صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۴۴۲۹۸

یادداشت روزنامه‌های دوشنبه ۲۴ بهمن‌ماه

عناوین اخبار روزنامه جوان در روز دوشنبه ۲۴ بهمن

انقلاب اسلامی همچنان زنده و پویا

عباس حاجی نجاری

حضور شکوهمند و تاریخی مردم ایران در راهپیمایی بیست و دوم بهمن‌ماه امسال، به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بار دیگر سرزندگی و پویایی انقلاب اسلامی را به رخ جهانیان کشید و نشان داد که دلبستگی و تعلق مردم ایران به انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن پیوندی الهی است و سختی‌ها و چالش‌هایی نظیر جنگ تحمیلی یا جنگ ترکیبی اخیر دشمنان علیه مردم ایران، نه‌تن‌ها خدشه‌ای بر آن وارد نمی‌کند بلکه آن‌ها را در حضور درصحنه و دفاع از انقلاب و نظام اسلامی مصمم‌تر می‌کند. حضوری که به‌رغم جهش آمار کمی آن در مقایسه با راهپیمایی‌های گذشته، به دلیل شورونشاط راهپیمایان و حضور گسترده و فراگیر جوانان نشان‌دهنده انتقال بین نسلی ارزش‌های انقلاب است.  ریشه این تحول را باید در همان تعبیری از انقلاب دید که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش ایران در روز چهار‌شنبه ۱۹ بهمن‌ماه پیرامون زنده‌بودن انقلاب مطرح نمودند.

امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در این دیدار با مروری بر بیش از چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی ایستادگی مردم در برابر کم‌نظیر‌ترین فشار‌ها و تحریم‌ها و تهدید‌ها و عدم انحراف از اصول و مبانی طراحی‌شده برای انقلاب اسلامی را نشانگر این پویایی و سرزندگی دانسته و یادآور شدند:انقلاب آن‌وقتی زنده است که بتواند پیرایه‌های خودش را، آرایش‌های خودش را زنده نگه دارد. انقلاب زنده آن انقلابی است که بتواند در هر دوره‌ای نیاز‌های خودش را بشناسد، خطرات متوجّه به خودش را بشناسد، راه تأمین آن نیاز‌ها را پیدا کند، راه خنثی کردن آن خطرات را پیدا کند؛ این انقلاب زنده می‌ماند. معظم له سپس با مقایسه انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب‌های معاصر جهان علت شکست یا بازگشت دیکتاتوری‌های سخت و تلخ در انقلاب‌های بزرگ جهان مانند انقلاب فرانسه و شوروی را غفلت از نیاز‌ها و خطرات اصلی و مشغول شدن به مسائل و دعوا‌های شخصی دانستند و خاطرنشان کردند: انقلاب اسلامی خود را از این آفات مصون نگه داشت. البته ما هم مشکلاتی داشتیم و همت‌ها و تشخیص‌ها در دولت‌های مختلف یکسان نبود، اما حرکت کلی، حرکت به سمت قله، و پیشرفت مادی و معنوی بود. 

تردیدی نمی‌توان داشت نقش رهبری به‌عنوان دیده‌بان بیدار انقلاب در رصد چالش‌ها و آسیب‌ها و دادن به‌موقع هشدار‌ها نسبت به رفع آن و هدایت انقلاب در عبور از گذرگاه‌های سخت، در سرزندگی و شادابی آن نقش بسزایی داشته و دارد و همچنین حضور درصحنه مردم به‌عنوان صاحبان اصلی انقلاب که در سخت‌ترین و دشوار‌ترین صحنه‌ها نظیر دوران دفاع مقدس و یا تشدید جنگ اقتصادی دشمن به‌رغم تحمل سختی‌ها و دشواری‌ها و دادن بیش از ۲۰۰ هزار شهید و تحمل بی‌نظیر‌ترین تحریم‌ها به‌رغم گذر نسلی در پای آرمان‌های انقلاب باقی‌مانده‌اند و اکنون انقلاب بعد از ۴۴ سال، بالندگی و پایایی خود را حفظ و دشمنان انقلاب را زمین‌گیر کرده است. علاوه بر این‌ها شاخصه‌های مهم زنده‌بودن و پویایی انقلاب را در ابعاد زیر می‌توان برشمرد:

 ۱-عدم انحراف انقلاب اسلامی از اصول و مبانی و اهتمام بر تحقق شعار‌های اساسی انقلاب نظیر استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و تأمین عدالت اجتماعی و حفظ ارزش‌های دینی و الهی.

۲- استمرار حرکت پیش‌روندگی انقلاب در همه عرصه‌های علمی، صنعتی، دفاعی، پزشکی، هسته‌ای، نانوتکنولوژی و ارتقای جایگاه ایران در میان کشور‌های برتر در این حوزه‌ها و رسیدن به بازدارندگی دفاعی و خودکفایی در بسیاری از عرصه‌ها به‌رغم تحمل فشار‌ها و تحریم‌ها.

۳-خنثی‌سازی همه تهدید‌ها و تحریم‌ها و جنگ‌های نرم و نیمه سخت و سخت و ترکیبی دشمنان در طول ۴۴ سال گذشته که هریک برای فروپاشی یک نظام سیاسی کفایت می‌کند.  

۴- شکست تمامی راهبرد‌های دشمنان برای تسلط بر منطقه نظیر دکترین اقدام پیشدستانه، طرح خاورمیانه بزرگ و ایجاد گروهک‌های تکفیری و تروریستی برای تقویت تسلط بر منطقه و انحراف در مسیر حرکت انقلاب اسلامی. مقام معظم رهبری در تبیین این شاخصه مهم حرکت انقلاب در دیدار با کارکنان نیروی هوایی یادآور می‌شوند: جمهوری اسلامی، این منطقه مهم، راهبردی و پرمنفعت را از دست آن‌ها خارج و علاوه بر آن، ندای استقلال و باج ندادن را نه‌فقط به‌عنوان یک مسئله سیاسی بلکه به‌عنوان یک باور و ایمان دینی بلند کرده است. 

۵-الهام بخشی حرکت انقلاب اسلامی در میان مسلمانان و مستضعفان جهان، تحول کمی و کیفی در نیرو‌های مقاومت، گسترش حرکت‌های انقلابی به دیگر مناطق و گسترش عمق راهبردی نظام جمهوری اسلامی در منطقه.

۶- تأثیرگذاری بر تحولات جهانی، فروپاشی مارکسیسم، افول امریکا و تقویت و تحکیم اقتدار و توانمندی ایران در پیچ تاریخی که جهان درگیر آن شده است. 

۷- چشم‌انداز روشن نسبت به آینده با توجه به انتخاب دولت سیزدهم و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای حل مشکلات اقتصادی کشور و مقابله با تحریم‌ها.  در این زمینه برآورد اخیر بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها که از مهم‌ترین مراکز نظریه‌پردازی امریکا است، قابل‌توجه است. بر اساس این برآورد که توسط مدیر این بنیاد تهیه‌شده، با انتخاب رئیسی بیشترین میزان نزدیکی به ولایت‌فقیه حامل پیام مهمی برای سیاستمداران امریکایی است، اینکه جمهوری اسلامی قابل اصلاح نیست و باید به عقب برگردانده شود.

عناوین اخبار روزنامه خراسان در روز دوشنبه ۲۴ بهمن

فرصت های نخستین سفر رئیسی به پکن

رضا توکلی 

اواسط آذر امسال بود که شی جین پینگ رئیس جمهور چین پا به ریاض گذاشت و در انتهای سفر خود پای یک بیانیه ضد ایرانی را امضا کرد. بیانیه ای که با واکنش های زیادی همراه شد و در نهایت معاون رئیس جمهور چین در سفری به ایران از تهران دلجویی کرد. البته واقعیت این است  که بیانیه ۲۰۲۲ تکرار بیانیه سال ۲۰۱۴ چین است و به رغم تباین با منافع ملی ایران به معنی کنار نهادن ایران از نقشه چین نیست  چرا که چین هم به خوبی می داند بدون حضور و نقش ایران به فعلیت رساندن طرح ها و برنامه های اقتصادی خود به خصوص طرح یک کمربند - یک جاده  در منطقه  با چالش های جدی مواجه خواهد شد . چین طی راهبرد تأمین انرژی پس از گران شدن زغال سنگ قصد دارد از طریق گاز قطر و روسیه و نفت ایران و عربستان زنجیره انرژی خود را تکمیل کند که احداث خط لوله گوریه به جاسک در ایران در راستای همکاری ایران و چین انجام شد.

در این میان چین همچنان برای مقابله با تهدیدات امنیتی از آسیای مرکزی و حوزه پیمان شانگهای و افغانستان تا نیروهای متحد ایران در عراق و لبنان که هم پیمان طرح جاده ابریشم هستند به نقش امنیتی ایران نیاز دارد. از این رو نزدیکی چین و عربستان به معنی نادیده گرفتن نقش ایران برای راهبرد چینی ها در منطقه نیست.به عبارت دیگر،اساسا  اقتصاد سیاسی چین در روابط بین الملل بر اساس چارچوب واقع گرایی عمل می کند و سعی دارد در روابط جهانی خود سودش را به بیشینه و حداکثر برساند رفتاری که البته در مواردی مانند مواضع  این کشور در ریاض و شورای همکاری خلیج فارس علیه  ایران محل انتقاد جدی است .جمعیت چین هم اکنون 1.4 میلیارد نفر است و باید اقتصاد و معیشت 1.4 میلیارد نفر را تامین کند.  در نقطه مقابل اما  در سیاست خارجی ایران دیپلماسی اقتصادی در اولویت های بعد از دیپلماسی سیاسی قرار گرفته اند، در حالی که قدرت نفوذ اقتصاد در عصر حاضر بیشتر از هر عامل دیگری است.

از این رو اکنون و  پس از گذشت دو ماه از آن ماجرای جنجالی، رئیس‌جمهور کشورمان فردا برای سفری سه روزه در پاسخ به دعوت رسمی «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در راس هیئتی بلندپایه عازم این کشور می شود. همان طور که اشاره شد  پکن به خوبی می داند برای پیشبرد اهداف خود،  بدون جلب رضایت ایران به عنوان یکی از بازیگران اصلی غرب آسیا، سیاست موفقی در خلیج فارس نخواهد داشت. از طرف دیگر چین به خوبی می داند و می بیند که روابط تهران و مسکو بر اثر تنش با غرب در حال گسترش و تعمیق روز افزون است و کمرنگ تر شدن روابط  میان پکن و تهران بر نزدیکی و تحکیم  بیش از پیش تهران و مسکو اثر گذار خواهد بود و این مسئله ای نیست که چینی ها راحت با آن کنار بیایند. علاوه بر همه این ها موقعیت ممتاز ژئوپلیتیکی ایران برای چین آن قدر ها ارزشمند هست که نخواهند آن را به راحتی از دست بدهند.

در واقع زمانی که دروازه‌های اروپا به روی روسیه بسته شده است، کشورهایی مانند ایران می‌توانند برای چین اهمیت ویژه‌ای داشته باشند. چین صدها میلیارد دلار حجم تجاری با کشورهای اروپایی دارد که بخش زیادی از صادرات این کشور به اروپا از مسیر روسیه عبور می‌کرد ولی پس از جنگ اوکراین، مسیرهای جایگزین در دستورکار قرار گرفته‌اند و ایران هم یکی از آن هاست که می‌تواند کمک شایانی به چینی‌ها بکند تا بتوانند در کمترین زمان کالاهای خود را به بازارهای اروپایی منتقل کنند پس این سفر می تواند درباره تثبیت راهگذرها بین ایران و چین به رغم برخی خبرهای ناخوشایند موثر باشد . البته این بازی دوسر برد بوده چرا که همین موضوع می‌تواند جایگاه ایران در منطقه را ارتقا دهد و کشورمان را به شاهراه ترانزیتی در منطقه تبدیل کند. همچنین چینی ها این روزها به عنوان  واردکننده نفت و گاز در جهان شناخته می شوند و به نظر به دنبال آن هستند که با توسعه روابط خود با ایران  امنیت جریان انرژی خود را برای آینده تضمین کنند موضوعی که برای ایران نیز سود آور است به خصوص آن که اگر قرارداد 25 ساله (که امروزه در حال خاک خوردن است) اجرایی شود یکی از مفاد اصلی آن  توافق که ارزش آن 400 میلیارد دلار تخمین زده شده به مسائل انرژی مربوط است و بر این اساس چینی‌ها متعهد شده‌اند تا 25 سال از ایران نفت خریداری کنند.

یکی از موارد مهم دیگری که در توافق با چین قید شده، بازگشت پول به ایران و تسهیل روابط بانکی در ازای فروش نفت است. این مسئله باتوجه به این که آمریکا و اروپایی ها سعی دارند با تحریم های گسترده از ورود ارز به ایران جلوگیری کنند، می‌تواند برای ایران دستاورد بزرگی باشد. از سوی دیگر همکاری تسلیحاتی نیز می تواند بخش دیگری از حوزه های روابط دو کشور را رقم بزند.  این تسلیحات می تواند شامل جنگنده های جی-10 و قایق های تندرو مجهز به موشک کلاس هوبی باشد که پیش از این  به پاکستان هم فروخته شده بود. از طرف مقابل این روزها صف خریداران پهپاد های ایرانی به خصوص نوعِ انتحاری، هر روز شلوغ تر می شود تاجایی که  در آخرین اخبار 22 کشور تقاضای خرید پهپاد از ایران را دارند و دراین باره  آن طور که سایت معتبر میدل ایست مانیتور به نقل از منابع رسمی خبر داده چین نیز به صف خریداران اضافه شده و قصد دارد  ۱۵ هزار فروند پهپاد انتحاری ایرانی را خریداری کند.

عناوین اخبار روزنامه کيهان در روز دوشنبه ۲۴ بهمن

رؤیای براندازی از کارتر تا بایدن

مسعود اکبری
در این عالم، به‌غیر از محاسبات سیاسی و به‌عبارتی به‌غیر از دو دوتا چهارتای دنیوی، محاسبات دیگری هم وجود دارد که همان سنت‌های الهی است. رهبر حکیم انقلاب- 7 تیر 1401- در بخشی از فرمایشات خود با اشاره به این مسئله فرمودند: «ملت ایران در سال ۱۳۶۰ با قرار گرفتن در مدار یکی از سنت‌های الهی یعنی جهاد و ایستادگی توانست دشمن را ناامید کند. امروز نیز همان قاعده و قانون جاری است و خداوند سال ۱۴۰۱ همان خداوند سال ۱۳۶۰ است و باید تلاش کنیم خود را مصداق سنت‌های الهی قرار دهیم تا نتیجه آن پیشرفت و پیروزی باشد.»
به جرأت می‌توان گفت که حضور ده‌ها میلیونی مردم عزیز ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال، یکی از مصادیق سنت‌های الهی بود. آن هم دقیقا در مقطعی که ملت ایران چندین ماه متوالی، یک جنگ ترکیبی تمام‌عیار را پشت سر گذاشت. در این جنگ ترکیبی، دشمن به‌صورت همزمان بر چند گسل تمرکز کرد؛ گسل جنسیتی، گسل قومیتی، گسل شیعه- سنی، گسل طبقاتی و گسل نسلی. اما در نهایت، سرانجام این جنگ ترکیبی، مصداق ضرب‌المثل معروف «کوه، موش زایید» شد. بر همین اساس آنچه دشمن با دروغ‌پراکنی از آن تحت عنوان «خیزش سراسری ملت ایران»! نام می‌برد، به آتش زدن چند سطل آشغال و تعطیلی زورکی برخی کلاس‌های دانشگاه و مسدود کردن برخی خیابان‌های شهر توسط اقلیت آشوبگر ختم شد. 
در ماه‌های گذشته، اوباش مسلح با وحشی‌گری و سبعیت، جوانان عزیزی از جمله «سید روح‌الله عجمیان» و «آرمان علی‌وردی» را به شهادت رسانده و دشمن تصور می‌کرد که با این قبیل اقدامات، مسیر براندازی جمهوری اسلامی ایران هموار خواهد شد. اما امام خمینی(رضوان‌الله‌تعالی‌علیه) 41 سال پیش و در 9 تیرماه 1360 پاسخ این خام‌اندیشی را داده بودند. ایشان در بخشی از پیامی که در پی فاجعه هفتم تیر و ترورهای وحشیانه مردم کوچه و بازار و مقامات ارشد نظام توسط اوباش و تروریست‌ها منتشر شده بود، خطاب به دشمن و پادوهای آن در داخل فرمودند: «عيب بزرگ شما و هواداران‌تان آن است كه نه از اسلام و قدرت معنوي آن و نه از ملت مسلمان و انگيزه فداكاري او اطلاعي داريد... و نمي‏دانيد كه در قاموس شهادت، واژه‏ وحشت وجود ندارد.» در ماه‌های گذشته جوانان عزیزی به خون غلتیدند و به برکت این خون شهدا، به فاصله کوتاهی بساط آشوبگران و اوباش جمع شده و دشمن در پروژه سنگین «جنگ ترکیبی» سنگ روی یخ شد.
راهپیمایی حماسی و باشکوه 22 بهمن 1401 از مصادیق سنت الهی بود و در این 44 سال فهرست بلندبالایی از مصادیق سنت‌های الهی قابل ذکر است. «جیمی کارتر» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا- 10 دی 1356- در شب کریسمس و در ضیافت شام در کاخ نیاوران تهران، در توصیف ایران از عبارت «جزیره ثبات» استفاده کرد و با تبختر گفت: «ایران (تحت حاکمیت رژیم پهلوی) در یکی از پرمخاطره‌‌ترین نقاط دنیا، به یک جزیره ثبات (برای منافع آمریکا) تبدیل شده است.» در آن مقطع محمدرضا پهلوی به‌واسطه اردشیر زاهدی (سفیر ایران در آمریکا) از اشخاصی نظیر برادران راکفلر و هنری کیسینجر کمک می‌گرفت و در کنار آن با نمایندگان کنگره آمریکا نیز رایزنی می‌کرد. اما با وجود پشتیبانی آمریکا از شاه و با اینکه کارتر در دی ماه 57 «رابرت‌ هایزر» ژنرال 4ستاره آمریکایی را با اختیارات ویژه برای خاموش کردن نهضت به تهران فرستاد، در نهایت شاه 26 دی 57 با خفت و خواری از کشور فرار کرد و آمریکا نتوانست از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران جلوگیری کند.
جسدهای سوخته کماندوهای متجاوز آمریکایی در اردیبهشت‌ 1359 در صحرای طبس، شکست مفتضحانه رژیم تا بنِ دندان مسلح صدام در جنگ تحمیلی- که همه دنیا از ناتو و آمریکا تا کشورهای بلوک شرق و حکام مرتجع منطقه را در کنار خود داشت-، شکست کودتای مخملی (انقلاب‌ رنگی) در سال 88؛ همان پروژه‌ای که پیش از آن در چهار کشور یوگسلاوی، گرجستان، اوکراین و قرقیزستان به اجرا درآمد و مجریان توانستند در تمامی این کشورها حکومت مرکزی را ساقط و دولت‌هایی دربست در اختیار غرب را روی کار بیاورند، ترور حاج قاسم و نتایج آن که دشمن را مبهوت کرد و کار به جایی رسید که مقامات آمریکایی اذعان کردند که «شهید سلیمانی برای آنها خطرناک‌تر از سردار سلیمانی است».
پایگاه آمریکایی نشنال‌اینترست- 4 دی 1400- در تحلیلی نوشت: «باید پذیرفت که ترور ژنرال سلیمانی و ابومهدی المهندس، بیش از آنکه به تقویت منافع آمریکا در منطقه و جهان ختم شود، عملا آمریکا را در موقعیتِ به مراتب خطرناک‌تری در مقایسه با زمانِ حیات این دو فرمانده وارد کرده است. ترور ژنرال سلیمانی نه تنها به منافع آمریکا کمکی نکرد، بلکه عملا به تهدیدی مستقیم علیه منافع ملی این کشور تبدیل شد و تبعات ناگواری را برای آن ایجاد کرد.» 
سرانجام آشوب‌های اخیر نیز از مصادیق سنت‌های الهی است. در این آشوب‌ها، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا آن‌قدر دچار توهم شده بود که گفت: «ایران را آزاد می‌کنیم»! 
خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «وَ لَو قاتَلَکُمُ الَّذینَ کَفَروا لَوَلَّوُا الاَدبارَ ثُمَّ لا یَجِدونَ وَلِیًّا وَ لا نَصیرًا * سُنَّهًَْ اللهِ الَّتی قَد خَلَت مِن قَبلُ وَ لَن تَجِـدَ لِسُنَّهًِْ اللهِ تَبدیلًا»(و اگر کافران با شما پیکار می‌کردند به‌زودی فرار می‌کردند، سپس ولیّ و یاوری نمی‌یافتند!* این سنّت الهی است که در گذشته نیز بوده است؛ و هرگز برای سنّت الهی تغییر و تبدیلی نخواهی یافت!) (سوره مبارکه فتح؛ آیات 22 و 23)
نکته اینجاست که دقیقا در همان روزی که ملت عزیز ایران در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن 1401 حماسه آفرید، در آنسوی دنیا در قلب پاریس، مردم فرانسه هم به خیابان‌ها آمدند. اما با یک تفاوت بزرگ و قابل تأمل؛ براساس اعلام رسانه‌های غربی، روز شنبه(11 فوریه 2023) حدود 2 میلیون  و پانصد هزار نفر در فرانسه در اعتراض به دولت به خیابان‌ها آمدند. این دور از تظاهرات نیز مانند تظاهرات‌ قبلی در فرانسه به خشونت کشیده شده و هزاران نیروی پلیس که برای مقابله با این تظاهرات در سراسر فرانسه مستقر شده‌اند، با معترضان درگیر شدند. این در حالی است که فرانسه در کنار آمریکا، انگلیس، اسرائیل و آلمان در ماه‌های گذشته در پروژه ضدایرانی «اغتشاشات» نقش ویژه‌ای ایفا کرده و پای ثابت «جنگ ترکیبی» علیه ملت ایران بود.
اینجاست که رمز و راز بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب در 24 اردیبهشت 98 عیان می‌شود. ایشان در آن مقطع فرمودند: «دولت آمریکا احتیاج دارد به اینکه ‌هارت ‌و هورت کند؛ می‌بینید گاهی اوقات می‌گوید و چند بار تا حالا تکرار کرده که «این سیاست‌های ما ایران را تغییر داد؛ ایران امروز، غیر از ایران [گذشته] است»؛ یعنی این سیاست‌های ما روی ایران اثر گذاشته. بله، این را راست می‌گوید، تغییر کرده؛ تغییرش این است که نفرت مردم از آمریکا دَه برابر شده. نفرت مردم از اینها بیشتر شده؛ نزدیک شدن آنها به تصرّف منافع جمهوری اسلامی دست‌نیافتنی‌تر شده؛ همّت جوانان ما برای اینکه کشور را آماده نگه دارند، بیشتر شده؛ نیروهای نظامی ما حواس‌شان جمع است، نیروهای امنیتی ما حواس‌شان جمع‌تر شده؛ بله، تغییراتی که او می‌گوید، این جور تغییراتی اتفاق افتاده. ببینید حالا واقعاً چقدر دستگاه محاسباتی این دشمن [دچار خطا است] که یک رئیس‌جمهور این را می‌گوید «هر جمعه در تهران علیه نظام راهپیمایی است»؛ اولا؛ً جمعه نیست و شنبه است، ثانیا؛ تهران نیست و پاریس است. اَلحَمدُلله الَّذی جَعَل اَعدائَنا مِنَ الحُمَقاء. سپاس خدایی که دشمنان ما را از افراد احمق قرار داد.»
و باز هم دقیقا همزمان با راهپیمایی ده‌ها میلیونی ملت ایران در یوم‌الله 22 بهمن 1401، سرزمین‌های اشغالی صحنه اعتراضات گسترده علیه سران رژیم صهیونیستی بود. بر همین اساس صدها هزار نفر از صهیونیست‌های حاضر در فلسطین اشغالی علیه نخست‌وزیر این رژیم و کابینه وی به خیابان‌ها آمدند. این تظاهرات برای پنجمین هفته متوالی است که برگزار می‌شود.
شهید «مرتضی متین‌فر»(مزرجی)- که نوزده سال داشت- به شهید شوشتری گفت: «امشب از اروند نمی‌توانیم بگذریم. آنجایی که آموزش دیدیم عرض و شدت آب این‌طور نبود. امشب اگر بعثی‌ها ما را نزنند، کوسه‌‌ها می‌زنند. اگر هیچ‌کدام نزنند، لای سیم خاردار و تله‌‌های انفجاری گیر می‌کنیم. با محاسبات مادی، امشب نمی‌توانیم از آب رد بشویم. ولی من امشب وارد آب می‌شوم تا به امام در جماران خبر بدهند که «آقا بچه‌ها به عشق شما زدند به خط». دیگر مهم نیست آن طرف خط برسیم یا نرسیم. وظیفه ما وارد آب شدن است، بیرون آمدن دیگر در اختیار و وظیفه ما نیست؛ آن‌ با خداست. خدای آن طرف اروند، خدای این طرف اروند است. اگر کسی این طرف قلبش آرام است و آن طرف می‌ترسد، توحیدش مشکل دارد.» (خاطره‌ای شنیدنی از شب عملیات والفجر8 به نقل از استاد «حسن رحیم‌پور ازغدی»)
اکنون در چهل‌وپنجمین بهار انقلاب اسلامی، ملت عزیز ایران، استوارتر و راسخ‌تر از گذشته در برابر تندباد تبلیغات دشمن و دنباله‌های داخلی آن خواهد ایستاد. «باش تا صبح دولتت بدمد؛ کاین هنوز از نتایج سحر است.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات