از جمله دستاوردهای دوران فرماندهی سردار اشتری برشمرد و گفت: امروز نیز از تجربیات سردار اشتری در جایگاه مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در امور انتظامی استفاده خواهیم کرد.
وی ادامه داد: سردار رادان هم فردی خوشنام هستند که در این هشت سال نسبت به انجام مطالعات راهبردی اقدام کرده و مطالعه عمیق و دقیقی در این زمینه داشته و همچنین ایمان، جهاد، تلاش، تدین، ایستادگی و مردم داری از ویژگی‌های سردار رادان است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه دوران فرماندهی سردار رادان در مجموعه انتظامی دوران سختی است، گفت: دشمن جنگی ترکیبی را آغاز کرده و زمانی که نتوانست با انواع تهدیدهای امنیتی، اقتصادی و اجتماعی به نتیجه برسد امروز همه آنها را علیه ملت ایران به کار گرفته است.
وی گفت: در هیچ دوره‌ای نداشته ایم که از روسای کشورهای استکباری آنقدر واضح با افراد معلوم‌الحال دیدار کرده و بی‌شرمانه از آدم کشی و اغتشاش در کشور اعلام حمایت کنند.
سرلشکر باقری افزود: دشمنان از تمام توانمندی استفاده کرده و تمام دستگاه‌های جاسوسی را علیه ملت ما بسیج کرده و این مقدار اسلحه وارد کردند که در این سه ماه با هیچ دوره‌ای قابل مقایسه نیست و امپراطوری رسانه‌ای‌ را نیز فعال کردند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: دوران سختی است و مردان آبدیده‌ای می طلبد که سردار رادان و مردانی که انتخاب می کنند چنین افرادی هستند.
وی با تاکید مجدد بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت پشتیبانی همه دستگاه‌های کشور از فرمانده انتظامی کشور تاکید کرد و گفت: ما در ستاد کل، ارتش، سپاه ،بسیج و وزارت دفاع با تمام توان در کنار فرمانده انتظامی بوده و قوای سه گانه و دستگاههای مختلف نیز باید این مسیر را دنبال کرده و پشتیبانی کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات