بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۴۴۵۷۹

تأکید باقری بر تداوم همکاری ایران و روسیه برای مقابله با یکجانبه‌گرایی

«الکساندر گروشکو» معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه که به منظور رایزنی در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور به تهران سفر کرده است، امروز (دوشنبه) اول اسفند ماه با علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

تأکید باقری بر تداوم همکاری ایران و روسیه برای مقابله با یکجانبه گرایی

در این دیدار طیف وسیعی از موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله تحولات اوکراین، قفقاز، آسیای مرکزی، افغانستان، سوریه و همکاری‌های دو کشور در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اهمیت چندجانبه گرایی در جهان، توسعه همکاری‌های کشورهای مستقل را مورد تأکید قرار داد.

وی ضمن انتقاد از سوءاستفاده کشورهای غربی از موضوعاتی همچون آزادی، دموکراسی و حقوق بشر بر لزوم حاکمیت قانون در تعاملات بین کشورها تأکید کرد.

علی باقری نیز در این دیدار همکاری‌های ایران و روسیه در خصوص موضوعات مورد علاقه منطقه‌ای و بین‌المللی را حائز اهمیت خواند و افزایش تعاملات دو کشور برای تامین صلح و ثبات در منطقه و حاکمیت چند جانبه گرایی را ضروری ارزیابی کرد. 

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین بر لزوم تداوم همکاری ایران و روسیه با دیگر کشورهای مستقل برای تامین منافع ملی و مقابله با رویکرد تبعیض آمیز و یکجانبه تأکید کرد.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات