صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۵۵۸۶۵

سردار سلیمانی: انقلاب اسلامی سرآغاز عصری جدید در تمسک به هدایت قرآن است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی سرآغاز یک حرکت جدید و پیروزی انقلاب اسلامی یک عصر جدید در تمسک به هدایت الهی و قرآن مجید است، یادآور شد: گسترش اسلام در سطح جهان، آمریکا و اروپا به دلیل همین تمسک به قرآن کریم است.

سردار غلامرضا سلیمانی در آئین اختتامیه سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج که در مسجد امام علی(ع)، مسجد مقدس جمکران برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: دهه فجر یادآور قیام قرآنی ملت ایران در دوران ستم‌شاهی است.

وی اضافه کرد: ملت بزرگ ایران با تمسک به قرآن مجید و تحت هدایت‌های امام راحل به میدان آمد و برای برپایی حکومت الهی و قرآنی جان فرزندان خود توانست این انقلاب بزرگ و شکوهمند را به پیروزی برساند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه نخستین الگوی مردم‌سالاری دینی بر مبنای قرآن کریم توسط جمهوری اسلامی به دنیا عرضه‌شده است، مطرح کرد: جمهوری اسلامی موهبت الهی بود که از سوی خداوند به ملت ایران عرضه شد.

وی بابیان اینکه انقلاب اسلامی نباید مانند حوادث سیاسی در سایر کشورها تلقی شود، عنوان کرد: ایام دهه فجر فرصت مناسبی است که در رابطه با استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایران و توسط ملت ایران، تبیین شود.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه قرآن مجید برای هدایت انسان‌ها نازل شد، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن مجید راه و رسم هدایت بشر را نشان داد.

وی بابیان اینکه پیامبر(ص) با قرآن انقلاب بزرگی را در صدر اسلام به راه انداختند، تصریح کرد: اینکه امروز رژیم کودک کش صهیونیست جنایات بسیاری انجام می‌دهد و به این کار ادامه می‌دهد، دارای دلایلی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: در اروپا مطرح شد که بشر نیازی به هدایت الهی و دین ندارد و دین تنها افیون مردم است و همین نظام سرمایه‌داری موجب پدید آمدن اندیشه‌ها و گروه‌های مختلف شد که حاصل آن جنگ جهانی اول، جنگ جهانی دوم و جنایات متعدد شد.

وی با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی سرآغاز یک حرکت جدید و پیروزی انقلاب اسلامی یک عصر جدید در تمسک به هدایت الهی و قرآن مجید است، یادآور شد: گسترش اسلام در سطح جهان، آمریکا و اروپا به دلیل همین تمسک به قرآن کریم است.

سردار سلیمانی بابیان اینکه افتخار ما زندگی در دوره‌ای است که نظام اسلامی اتفاق افتاده است، ابراز کرد: اشکالاتی که در درون کشور وجود دارد فاصله گرفتن از قرآن کریم و دستورات اسلام است و این موضوع را نباید با رویکرد انقلاب اسلامی اشتباه بگیریم.

وی با اشاره به اینکه افرادی در درون کشور برای فاصله انداختن میان ملت ایران و دستورات اسلام تلاش کردند، بیان کرد: هرچقدر این افراد بیش‌تر موفق شدند، کشور درگیر مشکلات بیش‌تری شد و امروز همین افراد تلاش دارند این تلاش‌ها و مشکلات را به انقلاب اسلامی نسبت دهند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: هر آنچه به دستورات اسلام، قرآن مجید، امام راحل و مقام معظم رهبری عمل شده است به نظام مقدس جمهوری اسلامی باز می‌گردد.

وی بابیان اینکه دین اسلام مایه نجات بشر در تحولات آینده است، اظهار داشت: در طول هزاران سال گذشته هر زمانی علمای اسلام حقانیت این دین را به اثبات رساندند و امروز نیز این حقانیت به گوش جهانیان رسیده است.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه امروز جذابیت‌های اسلام در گفتمان انقلاب اسلامی جلوه‌گر شده است، مطرح کرد: برگزاری مسابقات قرآن و عترت توسط بسیج گامی در مسیر گسترش قرآن در جامعه اسلامی است.

وی بابیان اینکه این مرحله مقدماتی برای ورود به تمدن نوین اسلامی است، عنوان کرد: برای نجات انسان‌ها، پیشرفت کشور و صلح و سعادت مردم باید این مسیر را طی کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه باید فرهنگ قرآنی در جامعه ترویج پیدا کند، خاطرنشان کرد: قرآن یک سپر محکمی برای انسان در مقابل ناملایماتی است که بر بشر تحمیل می‌شود.

وی بابیان اینکه برگزیدگان این مسابقات نگین انگشتر فرهنگ قرآنی هستند، تصریح کرد: وضع کشور در بعد قرآن باید ترسیم شود تا برای تعالی آن برنامه‌ریزی و پشتیبانی لازم انجام شود.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه بیش از 730 هزار نفر در این رویداد ملی شرکت کردند، یادآور شد: از تمام افرادی که در راستای اعتلای فرهنگ قرآنی تلاش کردند، تقدیر می‌کنیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات