صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۴۴۳۹۵

خط مشترک اصلاح طلبان با جریان معاند در تخریب دولت

نوع موضع‌گیری رسانه‌های منتسب به جریان اصلاح طلب درباره تعامل با شرق دقیقاً همراستا با عملیات روانی و خط تبلیغاتی رسانه‌های معاند است.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «چشم انداز مبهم ارتباط با چین» نوشت: «سفر رییس‌جمهوری ایران به چین با توجه به فضای خاص ارتباطی که طی ماه‌های اخیر در روابط میان دو کشور جریان دارد، همراه با پرسش‌های فراوانی است. بسیاری می‌خواهند بدانند، چه دستاوردهایی قرار است از دل این سفر استخراج شود؟ در شرایطی که دولت سیزدهم حساب زیادی روی توسعه مناسبات ارتباطی با چین باز کرده بود، سفر اخیر رییس‌جمهوری چین به کشورهای حاشیه خلیج فارس و رویکردی که در خصوص ایران در پیش گرفته شد با انتقادات فراوانی در داخل کشور مواجه شد.»

 

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «هنوز جزییات دقیقی از این قرارداد در اختیار تحلیلگران قرار نگرفته است. ابراهیم رییسی هم تلاش می‌کند با توجه به مشکلات اقتصادی ایران و نیازی که کشور به جذب سرمایه‌های خارجی دارد، این قرارداد را احیا کند و زمینه را برای ورود چینی‌ها به حوزه‌های زیرساختی ایران فراهم سازد. برخی زمزمه‌ها هم شنیده می‌شود که قرارداد ۲۵ ساله چینی‌ها با ایران از نوع قراردادهای نازل است. به‌طور کلی ایران باید تلاش کند تعادل را در حوزه سیاست خارجی خود همواره ایجاد کند و موازنه‌ای را میان غرب و شرق در این زمینه شکل دهد تا بتواند منافع حداکثری از ارتباط با کشورهای مختلف برداشت کند.»

 

نوع موضع‌گیری رسانه‌های منتسب به جریان اصلاح طلب درباره تعامل با شرق دقیقاً همراستا با عملیات روانی و خط تبلیغاتی رسانه‌های معاند است. چرا که هر چه تعامل ایران با شرق بیشتر شود، ابزارهای آمریکا و همپیمانان اروپایی واشنگتن علیه ایران کم اثرتر می‌شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات