صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۴۴۵۰۵

جنگ روانی با دلار

یکی از علل اصلی افزایش قیمت دلار در عراق شرایط جدید و پیچیده‌ای است که بانک فدرال رزرو نیویورک برای ورود ارز به عراق وضع کرده است.
پایگاه بصیرت / گروه اقتصاد

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif یکی از ابعاد جنگ ترکیبی دشمن که از آن غفلت شده مهار گلوگاه تنفسی دولت سیزدهم برای ارزآوری به کشور است.

* یکی از علل اصلی افزایش قیمت دلار در عراق شرایط جدید و پیچیده‌ای است که بانک فدرال رزرو نیویورک برای ورود ارز به عراق وضع کرده است. آمریکایی‌ها ورود ارز به عراق را تنها در صورتی تایید می‌کنند که مقصد و جزئیات آن کاملا روشن باشد. آمریکایی‌ها بدنبال مهار ورود دلار به ایران‌اند، بسیاری از درخواست‌های مالی بانک‌های عراقی برای عرضه دلار توسط آمریکایی‌ها رد شد.

* سیاست ارزی جدید آمریکا نسبت به عراق آنقدر جدی است که التهاب کم سابقه‌ای را به بازار عراق و دلار وارد ساخته است و منجر به نشست تیم مذاکره‌کننده عراقی و آمریکایی در ترکیه برای حل و فصل این مساله شد. آمریکایی‌ها از چین نیز خواستند که تحریم نفتی ایران را جدی بگیرد و خرید نفت از ایران را محدود کند. یک هیئت آمریکایی نیز عازم امارات شد تا نسبت به هرگونه تبادل مالی صرافی‌های این کشور با ایران هشدار دهند.

* راهبرد آمریکایی‌ها کنترل ایران خارج از برجام است و آرام آرام از برجام دور می‌شوند. در این جنگ نابرابر، باید دولت مردان خیلی سریع راه‌های جایگزین را انتخاب و از این مرحله هم با موفقیت عبور کنند و صد البته در کوتاه‌مدت باید از اسارت دلار خارج شویم تا در این جنگ ارزی پیروز شویم وگرنه همین داستان ادامه دارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات